Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMR card
Alarm monitoring and reporting card

Traduction de «alarm monitoring and reporting card » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
alarm monitoring and reporting card | AMR card

alarm bewakings- en rapporteringskaart
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– to create – as soon as risks of violations of Article 2 TEU are identified – an ‘Article 2 TEU/ Alarm Agenda’, i.e. a Union values monitoring mechanism, to be dealt with by the Commission with exclusive priority and urgency, coordinated at the highest political level and taken fully into account in the various EU sectoral policies, until full compliance with Article 2 TEU is restored and any risks of violation thereof are defused, as also envisaged in the letter of the Foreign Affairs Ministers of four Member States raising with the President of the Commission the need to d ...[+++]

– zodra gevaar voor schendingen als bedoeld in artikel 2 VEU is geconstateerd, een "Artikel 2 VEU/Noodagenda" op te stellen, d.w.z. een mechanisme voor toezicht op de waarden, door de Commissie met de hoogste prioriteit en dringendheid te behandelen, met coördinatie op het hoogste politieke niveau en volledig geïntegreerd in de verschillende sectorale beleidsterreinen van de EU, totdat volledige naleving van artikel 2 VEU is hersteld en het gevaar voor schending daarvan is geweken, zoals voorzien in de brief van de ministers van Buitenlandse Zaken van vier lidstaten waarin aan de voorzitter van de Commissie wordt gezegd dat er een nieuwe en doeltreffender methode voor het waarborgen van de fundamentele waarden moet worden opgezet zodat er m ...[+++]


55. Recalls that while the final responsibility for security measures relating to different payment methods cannot lie with customers, they should be informed about security precautions, and financial institutions should be responsible for fraud costs, unless caused by the customer ‘by acting fraudulently or by failing to fulfil one or more of his obligations under Article 56 of the Payment Service Directive with intent or gross negligence’; considers, therefore, that public information campaigns should be encouraged with a view to increasing public awareness and knowledge of digital security issues in particular; calls on the Commissi ...[+++]

55. wijst er nogmaals op dat de eindverantwoordelijkheid voor de veiligheidsmaatregelen met betrekking tot de uiteenlopende betalingsmethodes niet bij de consument mag liggen, maar wel dat de consument geïnformeerd moet worden over veiligheidsvoorzorgsmaatregelen en dat financiële instellingen verantwoordelijk moeten worden gesteld voor fraudekosten, tenzij deze veroorzaakt zijn door een klant „die frauduleus heeft gehandeld of opzettelijk of als gevolg van ernstige nalatigheid een of meer van zijn of haar verplichtingen uit hoofde van artikel 56 van de richtlijn betreffende betalingsdiensten niet is nagekomen”; is daarom van mening dat voor ...[+++]


55. Recalls that while the final responsibility for security measures relating to different payment methods cannot lie with customers, they should be informed about security precautions, and financial institutions should be responsible for fraud costs, unless caused by the customer "by acting fraudulently or by failing to fulfil one or more of his obligations under Article 56 of the Payment Service Directive with intent or gross negligence"; considers, therefore, that public information campaigns should be encouraged with a view to increasing public awareness and knowledge of digital security issues in particular; calls on the Commissi ...[+++]

55. wijst er nogmaals op dat de eindverantwoordelijkheid voor de veiligheidsmaatregelen met betrekking tot de uiteenlopende betalingsmethodes niet bij de consument mag liggen, maar wel dat de consument geïnformeerd moet worden over veiligheidsvoorzorgsmaatregelen en dat financiële instellingen verantwoordelijk moeten worden gesteld voor fraudekosten, tenzij deze veroorzaakt zijn door een klant "die frauduleus heeft gehandeld of opzettelijk of als gevolg van ernstige nalatigheid een of meer van zijn of haar verplichtingen uit hoofde van artikel 56 van de richtlijn betreffende betalingsdiensten niet is nagekomen"; is daarom van mening dat voor ...[+++]


70. Asks the Commission to continue efforts to ensure effective competition on the payment cards markets, in accordance with the principles of SEPA, with a view to facilitating cross-border payments and maximising the potential of the internal market; calls for the systematic monitoring of developments on these markets and for the annual competition reports to include progress indicators in this regard;

70. verzoekt de Commissie te blijven streven naar daadwerkelijke concurrentie op de markt voor betaalkaarten, overeenkomstig de beginselen van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA), teneinde grensoverschrijdende betalingen te vergemakkelijken en de mogelijkheden van de interne markt maximaal te benutten; wenst dat de ontwikkelingen op deze markten systematisch worden gevolgd en dat in de jaarverslagen over het mededingingsbeleid voortgangsindicatoren terzake worden opgenomen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
70. Asks the Commission to continue efforts to ensure effective competition on the payment cards markets, in accordance with the principles of SEPA, with a view to facilitating cross-border payments and maximising the potential of the internal market; calls for the systematic monitoring of developments on these markets and for the annual competition reports to include progress indicators in this regard;

70. verzoekt de Commissie te blijven streven naar daadwerkelijke concurrentie op de markt voor betaalkaarten, overeenkomstig de beginselen van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA), teneinde grensoverschrijdende betalingen te vergemakkelijken en de mogelijkheden van de interne markt maximaal te benutten; wenst dat de ontwikkelingen op deze markten systematisch worden gevolgd en dat in de jaarverslagen over het mededingingsbeleid voortgangsindicatoren terzake worden opgenomen;


EMPHASISES its support for the aim of the Single Euro Payments Area (SEPA): to achieve an integrated market for payment services in euro which is subject to effective competition and where there is no distinction between cross-border and national payments in euro within the EU; WELCOMES the substantial progress achieved by industry to achieve the SEPA; RECOGNISES that the SEPA project has now moved from the preparatory to the operational stage and therefore calls upon industry to redouble its efforts and complete work, in particular in relation to the outstanding standards required in the cards market and in the customer to bank ...[+++]

STEUNT nadrukkelijk de doelstelling van de gemeenschappelijke eurobetalingsruimte (SEPA): de totstandbrenging van een geïntegreerde markt voor eurobetalingsdiensten die onderhevig is aan daadwerkelijke concurrentie, en waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen grensoverschrijdende en nationale eurobetalingen binnen de EU; IS INGENOMEN met de aanzienlijke vooruitgang die de sector bij de totstandbrenging van de SEPA heeft geboekt; ERKENT dat het SEPA-project thans van de voorbereidingsfase naar de operationele fase is overgegaan en ROEPT bijgevolg de sector OP zijn inspanning te verdubbelen en het werk af te ronden, in het bijzonder ten aanzien van de normen die nog moeten worden vastgesteld voor de markt van betaalkaarten en inzake het verkeer van k ...[+++]


IVMULTIANNUAL PROGRAMME FOR ENTERPRISE AND ENTREPRENEURSHIP PAGEREF _Toc501546722 \h VIIECSC QUESTIONS PAGEREF _Toc501546723 \h VII?EXPIRY OF THE ECSC TREATY PAGEREF _Toc501546724 \h VII?FOURTEENTH COMMISSION REPORT TO THE COUNCIL ON THE MONITORING OF ARTICLE 95 ECSC STEEL AID CASES, October 2000 PAGEREF _Toc501546725 \h VIIREGULATION ON THE IMPLEMENTATION OF COMPETITION RULES PAGEREF _Toc501546726 \h VIIISITUATION IN WORLD SHIPBUILDING - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc501546727 \h VIIIOIL MARKET PAGEREF _Toc501546728 \h XGREEN PAPER ON SECURITY OF ENERGY SUPPLY PAGEREF _Toc501546729 \h XPROMOTION OF ELECTRICITY FROM RENEWABLE ENERGY SOURCES IN THE INTERNAL ELECTRICITY MARKET PAGEREF _Toc501546730 \h XCOMMUNITY ACTION PLAN TO IMPROVE ENERGY EFFICI ...[+++]

IVMEERJARENPROGRAMMA VOOR ONDERNEMINGEN EN ONDERNEMERSCHAP PAGEREF _Toc502051448 \h VIIEGKS-VRAAGSTUKKEN PAGEREF _Toc502051449 \h VII?VERSTRIJKEN VAN HET EGKS-VERDRAG PAGEREF _Toc502051450 \h VII?14e VERSLAG VAN DE COMMISSIE OVER HET TOEZICHT INZAKE GEVALLEN VAN STEUNVERLENING AAN DE IJZER- EN STAALINDUSTRIE, EX ARTIKEL 95 VAN HET EGKS-VERDRAG, Oktober 2000 PAGEREF _Toc502051451 \h VIIIVERORDENING BETREFFENDE DE UITVOERING VAN DE MEDEDINGINGSREGELS PAGEREF _Toc502051452 \h VIIISITUATIE VAN DE SCHEEPSBOUW IN DE WERELD - CONCLUSIES PAGEREF _Toc502051453 \h IXAARDOLIEMARKT PAGEREF _Toc502051454 \h XIGROENBOEK OVER DE RICHTSNOEREN BETREFFENDE DE CONTINUÏTEIT VAN DE ENERGIEVOORZIENING PAGEREF _Toc502051455 \h XIBEVORDERING VAN ELEKTRICITEIT UIT ...[+++]




D'autres ont cherché : amr card     alarm monitoring and reporting card     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'alarm monitoring and reporting card' ->

Date index: 2023-08-11
w