Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse road traffic patterns
Assess patterns of road traffic
Assess road traffic patterns
Conduct road traffic pattern analysis

Traduction de «assess road traffic patterns » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess patterns of road traffic | assess road traffic patterns | analyse road traffic patterns | conduct road traffic pattern analysis

patronen in wegverkeer analyseren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For example, an impact assessment made for Austria, France and Switzerland [13] showed that those countries bear almost EUR50 billion of air pollution related health costs, of which some EUR27 billion are road-traffic related.

Zo is uit een voor Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland [13] verrichte effectbeoordeling gebleken dat de gezondheidskosten die samenhangen met luchtvervuiling, in die landen oplopen tot 50 miljard euro (waarvan 27 miljard euro betrekking heeft op wegvervoer).


As an example of this, for all ITS (Road Traffic Management) projects funded under the TEN-T budget line, in addition to the application stage where all projects are judged by classic criteria, ex-post evaluations are carried out to assess conformity with the original objectives.

Zo worden voor alle uit hoofde van de begrotingslijn voor TEN-vervoer gefinancierde ITS-projecten (wegverkeersleiding), naast de voor alle projecten in het aanvraagstadium plaatsvindende evaluaties op grond van traditionele criteria, evaluaties achteraf uitgevoerd ter beoordeling van de conformiteit met de oorspronkelijke doelstellingen.


Hospital data: With the new definition of serious road traffic injury, the assessment will normally be done by the medical personnel at the hospital and reported from there to the road accident database.

Ziekenhuisgegevens: Met de nieuwe definitie van zwaargewonde in het verkeer wordt de beoordeling normaal gezien uitgevoerd door medisch personeel in het ziekenhuis en daar ingevoerd in de databank van verkeersongevallen.


It is very difficult to assess in detail all the costs linked to road traffic accidents.

Het is zeer moeilijk om de door verkeersongevallen veroorzaakte kosten precies te berekenen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In order to make sure that these specifications are correctly implemented, Member States should assess the compliance with the requirements concerning the accessibility, exchange, re-use and update of the road and traffic data by the road authorities, road operators, digital map producers and service providers.

Om ervoor te zorgen dat deze voorschriften correct worden toegepast, moeten de lidstaten beoordelen of de eisen inzake toegankelijkheid, uitwisseling, hergebruik en actualisering van de weg- en verkeersgegevens worden nageleefd door de wegenautoriteiten, wegenexploitanten, producenten van digitale kaarten en dienstverleners.


This special report (SR 03/2013) is entitled ““Have the Marco Polo programmes been effective in shifting traffic off the road?” The ECA assessed whether the Commission had planned the programmes, and was managing and supervising them, in such a way as to maximise their effectiveness, and whether the funded projects were effective.

In dit speciaal verslag (SV 3/2013) getiteld “Hebben de Marco Polo‑programma’s op doeltreffende wijze verkeer van de weg gehouden?”, heeft de ERK beoordeeld of de planning en het beheer van en het toezicht op de programma’s door de Commissie zodanig was dat de doeltreffendheid ervan optimaal was, en of de gefinancierde projecten doeltreffend waren.


On the basis of national assessment, Member States should be able to delineate the coverage of the road safety-related minimum universal traffic information service along the trans-European road network within their territory in order to focus on road sections and areas where traffic and safety conditions require the provision of information services and justify the associated investment.

Op basis van een eigen beoordeling moeten de lidstaten de dekking van de minimale universele verkeersveiligheidsinformatie langs het trans-Europese wegennet op hun grondgebied kunnen afbakenen teneinde zich toe te spitsen op wegvakken en gebieden waar informatiediensten nodig zijn vanwege de verkeers- en veiligheidssituatie en waar de daarvoor vereiste investeringen gerechtvaardigd zijn.


1. Member States shall designate an impartial and independent national body competent to assess whether the requirements set out in Articles 3 to 8 are fulfilled by public and private road operators and service providers and broadcasters dedicated to traffic information.

1. De lidstaten wijzen een onpartijdige en onafhankelijke nationale instantie aan die bevoegd is om te beoordelen of de eisen van de artikelen 3 tot en met 8 worden nageleefd door de publieke en private wegbeheerders, dienstverleners en omroepen voor verkeersinformatie.


3. Calls on the Commission to coordinate and Member States to undertake a risk assessment of the coastline of Europe, including assessments of environmental sensitivity - with a special emphasis on the importance to fisheries - as well as an assessment of traffic patterns;

3. verzoekt de Commissie een coördinerende rol te spelen en richt tot de lidstaten het verzoek een risico-evaluatie van de Europese kustlijn uit te voeren, waaronder een beoordeling van de ecologische gevoeligheid – met speciale nadruk op het belang voor de visserij - alsmede een evaluatie van de scheepsverkeersstromen;


The main topics to be discussed are : - low speed zones - public transport and cris-cross mobility patterns - achievements in furthering pedestrian traffic and cycling - urban distribution systems for goods - handling tourist traffic in urban areas - parking systems and parking policies to reduce car traffic - stimulating the use of vehicles suitable for sustainable urban transport - road ...[+++]

De hoofdpunten die aan de orde komen luiden: . zones met beperkte maximumsnelheid . openbaar vervoer en willekeurige mobiliteitspatronen . bevordering van het voetgangers- en fietsverkeer . stedelijke goederendistributiesystemen . verwerking van het toeristenverkeer in stadsgebieden . parkeersystemen en parkeerbeleid ter ontmoediging van het autoverkeer . stimulering van het gebruik van voertuigen die geschikt zijn voor duurzaam stadsvervoer . wegbeheer en beleidsimplementatie . opleiding en scholing enz. Bovendien zijn er nog vier parallelle sessies.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'assess road traffic patterns' ->

Date index: 2023-12-11
w