Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abide by regulations on banned materials
Abiding regulations on banned materials
Arrange objective assessments of calls
Ban on discards
Ban on sales
Banned objects
Banned substances
Comment ghosting
Community list
Cultural goods
Cultural object
Cultural property
Discard ban
Discards ban
EU air safety list
Export ban
Export restriction
Follow regulations on banned materials
Ghost banning
Illegal substances
Illicit substances
Landing obligation
Limit on exports
List of airlines banned within the EU
Market approval
Marketing ban
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Respect regulations on banned materials
Restitution of cultural objects
Return of cultural objects
Sales ban
Shadow banning
Stealth banning
Treat ban

Traduction de «banned objects » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
banned objects | banned substances | illegal substances | illicit substances

illegale stoffen | verboden middelen


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU ...[+++]

lijst van luchtvaartmaatschappijen met een exploitatieverbod in de EU


abiding regulations on banned materials | respect regulations on banned materials | abide by regulations on banned materials | follow regulations on banned materials

voorschriften met betrekking tot verboden materialen naleven


market approval [ ban on sales | marketing ban | sales ban ]

verkoopvergunning [ vergunning voor het in de handel brengen | verkoopverbod ]


comment ghosting | ghost banning | shadow banning | stealth banning

shadowbanning


ban on discards | discard ban | discards ban | landing obligation

aanlandingsverplichting


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

objectieve beoordeling van oproepen geven | objectieve beoordeling van oproepen maken


export restriction [ export ban | limit on exports | Export ban(STW) ]

uitvoerbeperking [ beperking van de uitvoer | uitvoerbelemmering | uitvoerverbod ]


cultural object [ cultural goods | cultural property | restitution of cultural objects | return of cultural objects | cultural property(UNBIS) ]

cultuurgoed [ teruggave van cultuurschatten ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A clause in a selective distribution contract banning the distributors of the company Pierre Fabre Dermo-Cosmétique from selling its products online amounts to a restriction on competition by object, unless that clause is objectively justified

Een bepaling in een selectieve distributieovereenkomst die de distributeurs van de onderneming Pierre Fabre Dermo-Cosmétique verbiedt om haar producten via internet te verkopen, heeft de strekking de mededinging te beperken, behalve wanneer deze bepaling objectief gerechtvaardigd is


1. Considers that compliance with the EU's objectives under the Water Framework Directive, namely to achieve good chemical status for water resources and to protect water resources and biological diversity, can be achieved only by banning cyanide mining technology;

1. is van oordeel dat de naleving van de doelstellingen van de EU-kaderrichtlijn inzake water, te weten het bereiken van een goede chemische toestand en de bescherming van de watervoorraden en de biodiversiteit, alleen mogelijk is als het gebruik van cyanide in de mijnbouw verboden wordt;


The Commission agrees with those elements of the report that aim to increase the uniformity of the statute and thus promote the legal certainty of its application. These include prescribing the registration of the company’s business object, clarifying that the ban on offering shares to the public does not preclude offers to the employees of the company, or improving the rules on directors’ duties and liabilities.

De Commissie stemt in met de onderdelen van het verslag die gericht zijn op het vergroten van de uniformiteit van het statuut en zo de rechtszekerheid inzake de toepassing ervan bevorderen, zoals de voorgeschreven registratie van de doelstellingen van de vennootschap, de verklaring dat het verbod om aandelen aan het publiek aan te bieden niet betekent dat deze niet aan werknemers mogen worden aangeboden, en verbetering van de regels inzake de plichten en aansprakelijkheid van bestuurders.


On this occasion the term ‘social dumping’, which is so popular in this Parliament too, did not work in a case where the objective was to ban a business from another Member State from providing services in the EU internal market. In this discussion, I would like to single out one political aspect: EU Member States, and among them, largely, states such as Sweden, have in recent years made enormous profits in the Baltic states through the provision of ‘aggressive’ financial services, particularly loans for immovable property.

In dit geval heeft het begrip “sociale dumping” dat ook hier in het Parlement zo populair is, niet gewerkt in een geval waar het de doelstelling was om een bedrijf uit een andere lidstaat te verbieden om diensten te verrichten in de interne markt van de EU. In dit debat, zou ik het graag over een politiek aspect van de zaak willen hebben: de lidstaten van de EU, en hier onder andere staten zoals Zweden hebben in de laatste jaren enorme winsten in de Baltische staten gemaakt door het aanbieden van “aggressieve” financiële diensten, vooral kredieten voor onroerende goederen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition, the Decision bans the placing on the market of lighters which resemble objects that are especially appealing to children (for example toys, mobile phones, food, cars, etc.) and therefore present a high risk of misuse (so-called "novelty lighters").

Bij deze beschikking wordt ook het op de markt brengen van "novelty lighters" verboden. Deze aanstekers gelijken op voorwerpen die bijzonder aantrekkelijk zijn voor kinderen (speelgoed, mobieltjes, eten, auto's enzovoort) en de kans is daarom groter dat zij door kinderen verkeerd worden gebruikt.


Let me stress that, when we speak of banning political parties, of banning the public expression of opinions and positions, it goes without saying that such measures must not be based on political judgements. They must be based on an objective criterion.

Wat is “extreem”?Ik wil onderstrepen dat als we het over het verbieden van bepaalde partijen hebben, dus over het verbieden van bepaalde meningsuitingen en standpunten, dit niet op basis van een politieke beoordeling mag gebeuren. Zo’n verbod moet op een duidelijk criterium zijn gebaseerd.


Elisa Ferreira (PSE), draftsman of the opinion of the Committee on Economic and Monetary Affairs. – (PT) The objectives of reducing chemical damage to the environment and to health, raising awareness of the consequences of the use of chemicals, improving consumer access, gradually eliminating and replacing the least safe chemicals and banning tests on vertebrate animals all touch the lives of the citizens whom we represent in this Chamber.

Elisa Ferreira (PSE), rapporteur voor advies van de Commissie economische en monetaire zaken (PT) Het beperken van de schade van chemische stoffen voor het milieu, het vergroten van de kennis over de gevolgen van het gebruik van de stoffen, betere toegang tot informatie voor de consument, het geleidelijk elimineren en vervangen van de minder veilige stoffen en het vermijden van proeven op gewervelde dieren zijn doelstellingen die leven bij de burgers die wij in dit Parlement vertegenwoordigen.


Consequently, the fact that Austria did not ban a demonstration which closed that motorway for almost 30 hours is a restriction of intra-Community trade in goods within the Union and is, in principle, incompatible with Community law unless there is an objective justification for that restriction.

Bijgevolg heeft het besluit van de Oostenrijkse autoriteiten om een samenkomst die die autoweg gedurende bijna 30 uur zonder onderbreking heeft geblokkeerd, niet te verbieden, de intracommunautaire handel in goederen binnen de Unie beperkt en strookt dit besluit in beginsel niet met de verplichtingen uit hoofde van het gemeenschapsrecht, tenzij het objectief gerechtvaardigd kan worden.


The Court concludes that, despite uncertainty as to whether there is a link between the use of those antibiotics as additives and the development of resistance to them in humans, the ban on the products is not a disproportionate measure by comparison with the objective pursued, namely the protection of human health.

Het Gerecht concludeert dat ondanks de onzekerheid over het bestaan van een verband tussen het gebruik van die antibiotica als toevoegingsmiddelen en de ontwikkeling bij de mens van resistentie tegen die producten, het verbod van die producten niet onevenredig is gelet op het nagestreefde doel, namelijk de bescherming van de volksgezondheid.


In its Resolution (adopted on 22 September 1995) the Parliament welcomed the convening a conference "on the banning of hormones" and called on the Commission and on the Council to maintain consistency between the 1992 CAP reform and other measures related to the production of animal products; the need to develop a policy on quality, and to take account of the objective of a balanced market was referred to also; as regards the external aspects, the Resolution called on the Commission to make it clear that the ban on hormones applied also to imported farm products and foodstuffs, and that the ban would be maintained under current World T ...[+++]

In zijn resolutie van 22 september 1995 verklaarde het Parlement zich verheugd over het voornemen tot het houden van een conferentie "over het verbod op hormonen" en verzocht het de Commissie en de Raad met aandrang te zorgen voor de nodige coherentie tussen de in 1992 vastgestelde hervorming van het GLB en andere maatregelen betreffende de dierlijke produktie; ook werd erop gewezen dat een kwaliteitsbeleid absoluut noodzakelijk is en dat naar een evenwicht op de markt moet worden gestreefd; met betrekking tot de buitenlandse aspecten werd de Commissie in een resolutie aangemaand duidelijk te stellen dat het verbod op hormonen ook geld ...[+++]


w