Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adjust using lever
Adjust using levers
Aerobraking
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
Atmospheric braking
BAS
Brake assistance system
Brake lever
Brake lever segment
Brake release lever
DBC
Dynamic brake control
EBA
Emergency brake assist
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Lever moving
Move levers
Operate rail lever frames
Operate railway lever frames
Test the braking force of trains
Use railway lever frames
Utilise railway lever frames

Traduction de «brake lever » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




brake release lever

remlichter | staaf om de rem vrij te maken


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


adjust using lever | adjust using levers | lever moving | move levers

hefbomen verplaatsen | hendels verplaatsen


use railway lever frames | utilise railway lever frames | operate rail lever frames | operate railway lever frames

hefboomkaders voor spoorwegen bedienen


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


BAS | Brake assistance system | DBC | Dynamic brake control | EBA | Emergency brake assist

BAS | BAS-remassistent | Brake Assist | DBC | Dynamic brake control | EBA | Elektronische noodstopbekrachtiging




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2.3.4. ig : reduction ratio between travel of brake lever and lift (application travel) at brake-shoe centre (see Figure 4 of Appendix 1);

2.3.4. ig:: overbrengingsverhouding tussen de slag van de remhefboom en de slag in het midden van de remschoen (zie figuur 4 in aanhangsel 1);


2.3.2. iH1 : reduction ratio between travel of lever at output side of control device and travel of brake lever (gearing down of transmission);

2.3.2. iH1 : overbrengingsverhouding tussen de slag van de hefboom aan de uitvoerzijde van het bedieningsorgaan en de slag van de remhefboom (slagreductie van de overbrenging);


1.1.6. Parking brake activator, lever control, parking brake ratchet, electronic parking brake

1.1.6. Parkeerremcilinder, bedieningshendel, parkeerremvergrendeling, elektronische parkeerrem


1.1.2. Pedal/hand lever condition and travel of the brake operating device

1.1.2. Staat en slag van het bedieningspedaal/de handrem


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8.2. Operating diagram, description and/or drawing of the following braking systems (as defined in Annex I, item 1.2 to Directive 71/320/EEC) with, for example, transmission and control (construction, adjustment, lever ratios, accessibility of control and its position, ratchet controls in the case of mechanical transmission, characteristics of the main parts of the linkage, cylinders and control pistons, brake cylinders or equivalent components in the case of electrical braking systems)

8.2. Remschema, beschrijving en/of tekening van de volgende remsystemen (zoals gedefinieerd in bijlage I, punt 1.2, van Richtlijn 71/320/EEG), met name van de overbrenging en de bediening (constructie, bijstelling, hefboomkrachtverhoudingen, toegankelijkheid van het bedieningsorgaan en plaats ervan, het palmechanisme bij mechanische overbrenging, kenmerken van de voornaamste onderdelen van het remstangenstelsel, hoofdremcilinders en bedieningszuigers, wielremcilinders of gelijkwaardige onderdelen bij elektrische remsystemen)


Prior to the commencement of the energy consumption test (point 4.1.2.2) the relationship (R1) of brake chamber push rod travel (sT) against brake lever length (lT) shall be determined for a brake chamber pressure of 6,5 bar.

Alvorens met de energieverbruikstest wordt aangevangen (punt 4.1.2.2), wordt het verband (R1) tussen de zuigerstangslag van de remcilinder (sT) en de remhefboomlengte (lT) vastgesteld bij een remcilinderdruk van 6,5 bar.


2.5. Energy consumption - equivalent number of static brake applications and the ratio of actuator stroke against brake lever length:

2.5. Energieverbruik - equivalent aantal malen statisch remmen en de verhouding tussen remzuigerslag en remhefboomlengte:


iH = iH0 × iH1 2.3.4. ig: reduction ratio between travel of the brake lever and the brake-shoe centre lift (see diagram 4 in Appendix 1)

2.3.4. ig: overbrengingsverhouding tussen de slag van de remhefboom en de aandrukslag in het midden van het segment (zie diagram 4 in aanhangsel 1)




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'brake lever' ->

Date index: 2021-02-13
w