Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Appraise the strength of distillation
Assess the strength of distillation
Measure strengths of distillation
Measure the strength of distillation

Traduction de «assess the strength distillation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
appraise the strength of distillation | assess the strength of distillation | measure strengths of distillation | measure the strength of distillation

distilleersterkte meten
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Scoreboard is a useful, non-binding tool that helps Member States assess the strengths and weaknesses of their research and innovation systems and see where to concentrate efforts to boost their innovation performance.

Het scorebord is een praktisch, niet-bindend instrument, waarmee de lidstaten de sterke en zwakke punten van hun onderzoeks- en innovatiesystemen kunnen analyseren en kunnen zien waar ze hun inspanningen moeten concentreren om hun innovatieprestaties een impuls te geven.


AL. whereas the ESAs should assist the Commission and the co-legislators by assessing the extent to which legislation is meeting its regulatory objectives, and in the interests of transparency should make that assessment public. The ESAs should provide formal opinions on proposed Union legislation and assess the strength of the evidence and analysis contained in impact assessments of legislative proposal;

AL. overwegende dat de ESA's de Commissie en de medewetgevers moeten bijstaan door te beoordelen in hoeverre wetgeving overeenkomt met de reguleringsdoelstellingen, en deze beoordeling omwille van de transparantie openbaar moeten maken; de ESA's moeten formele adviezen verlenen over voorgestelde communautaire wetgeving en de kwaliteit van de bewijzen en analysen in de effectenbeoordelingen van wetgevingsvoorstellen beoordelen;


Al. whereas the ESAs should assist the Commission and the co-legislators by assessing the extent to which legislation is meeting its regulatory objectives, and in the interests of transparency should make that assessment public. The ESAs should provide formal opinions on proposed Union legislation and assess the strength of the evidence and analysis contained in impact assessments of legislative proposal;

AL. overwegende dat de ESA's de Commissie en de medewetgevers moeten bijstaan door te beoordelen in hoeverre wetgeving overeenkomt met de reguleringsdoelstellingen, en deze beoordeling omwille van de transparantie openbaar moeten maken; de ESA's moeten formele adviezen verlenen over voorgestelde communautaire wetgeving en de kwaliteit van de bewijzen en analysen in de effectenbeoordelingen van wetgevingsvoorstellen beoordelen;


This is why I believe that the European Commission should first perform a specific evaluation to assess the strengths and weaknesses of past projects in order to improve funds programming together with the EBRD for the next funding period 2010-2013.

Daarom ben ik van mening dat de Europese Commissie eerst een specifieke beoordeling zou moeten uitvoeren om de sterke en zwakke kanten van eerdere projecten vast te stellen teneinde de programmering van de fondsen voor de komende financieringsperiode 2010-2013 samen met de EBWO te verbeteren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Believes that only a common mandatory register for all EU institutions with forms of financial disclosure for all lobbies and lobbyists, respectful of transparency and privacy principles, will be an efficient tool in helping to identify and assess the strength of the most important driving forces behind a given lobbying activity. The register must be linked to a code of ethical behaviour common to all the EU institutions;

2. is van mening dat alleen een gemeenschappelijk, verplicht registratiesysteem voor alle EU-instellingen, dat van alle lobby’s en lobbyisten bepaalde financiële gegevens bevat – met inachtneming van de beginselen van transparantie en vertrouwelijkheid – een efficiënt hulpmiddel zal zijn bij het vaststellen en beoordelen van de belangrijkste drijvende krachten achter een bepaalde lobbyactiviteit; dit systeem dient te worden gekoppeld aan een gemeenschappelijke gedragscode voor alle EU-instellingen;


The main objective of this information is to ensure that decision-makers and the general public can identify and assess the strength of the most important driving forces behind a given lobbying activity.

Het belangrijkste doel van deze informatie is te garanderen dat beleidsbepalers en het publiek kunnen vaststellen en beoordelen hoe sterk de belangrijkste drijvende krachten achter bepaalde lobbies zijn.


The Court considers that, in order to determine whether the use of a sign takes unfair advantage of the distinctive character or the repute of a mark, it is necessary to undertake a global assessment, taking into account in particular the strength of the mark’s reputation and the degree of distinctive character of the mark, the degree of similarity of the marks at issue and the nature and degree of proximity of the goods concerned.

Volgens het Hof moet, om uit te maken of door het gebruik van het teken ongerechtvaardigd voordeel wordt getrokken uit het onderscheidend vermogen of de reputatie van het merk, een globale beoordeling worden gemaakt met inachtneming van met name de mate van bekendheid en de mate waarin het merk onderscheidend vermogen heeft, de mate van overeenstemming van de conflicterende merken alsmede de aard van en de mate waarin de betrokken waren gerelateerd zijn.


All Member States drew up National Reform Programmes in autumn 2005 and the Commission published an initial assessment in its January 2006 Annual Progress Report, identifying strengths and weaknesses.

Alle lidstaten hebben in het najaar van 2005 nationale hervormingsprogramma’s opgesteld en de Commissie heeft na een eerste beoordeling de sterke en zwakke punten daarvan in haar jaarlijkse voortgangsverslag van januari 2006 aangegeven.


Over a transitional period of three to four years these practices should be restricted i.e. - an increase in the minimum natural alcoholic strength in northern regions; - Member States to be allowed to authorise sugaring at the rate of 1.5% vol in southern regions and 2% in northern regions - enrichment (additional or not) with concentrated "must" allowed, but without aid (at present 150 mecu/year from budget) Reform of distillation arrangements: Compulsory distillation should remain the cornerstone of the system and should operate a ...[+++]

In een overgangsperiode van drie à vier jaar zouden deze praktijken moeten worden beperkt, d.w.z. - zou het minimum natuurlijk alcoholgehalte voor de noordelijke gebieden moeten worden verhoogd; - zou de Lid-Staten nog slechts moeten worden toegestaan om chaptalisatie toe te laten à raison van 1,5 % vol. in de zuidelijke gebieden en 2 % in de noordelijke gebieden; - zou verrijking (aanvullend of niet) met geconcentreerde most moeten worden toegestaan, doch zonder steun (huidige begrotingsuitgaven 150 miljoen ecu per jaar). Hervorming van de distillatieregelingen : De verplichte distillatie zou de hoeksteen van de nieuwe regeling blijve ...[+++]


The strength of the remaining competitors as well as the impact of the operation on the upstream and downstream markets need to be further investigated by the Commission to fully assess the effects of the operation on the competition in the common market.

De kracht van de overblijvende concurrenten alsmede de gevolgen van de operatie voor de markten upstream en downstream zullen door de Commissie nader dienen te worden onderzocht ten einde de gevolgen van de operatie voor de mededinging op de gemeenschappelijke markt volledig te kunnen beoordelen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'assess the strength distillation' ->

Date index: 2022-05-26
w