11. Stresses the need for awareness-raising and educational activities and targeted-communic
ation strategies on data protection for service providers, but also for citizens and consumers; Calls for the need to ensure that citizens ar
e properly informed about their rights and obligations regarding the use of their personal data, the short and long term consequences of providing certain types of data, the different modalities of consent, the data portability, the protection of their privacy, and the tools at their disposal to prevent s
...[+++]ituations undermining their privacy as the right to be forgotten (meaning the right of individuals to have their personal data no longer collected, analysed, processed or used in any way, and deleted, when they are no longer needed for legally foreseen purposes), especially in the online sphere; 11. wijst op de noodzaak van bewustmakings- en educatieve activiteiten en van doelgerichte communicatiestrategieën inzake gegevensbescherming voor dienstverleners, maar ook voor burgers en consumenten; dringt erop aan dat de burgers goed worden geïnformeerd over hun rechten en verplichtingen ten aanzien van het gebruik van hun persoonsgegevens, de korte- en langetermijngevolgen van de verstrekking van bepaalde soorten gegevens, de verschillende modaliteiten voor het verlenen van toestemming, de portabiliteit van gegevens, de bescherming van hun privacy, en de instrumenten waarover zij beschikken ter voorkoming van situaties die ten koste gaan van hun privacy, o.a. het recht om te worden vergeten (m.a.w. het recht om hun persoonsgegevens op
...[+++] geen enkele manier meer te laten verzamelen, analyseren, verwerken of gebruiken, en om ze te laten verwijderen wanneer ze voor legale doeleinden niet langer noodzakelijk zijn), met name in de onlinesfeer;