Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by transmission cable
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
Brake cable
Brake pull cable
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Breakaway brake cable
Breakaway cable
Co-axial cable
Dynamics of locomotive brakes
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Keep braking system in proper condition
Keep control of braking system
Locomotive brake applications
Maintain braking system
Maintain braking systems
Optical fibre
Telecommunications cable
Telecommunications equipment
Telephone cable
Test the braking force of trains

Vertaling van "brake cable " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




breakaway brake cable | breakaway cable

losbreekreminrichting


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

remsystemen onderhouden


Accident caused by breakage of cable in cable car not running on rails

ongeval veroorzaakt door afbreken van kabel in kabelbaan, niet op rails lopend


telecommunications equipment [ co-axial cable | optical fibre | telecommunications cable | telephone cable ]

telecommunicatiemateriaal [ coaxiale kabel | optische vezel | telecommunicatiekabel | telefoonkabel ]


Accident caused by transmission cable

ongeval veroorzaakt door transmissiekabel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.7. The installations which have their vehicles running on a fixed track (such as funicular vehicles and multi-rope cable cars) shall be equipped with an automatic braking device on the track, when the possibility of traction cable breaking cannot reasonably be excluded.

5.7. Installaties waarvan de voertuigen over vaste geleiderails lopen, zoals voertuigen van kabelspoorbanen en kabelwageninstallaties met meerdere kabels , moeten voorzien zijn van een op de rails werkende automatische reminrichting, indien de mogelijkheid van een breuk van de trekkabel niet redelijkerwijs kan worden uitgesloten.


4. Requirements relating to cables, drives and brakes and to mechanical and electrical installations

4. Eisen ten aanzien van de kabels, aandrijving en de remmen en de mechanische en elektrische installaties


The cableway installation’s last braking system shall act as close as possible to the traction cable .

Het laatste remsysteem van de kabelbaaninstallatie moet zo dicht mogelijk bij de trekkabel werken .


The traction cable's last braking system shall act directly on the driving pulley.

Het laatste remsysteem van de trekkabel moet rechtstreeks op de aandrijfschijf werken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The installation's last braking system shall act as close as possible to the traction cable, or on one or several pulleys including the driving pulley or in the vehicle.

Het laatste remsysteem van de installatie moet zo dicht mogelijk bij de trekkabel of op een of meerdere schijven, waaronder de aandrijfschijf, of in het voertuig werken.


Vehicles of categories R1, R2, R3a, S1 and S2a where an inertia braking system is fitted shall be equipped with a device (chain, cable etc.) capable, in the event of separation of the coupling, of applying the towed vehicle brakes.

Voertuigen van de categorieën R1, R2, R3a, S1 en S2a met een oploopremsysteem moeten zijn uitgerust met een inrichting (ketting, kabel e.d.) die, mocht de koppeling losraken, de remmen van het getrokken voertuig kan bedienen.


2.3.10. scf : rear cable or rod travel at compensator when brakes operate in forward direction (1);

2.3.10. scf : slag van de achterste kabel of stang bij de evenaar wanneer wordt geremd in voorwaartse richting (1);


Vehicles of categories R1 and S1, without a braking system, shall be equipped, in addition to the main coupling device, with a secondary coupling (chain, cable etc.) capable, in the event of separation of the main coupling, of preventing the drawbar from touching the ground and providing some residual steering action on the towed vehicle.

Voertuigen van de categorieën R1 en S1 zonder remsysteem moeten naast de hoofdkoppelinrichting zijn uitgerust met een hulpkoppeling (ketting, kabel e.d.) die, mocht de hoofdkoppeling losraken, voorkomt dat de dissel de grond raakt en die nog enige besturing van het getrokken voertuig mogelijk maakt.


Characteristics of the control line and of its coupling with other units (main brake pipe diameter, section of the electric cable etc.)

karakteristieken van de bedieningsleiding en van de koppeling ervan met andere eenheden (diameter van de hoofdremleiding, sectie van de elektrische kabel,...).


5.7. Funicular vehicles and, in so far as the configuration of the installation so permits, bi-cable cable cars must be equipped with an automatic braking device on the track, when the possibility of carrier cable breaking cannot reasonably be excluded.

5.7. Voertuigen van kabelspoorwegen en, wanneer het type installatie zulks toelaat, van pendelbanen met twee kabels moeten voorzien zijn van een op de rails werkende automatische reminrichting, indien de mogelijkheid van een breuk van de bewegende kabel niet redelijkerwijs kan worden uitgesloten.


w