This explains, for example,
why so few official complaints are made about technical barriers to trade. 3. Priorities for action in 1995 - improving the rate and quality of transposal of C
ommunity directives into national law; - completing the single market for individuals
, so that they will experience the advantages of European integration in their daily lives; - achiev
ing full freedom of ...[+++]movement of people by removing all remaining border controls within the Union; - further harmonizing tax legislation; - improving the operation of the single market for business, with special reference to mutual recognition of technical standards, to company law and to intellectual property rights; - working towards uniform enforcement of Community law, among other things by improving access to justice and establishing effective penalties in the event of infringements; - preparing an appropriate basic regulatory framework for services linked to the information society; - opening up public utilities to competition; - assisting the central and eastern European countries to adapt to single-market requirements, and giving priority to the preparation of the White Paper on the subject.3. Prioriteiten voor 1995 - kwalitatieve en kwantitatieve verbetering van de omzetting van Gemeenschapsrecht in nationaal recht; - volledige totstandbrenging van de interne markt voor de burgers, zodat zij de voordelen ervan in het dagelijks leven ondervinden; - volledig vrij verkeer van personen door afschaffing van de binnengrenzen; - verdere harmonisering van de belastingwetgevingen; - verbetering van het functioneren van de interne markt voor bedrijven, met name op het vlak van de wederzijdse erken
ning van technische normen, vennootschapsrecht en intellectueel eigendom; - maatregelen ter bevordering van een uniforme toepassing v
...[+++]an het Gemeenschapsrecht, onder andere verbetering van de toegankelijkheid van de rechtspraak en vaststelling van straffen bij overtredingen; - voorbereiding van een adequate basisregelgeving voor diensten in het kader van de informatiemaatschappij; - concurrentie in de sector openbare diensten; - steun voor landen uit Midden- en Oost-Europa om zich aan te passen aan de eisen van de interne markt te beginnen met het opstellen van een Witboek ter zake.