Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid for the advertising of agricultural products

Traduction de «aid for the advertising agricultural products » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid for the advertising of agricultural products

nationale steun voor reclame voor landbouwprodukten


Committee on the conditions governing imports of agricultural products originating in third countries following the accident at the Chernobyl nuclear power station

Comité voor de controle op de voorwaarden voor de invoer van landbouwproducten van oorsprong uit derde landen ingevolge het ongeluk in de kerncentrale van Tsjernobyl


Ad hoc Committee on the Regulation concerning the conditions governing imports of agricultural products originating in third countries following the accident at the Chernobyl nuclear power station

Ad hoc Comité voor de verordening betreffende de voorwaarden voor de invoer van landbouwprodukten van oorsprong uit derde landen ingevolge het ongeluk in de kerncentrale van Tsjernobyl
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Aid for advertising agricultural products may be authorised if the advertising campaign is centred on quality products – recognised EU designations (such as registered designation of origin – protected designation of origin (PDO) and protected geographical indication (PGI)) or for national or regional quality labels. Advertising campaigns must not be dedicated directly to the products of one or more particular company or companies.

Steun voor reclame voor landbouwproducten kan worden toegestaan wanneer de reclamecampagne betrekking heeft op kwaliteitsproducten - door de EU erkende benamingen (bijvoorbeeld gecontroleerde oorsprongsbenamingen, beschermde oorsprongsbenamingen en beschermde geografische aanduidingen) of nationale of regionale kwaliteitslabels. De campagne mag niet rechtstreeks gericht zijn op reclame voor de producten van een of meer specifieke ondernemingen.


in the medium and long term, consumers appreciate products of a consistently high quality; the advertising of quality control schemes which aim to achieve consistently high quality standards is likely to promote consumer confidence in Community agricultural production, improve farm incomes and thus promote the development of the sector as a whole moreover, quality prod ...[+++]

Op middellange en lange termijn waardeert de consument producten die van een constant goede kwaliteit zijn. Aangenomen mag worden dat reclame voor kwaliteitscontrolesystemen waarmee een constant hoge kwaliteit wordt beoogd, het vertrouwen van de consument in landbouwproducten uit de Gemeenschap versterkt, het landbouwinkomen verbetert en zo de ontwikkeling van de gehele sector bevordert. Bovendien is het duidelijk dat kwaliteitsproducten specifieke kenmerken bezitten die soortgelijke andere producten niet hebben. Reclame voor die kenm ...[+++]


as far as reference to the origin of products is concerned, the Commission has, for several years, authorised certain types of support for advertising of agricultural products; however, experience has shown that advertising campaigns are very often aimed at reinforcing the preferences of domestic consumers in favour of products from the same Member State, which makes aids ...[+++]

Wat verwijzingen naar de oorsprong van producten betreft, heeft de Commissie gedurende een aantal jaren bepaalde soorten van steun voor reclame voor landbouwproducten met dergelijke verwijzingen toegestaan. De ervaring leert echter dat reclamecampagnes van dit type heel vaak tot doel hebben de voorkeur van consumenten voor producten uit de eigen lidstaat te versterken; steunverlening voor campagnes waarbij dit het geval is, is onverenigbaar is met het Verdrag.


Aid for advertising of agricultural products is covered by the scope of the present guidelines whereas aid for advertising of Non Annex I products are covered by horizontal rules on State aid

Steun voor reclame voor landbouwproducten valt onder de werkingssfeer van deze richtsnoeren, terwijl voor steun voor reclame voor niet onder bijlage I vallende producten de horizontale regels inzake overheidssteun gelden


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Aid for advertising agricultural products may be authorised if the advertising campaign is centred on quality products – recognised EU designations (such as registered designation of origin – protected designation of origin (PDO) and protected geographical indication (PGI)) or for national or regional quality labels. Advertising campaigns must not be dedicated directly to the products of one or more particular company or companies.

Steun voor reclame voor landbouwproducten kan worden toegestaan wanneer de reclamecampagne betrekking heeft op kwaliteitsproducten - door de EU erkende benamingen (bijvoorbeeld gecontroleerde oorsprongsbenamingen, beschermde oorsprongsbenamingen en beschermde geografische aanduidingen) of nationale of regionale kwaliteitslabels. De campagne mag niet rechtstreeks gericht zijn op reclame voor de producten van een of meer specifieke ondernemingen.


18. Stresses that the European Union should take a leading role in formulating a common approach and promoting coordination and best practice between Member States; is convinced that an important European added value can be provided in fields such as consumer information, nutritional education, media advertising, agricultural production and food labelling in particular with indication of trans-fat content; calls for the development of European indicators such as waist size and any other risk factor relating to obesity (especially abdominal obesity);

18. benadrukt het feit dat de Europese Unie het voortouw moet nemen bij het opzetten van een gemeenschappelijke benadering en het bevorderen van coördinatie en beste praktijken tussen lidstaten; is ervan overtuigd dat een belangrijke Europese toegevoegde waarde verwezenlijkt kan worden op gebieden als consumenteninformatie, voedingsvoorlichting, reclame, landbouwproductie en etikettering van levensmiddelen, met name met een aanduiding van het gehalte aan transvetten; roept op tot het ontwikkelen van Europese indicatoren als taille-omvang en andere risicofactoren met betrekking tot zwaarlijvigheid (in het bijzonder abdominale obesitas); ...[+++]


18. Stresses that the European Union should take a leading role in formulating a common approach and promoting coordination and best practice between Member States; is convinced that an important European added value can be provided in fields such as consumer information, nutritional education, media advertising, agricultural production and food labelling in particular with indication of trans-fat content; calls for the development of European indicators such as waist size and any other risk factor relating to obesity (especially abdominal obesity);

18. benadrukt het feit dat de Europese Unie het voortouw moet nemen bij het opzetten van een gemeenschappelijke benadering en het bevorderen van coördinatie en beste praktijken tussen lidstaten; is ervan overtuigd dat een belangrijke Europese toegevoegde waarde verwezenlijkt kan worden op gebieden als consumenteninformatie, voedingsvoorlichting, reclame, landbouwproductie en etikettering van levensmiddelen, met name met een aanduiding van het gehalte aan transvetten; roept op tot het ontwikkelen van Europese indicatoren als taille-omvang en andere risicofactoren met betrekking tot zwaarlijvigheid (in het bijzonder abdominale obesitas); ...[+++]


1. Without prejudice to the importance of the role played by national competent authorities and healthcare professionals in better informing patients and the general public on authorised medicinal products subject to medical prescription, Member States shall allow the marketing authorisation holder to make available information to the general public or members thereof on authorised medicinal products subject to medical prescription provided that it is in accordance with the provisions of this Title. Such information shall not be c ...[+++]

1. Onverminderd het belang van de rol van de nationale bevoegde autoriteiten en de professionele gezondheidszorgers bij een betere informatie van de patiënten en het publiek over toegelaten receptplichtige geneesmiddelen, staan de lidstaten de houders van een vergunning voor het in de handel brengen toe om aan het publiek in het algemeen of aan particulieren voorlichting beschikbaar te stellen over toegelaten receptplichtige geneesmiddelen, voor zover deze voorlichting in overeenstemming is met de bepalingen van deze titel Voor de toepassing van titel VIII wordt dergelijke voorlichting geacht geen reclame te zijn.


That derogation would not have much impact on competition since the sugar production of the Azores represents about 1% of Portugal's production and less than 0.05% of the EU production. Furthermore, responding to the consequences of the Health Check measures and to the necessity of preserving this instrument of diversification of the regional agricultural policy, the regional government of the Azores has just acquired a majority share of the region's only sugar transformation unit, which was facing deep economic difficulties.

Deze afwijking zal niet veel effect op de concurrentie hebben, aangezien de suikerproductie van de Azoren gelijkstaat aan ongeveer 1% van de gehele productie van Portugal en minder dan 0,05% van de productie van de EU. Bovendien heeft de regionale overheid van de Azoren naar aanleiding van de gevolgen van de gezondheidscontrolemaatregelen en omwille van het belang dat dit diversificatie-instrument van het regionale landbouwbeleid wordt behouden, onlangs een meerderheidsbelang verworven in de enige suikerraffinaderij, die in grote financiële nood was.


- advertising medicinal products issued on prescription ultimately leads to increased use of medication. The demand for more expensive medicinal products could thus have an adverse effect on medical practice, and on doctor-patient relations.

- Het bijkomend effect van reclame voor op recept geleverde geneesmiddelen zal uiteindelijk leiden tot een grotere medicalisering. De vraag naar duurdere geneesmiddelen zou negatieve gevolgen kunnen hebben voor de medische praktijk, en ook voor de verhouding tussen arts en patiënt.




D'autres ont cherché : aid for the advertising agricultural products     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'aid for the advertising agricultural products' ->

Date index: 2022-09-09
w