3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, s
tudents, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welc
omed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and regions, as part of s
mart speci ...[+++]alisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make full use of the potential of ICT; 3. benadrukt dat open leermiddelen mogelijkheden scheppen voor zowel personen – waaronder
leraren, studenten, leerlingen en oudere lerenden – als voor onderwijs- en opleidingsinstellingen om op innovatieve wijze te onderwijzen en te leren; verzoekt onderwijsinstellingen nader onderzoek te doen naar de potentiële voordelen van open leermiddelen voor de respectieve onderwijsstelsels, teneinde een organisatorisch klimaat te creëren waarin dergelijke innovatie wordt toegejuicht, geïnternaliseerd, toegepast en bevorderd; vraagt de lidstaten en de regio's in dit verband om
in het kader van de strategieën ...[+++] voor „slimme specialisatie” expertise-, innovatie- en ontwikkelingscentra op te richten en daarbij het potentieel van ICT ten volle te benutten;