Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AME
Aero-medical examiner
Aeromedical examiner
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Airport Protocol
Aviation SARP
Aviation fuel
Aviation kerosene
Aviation medical
Aviation medical examiner
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Aviation turbine fuel
Avtur
CAME
Civil aviation medical examiner
DAME
Designated aviation medical examiner
ICAO
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Kerosene
ME
Medical examiner
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes

Traduction de «aviation kerosene » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aviation kerosene | aviation turbine fuel | avtur [Abbr.]

avtur


aviation fuel [ kerosene ]

vliegtuigbrandstof [ kerosine | vliegtuigbenzine ]


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

luchtvaartnormen en aanbevolen praktijken


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Internationale Burgerluchtvaartorganisatie [ ICAO ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

groeitendensen in de luchtvaart volgen


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

vliegtuiguitrusting en faciliteiten voor opleidingsdoeleinden voorbereiden


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]




Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocol tot bestrijding van wederrechtelijke daden van geweld op luchthavens voor de internationale burgerluchtvaart


aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

keuringsarts voor de luchtvaart
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The sale or supply of aviation fuel, including aviation gasoline, naphtha-type jet fuel, kerosene-type jet fuel and kerosene-type rocket fuel, to the DPRK by nationals of Member States or from the territories of Member States, or using the flag vessels or aircraft of Member States, shall be prohibited whether or not originating in the territories of Member States.

1. De verkoop of levering van vliegtuigbrandstof, inclusief vliegtuigbenzine (avgas), reactiemotorbrandstof van het naftatype, reactiemotorbrandstof van het kerosinetype en raketbrandstof van het kerosinetype aan de DVK door onderdanen van de lidstaten of over of vanaf het grondgebied van de lidstaten, of met gebruik van schepen of vliegtuigen die de vlag voeren van een lidstaat, is verboden, ongeacht of deze brandstoffen al dan niet afkomstig zijn van het grondgebied van de lidstaten.


(31)‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

„commerciële standaardbrandstof” : de internationaal gestandaardiseerde commercieel verhandelbare brandstoffen waarvoor het 95 %-betrouwbaarheidsinterval van de gespecificeerde calorische waarde ten hoogste 1 % bedraagt, met name gasolie, lichte stookolie, benzine, lampolie, kerosine, ethaan, propaan, butaan, vliegtuigkerosine („JET A1” of „JET A”), vliegtuigbenzine van het type „JET B” en vliegtuigbenzine van het type „AvGas”.


‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

31. „commerciële standaardbrandstof”: de internationaal gestandaardiseerde commercieel verhandelbare brandstoffen waarvoor het 95 %-betrouwbaarheidsinterval van de gespecificeerde calorische waarde ten hoogste 1 % bedraagt, met name gasolie, lichte stookolie, benzine, lampolie, kerosine, ethaan, propaan, butaan, vliegtuigkerosine („JET A1” of „JET A”), vliegtuigbenzine van het type „JET B” en vliegtuigbenzine van het type „AvGas”.


Mix of refinery products with more than 40 % light products (motor spirit (gasoline) including aviation spirit, spirit type (gasoline type) jet fuel, other light petroleum oils/light preparations, kerosene including kerosene type jet fuel, gas oils) expressed as CO weighted tonne (CWT)

Mengsel van raffinageproducten met meer dan 40 % lichte producten (motorbrandstof (benzine) waaronder vliegtuigbrandstof, benzineachtige vliegtuigbrandstof, andere lichte petroleumoliën/lichte preparaten, kerosine waaronder kerosineachtige vliegtuigbrandstof, gasolie), uitgedrukt als CWT (CO Weighted tonne).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Recalls that these initiatives include measures for the improvement of the environmental performance of freight transport systems (Marco Polo II); charging of heavy goods vehicles for the use of certain infrastructures; the encouragement of short sea shipping; measures to facilitate inland waterway transport (Naiades); the CARS 21 initiative to speed up the development of more fuel efficient vehicles; restructuring vehicle taxation regimes to encourage the use of fuel efficient vehicles; steps to facilitate the introduction and use of bio fuels in the transport sector; the development of a "Single Sky" and the SESAR system, which will reduce aviation kerosene consumpti ...[+++]

6. herinnert eraan dat deze initiatieven ook maatregelen omvatten ter verbetering van de ecologische prestaties van systemen voor vrachtvervoer (Marco Polo II), voor het laden van voertuigen voor het zware goederenvervoer voor het gebruik van bepaalde infrastructuur; ter aanmoediging van het zeevervoer over korte afstanden, ter vergemakkelijking van vervoer over de binnenwateren (Naiades), ter bespoediging van het CARS 21 initiatief en ter ontwikkeling van voertuigen met een zuinig brandstofverbruik, ter herstructurering van de regelingen voor voertuigenbelasting om het gebruik van voertuigen met een zuinig brandstofverbruik aan te moedigen, ter vergemakkelijking van de invoering en het gebruik van biobrandstoffen in de vervoerssector, ter ...[+++]


Given that aviation currently produces 3% of total CO2 emissions in Europe and this trend will continue to rise, consideration must be given to the introduction of a kerosene tax.

Aangezien de luchtvaart momenteel voor 3% van de totale CO2-emissie in Europa verantwoordelijk is en die tendens nog zal stijgen, moet erover worden nagedacht een kerosineheffing in te voeren.


Unless otherwise specified, this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Chapter 4 of Annex B apply: crude oil, LPG, gasoline (which is the sum of motor gasoline and aviation gasoline), kerosene (which is the sum of kerosene type jet fuel and other kerosene), gas/diesel oil and fuel oil (both low and high sulphur content).

Tenzij anders vermeld, betreft deze gegevensverzameling de volgende energieproducten, waarvoor de definities van bijlage B, hoofdstuk 4, gelden: ruwe aardolie, LPG, benzine (motorbenzine plus vliegtuigbenzine), kerosine (reactiemotorbrandstof van het kerosinetype plus andere kerosine), gasolie/dieselolie en stookolie (zowel met laag als met hoog zwavelgehalte).


Its stated intention to pursue the introduction of kerosene taxes, in line with the Directive on the Taxation of Energy Products (2003/96/EC), is very important given the existing imbalance between the treatment of aviation and other modes of transport.

Haar intentie om een belasting op kerosine in te voeren, in lijn met de Richtlijn over de belasting van energieproducten (2003/96/EG), is uitermate belangrijk gezien de huidige discrepantie tussen de behandeling van het luchtvervoer en die van andere vervoersvormen.


25. Calls on the Commission to propose measures to restrict as far as possible the adverse effects of the growth in aviation; calls on the Commission to support all measures which may be taken by the airlines and the aviation industry to achieve a further reduction in emissions (a further reduction in kerosene consumption and development and use of hushkits); calls on the Commission, together with the Member States, to introduce or reintroduce economic incentives to push through the use of the latest technology which causes least po ...[+++]

25. verzoekt de Commissie maatregelen voor te stellen om de nadelige gevolgen van de groei in de luchtvaart zo veel mogelijk te beperken; verzoekt de Commissie alle maatregelen te steunen die luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigfabrikanten kunnen nemen om de emissies verder te verlagen (verdere beperking van het kerosineverbruik alsmede verdere ontwikkeling en toepassing van geluiddempingskits); verzoekt de Commissie samen met de lidstaten financiële prikkels te creëren of te handhaven om het gebruik van de modernste techniek die het milieu zo min mogelijk vervuilt, te forceren;


14. Regrets that in the Communication there is no mention of the aviation industry even though it makes a 12% contribution to aggregate global transport-related CO2 emissions and these emissions are expected to triple within the next 15 years; stresses therefore the urgent need for the introduction of a White Paper on possible measures to reduce such emissions including European aviation charges, a kerosene tax, the banning of direct or indirect subsidies, the tightening of aircraft emissions and noise standards, and a lead on all th ...[+++]

14. betreurt dat de luchtvaartindustrie in de mededeling niet wordt genoemd, hoewel deze voor 12% bijdraagt aan de totale wereldwijde CO2-uitstoot in verband met het vervoer en deze uitstoot naar verwachting in de komende 15 jaar zal verdrievoudigen; beklemtoont derhalve de dringende noodzaak van opstelling van een Witboek over mogelijke maatregelen ter beperking van dergelijke uitstoot met inbegrip van Europese luchtvaartlasten, een belasting op kerosine, het verbod op directe of indirecte subsidie, aanscherping van de normen voor de uitstoot en geluidsoverlast van vliegtuigen, en een leidende rol van de EU wat betreft alle eerder geno ...[+++]


w