Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse the braking force of trains
Assistive automobile parking brake component
BAS
Brake assistance system
Brake pull rod
Brake rod
Brake-rod ajuster
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
DBC
Dynamic brake control
Dynamics of locomotive brakes
EBA
Emergency brake assist
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Gram-negative aerobic rod
Keep braking system in proper condition
Keep control of braking system
Locomotive brake applications
Maintain braking system
Maintain braking systems
Progressive cone dystrophy
Test the braking force of trains

Traduction de «brake rod » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

gebruik van locomotiefrem | toepassingen van locomotiefrem


keep braking system in proper condition | maintain braking systems | keep control of braking system | maintain braking system

remsystemen onderhouden


Progressive cone dystrophy (without rod involvement)

progressieve kegeldystrofie zonder betrokkenheid van staafjes


BAS | Brake assistance system | DBC | Dynamic brake control | EBA | Emergency brake assist

BAS | BAS-remassistent | Brake Assist | DBC | Dynamic brake control | EBA | Elektronische noodstopbekrachtiging


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘mechanical brake-cylinder locking device’ means a device which ensures braking operation of the parking braking system by mechanically locking the brake piston rod.

1.1. „mechanische vergrendeling van de remcilinders”: een inrichting die de remwerking van de parkeerrem tot stand brengt door de duwstang van de rem mechanisch te vergrendelen.


Mechanical locking of the brake cylinders means a device for ensuring parking braking by mechanical wedging of the brake piston rod.

Onder "mechanische vergrendeling van de remcilinders" wordt verstaan een inrichting waarmee het parkeerremeffect tot stand wordt gebracht doordat de zuigerstang van de rem mechanisch wordt vastgeklemd.


Prior to the commencement of the energy consumption test (point 4.1.2.2) the relationship (R1) of brake chamber push rod travel (sT) against brake lever length (lT) shall be determined for a brake chamber pressure of 6,5 bar.

Alvorens met de energieverbruikstest wordt aangevangen (punt 4.1.2.2), wordt het verband (R1) tussen de zuigerstangslag van de remcilinder (sT) en de remhefboomlengte (lT) vastgesteld bij een remcilinderdruk van 6,5 bar.


Certain parts, such as the brake itself, the brake cylinders and their pistons (except the seals), the push rods and the cam assemblies of the brakes, shall not be regarded as liable to breakage if they are amply dimensioned, are readily accessible for maintenance and exhibit sufficient safety features.

Bepaalde onderdelen zoals de rem zelf, de wielremcilinders en hun zuigers (met uitzondering van de afdichtingen), de drukstangen en de remnokken worden niet beschouwd als zijnde onderhevig aan breuk, op voorwaarde dat deze onderdelen ruim bemeten zijn, met het oog op onderhoud gemakkelijk toegankelijk zijn en bevredigende veiligheidskenmerken vertonen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9.4.1.In the case of control devices for multi-axle trailers of which the brake rod system is dependent upon the position of the towing device, the travel of the control s must be greater than the available travel of the control sm; the difference in length must be at least equivalent to the loss of travel so.

9.4.1.Bij bedieningsorganen van meerassige aanhangwagens waarvan de stand van het remstangenstelsel afhankelijk is van de stand van de trekinrichting, moet de slag s van het bedieningsorgaan langer zijn dan de beschikbare slag sm; het verschil in lengte moet ten minste gelijk zijn aan het slagverlies so .


w