Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aero engine
Aeroplane engine builder
Aeroplane engine inspector
Aerospace engineering
Aerospace industry
Aircraft assembly supervisor
Aircraft engine
Aircraft engine assembler
Aircraft engine emission
Aircraft engine inspector
Aircraft engineering compliance supervisor
Aircraft industry
Aircraft quality compliance inspector
Civilian aircraft engine assembler
Helicopter engine inspector
Helicopter engineering compliance supervisor
Jet aircraft engine builder
Low pollution and fuel-efficient aircraft engine
Military aircraft engine inspector

Traduction de «aircraft engine emission » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


aeroplane engine builder | civilian aircraft engine assembler | aircraft engine assembler | jet aircraft engine builder

assemblagemedewerker vliegtuigmotoren | assemblagemonteur vliegtuigmotoren | assemblagemedewerkster vliegtuigmotoren | assemblagetechnicus vliegtuigmotoren


aircraft engineering compliance supervisor | helicopter engineering compliance supervisor | aircraft assembly supervisor | aircraft quality compliance inspector

hoofdtechnicus vliegtuigmontage | kwaliteitscontroleur luchtvaartassemblage | assemblagetechnicus vliegtuigen | montageleider luchtvaartassemblage


helicopter engine inspector | military aircraft engine inspector | aeroplane engine inspector | aircraft engine inspector

inspecteur vliegtuigmotoren




low pollution and fuel-efficient aircraft engine

schone en zuinige vliegtuigmotor


Aircraft pilot, navigator/flight engineer

vliegtuigpiloot, navigatieofficier en/of boordwerktuigkundige


aerospace industry [ Aerospace engineering(STW) | aircraft industry(UNBIS) ]

ruimtevaartindustrie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Aviation affects the environment mainly through aircraft noise and engine emissions.

De luchtvaart tast het milieu voornamelijk aan door vliegtuiglawaai en motoremissies.


These measures should be sought in a range of fields such as improving and optimizing air traffic control, developing technology and innovation of aircraft and engines etc, making operations more energy efficient and using economic incentives and/or instruments, for example, the inclusion of the climate impact of the aviation sector in the EU emissions trading scheme.

Het kan onder meer gaan om een verbetering en optimalisering van de luchtverkeersleiding, de ontwikkeling van technologie en innovatie van vliegtuigmotoren, waardoor het energieverbruik wordt beperkt, alsmede het aanwenden van economische stimuli en/of instrumenten, zoals het meenemen van de klimaateffecten van de luchtvaart in de Europese regeling voor de handel in emissierechten.


Vision 2020 already set the goals for aircraft and engine development over the next two decades with the target of halving specific fuel consumption and reducing NOx emissions by 80 per cent.

Vision 2020 stelde reeds de doelstellingen met betrekking tot vliegtuig- en motorontwikkeling voor de komende twee decennia vast, namelijk een halvering van het specifieke brandstofverbruik en een beperking van NOx-emissies met 80%.


In accordance with this Resolution, both sides are committed to applying the ‘balanced approach’ principle to measures taken to manage the impact of aircraft noise (including restrictions to limit the access of aircraft to airports at particular times) and to ensuring charges for aircraft engine emissions at airport level should be based on the costs of mitigating the environmental impact of those aircraft engine emissions that are properly identified and directly attributed to air transport.

Volgens deze resolutie moeten beide partijen het beginsel van de „evenwichtige aanpak” toepassen op maatregelen ter beheersing van de invloed van vliegtuiglawaai (ook beperkingen van de toegang voor vliegtuigen tot vliegvelden op bepaalde tijdstippen) en op heffingen voor emissies van vliegtuigmotoren op vliegveldniveau die gebaseerd zouden moeten zijn op de kosten van het beperken van de milieuschade door emissies van vliegtuigmotoren die duidelijk zijn aangetoond en rechtstreeks toegeschreven aan luchtvervoer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In accordance with this Resolution, both sides are committed to applying the ‘balanced approach’ principle to measures taken to manage the impact of aircraft noise (including restrictions to limit the access of aircraft to airports at particular times) and to ensuring charges for aircraft engine emissions at airport level should be based on the costs of mitigating the environmental impact of those aircraft engine emissions that are properly identified and directly attributed to air transport.

Volgens deze resolutie moeten beide partijen het beginsel van de „evenwichtige aanpak” toepassen op maatregelen ter beheersing van de invloed van vliegtuiglawaai (ook beperkingen van de toegang voor vliegtuigen tot vliegvelden op bepaalde tijdstippen) en op heffingen voor emissies van vliegtuigmotoren op vliegveldniveau die gebaseerd zouden moeten zijn op de kosten van het beperken van de milieuschade door emissies van vliegtuigmotoren die duidelijk zijn aangetoond en rechtstreeks toegeschreven aan luchtvervoer.


The greening of air transport: reduction of emissions, including green house gases and noise disturbance, incorporating work on engines and alternative fuels, structures and new aircraft designs including rotorcraft (including helicopters and tiltrotors), airport operations and traffic management.

De vergroening van het luchtvervoer: beperking van emissies, inclusief van broeikasgassen en van geluidshinder, waarin opgenomen werk aan motoren en alternatieve brandstoffen, structuren en nieuwe vliegtuigontwerpen waaronder rotorvliegtuigen (inclusief helikopters en tiltrotors), luchthavenactiviteiten en luchtverkeersbeheer.


14. Aircraft engine emissions have a negative impact on the local and regional level and on the global atmosphere.

14. De emissies van vliegtuigmotoren hebben een negatieve uitwerking op het lokale en regionale niveau en op de atmosfeer.


15. The current CAEP work programme on aircraft engine emissions is assessing technological advances in subsonic and supersonic aircraft which might influence emission levels and fuel consumption and is developing new recommendations for incorporation into Volume II of Annex 16.

15. Het huidige CAEP-werkprogramma inzake de emissie van vliegtuigmotoren onderzoekt momenteel de technologische vooruitgang op het gebied van subsonische en supersonische vliegtuigen, welke van invloed zou kunnen zijn op de emissieniveaus en het brandstofverbruik en is bezig met de ontwikkeling van nieuwe aanbevelingen om op te nemen in deel II van bijlage 16.


Currently, Volume II of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation lays down international certification standards targeting 4 categories of aircraft engine emissions: smoke, unburned hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) and nitrogen oxides (NOx).

Momenteel zijn in deel II van bijlage 16 van het verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart internationale certificeringsnormen vastgelegd die zich richten op vier categorieën emissies van vliegtuigmotoren: rook, onverbrande koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx).


The report considers the current (year 1992) and possible future (year 2050 on the basis of different scenarios) effects of aircraft engine emissions on the atmosphere.

Het rapport beschouwt de huidige (1992) en mogelijke toekomstige (2050 op basis van verschillende scenario's) effecten van de uitstoot van vliegtuigmotoren op de atmosfeer.


w