7. Recalls, in this respect, that the export of arms and military technology can endanger the stability and peace of the entire region; deeply deplores the fact that EU Member States have extensively exported arms and military technology to Russia, including major strategic conventional capacities; regrets the fact that between 2007 and 2011 arms and technology worth more than EUR 900 million were exported from the EU to Russia; is convinced that these exports violate at least Criteria One (respect for international obligations), Two (human rights and respect for humanitarian law), Three (existence of tensions), Five (national security of EU Member States and threats to regional peace, security and stability), and Six (respect for intern
...[+++]ational law) of the EU Common Position 2008/944/CFSP on arms exports; calls on France, Germany and Italy, as the biggest arms exporters to Russia, to fundamentally review their export policies towards Russia and to assume responsibility and compliance with the EU arms control regime; regrets the decision of the French Government to export at least two state-of-the art Mistral battleships to Russia; recalls that a Mistral battleship is an effective offensive capability as it carries 16 combat helicopters, 4 landing vessels, 13 heavy battle tanks and around 450 soldiers; urges the French Government to stop this export and not to deliver the first Mistral class battleship on 1 November 2014 as hitherto planned; also deeply regrets the fact that the German Government authorised the export by Rheinmetall of a state-of-the-art combat training centre allowing Russia to train some 30 000 infantry and armoured units per year; urges the German Government to immediately stop cooperation between Rheinmetall and the Russian armed forces; 7. wijst er in dit verband andermaal op dat de uitvoer van wapens en militaire technologie de stabiliteit en vrede in de hele regio in gevaar kan brengen; betreurt ten zeerste het feit dat EU-lidstaten op grote schaal wapens en militaire technologie naar Rusland hebben uitgevoerd, waaronder strategische conventionele capaciteiten; betreurt het feit dat tussen 2007 en 2011 wapens en technologie ter waarde van meer dan 900 miljoen EUR uit de EU naar Rusland zijn uitgevoerd; is ervan overtuigd dat deze uitvoer in elk geval een schending vormt van de criteria één (eerbiediging van internationale verplichtingen), twee (mensenrechten en eerbiediging van het internationaal recht inzake mensenrechten) drie (het bestaan van spanningen), vijf (nat
...[+++]ionale veiligheid van EU-lidstaten en bedreigingen van de regionale vrede, veiligheid en stabiliteit), en zes (eerbiediging van het internationaal recht) van Gemeenschappelijk Standpunt 2008/944/GBVB inzake de uitvoer van wapens; verzoekt Frankrijk, Duitsland en Italië – de grootste uitvoerders van wapens naar Rusland – hun uitvoerbeleid ten aanzien van Rusland grondig te herzien, verantwoordelijkheid te nemen en te handelen in overeenstemming met de EU-regeling inzake wapenbeheersing; betreurt het feit dat de Franse regering heeft besloten ten minste twee ultramoderne Mistral-gevechtsschepen naar Rusland uit te voeren; brengt in herinnering dat het gevechtsschip Mistral een effectief offensief vermogen heeft, aangezien het 16 gevechtshelicopters, 4 landingsvaartuigen, 13 zware tanks en circa 450 soldaten vervoert; roept de Franse regering op de uitvoer te stoppen en het eersteklas gevechtsschip Mistral niet zoals gepland te leveren op 1 november 2014; is tevens bijzonder ontstemd over het feit dat de Duitse regering toestemming heeft gegeven voor de uitvoer van een ultramodern trainingscentrum door Rheinmetall, waarmee Rusland in staat wordt gesteld circa 30.000 infanterie- en gewapende eenheden per jaar op te leiden; roept ...