Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bus
Bus and coach driver
Bus and coach sales technician
Bus driver
Bus driver training instructor
Bus driving instructor
Bus sales technician
Coach driver
Coach driver training instructor
Coach sales technician
Mail bus
Mail coach
Motor coach
PCV driving instructor
Private coach driver
Sales engineer
Schoolbus driver

Vertaling van "bus and coach driver " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
bus and coach driver

bestuurder autobussen | toerbuschauffeur | toerwagenchauffeur | touringcarchauffeur


coach driver | private coach driver | bus driver | schoolbus driver

autobusbestuurder | busbestuurster | bestuurder bus | buschauffeur


bus driver training instructor | coach driver training instructor | bus driving instructor | PCV driving instructor

busintructrice | rijinstructrice bus | rijinstructeur bus | rijschoollesgever bus




bus and coach sales technician | bus sales technician | coach sales technician | sales engineer

technisch-commercieel afgevaardigde | sales engineer | technisch vertegenwoordiger






omnibus/coach driver

autobusbestuurder | autobuschauffeur




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is also necessary to introduce additional regulations relating to the responsibility of bus companies for the life and health of passengers, including obligatory medical checks on the state of health and wellbeing of bus and coach drivers, who are responsible for the health and safety of passengers.

Ook is het noodzakelijk dat er aanvullende verordeningen met betrekking tot de verantwoordelijkheid van busbedrijven voor de levens en gezondheid van passagiers worden ingevoerd, inclusief verplichte medische gezondheids- en welzijnscontroles voor autobus- en touringcarchauffeurs, die verantwoordelijk zijn voor de gezondheid en veiligheid van hun passagiers.


Today, Regulation (EU) No 181/2011 on bus and coach passenger rights becomes applicable, providing bus and coach travellers throughout the EU with new rights.

Vanaf vandaag is Verordening (EU) nr. 181/2011 betreffende de rechten van autobus- en touringcarpassagiers van toepassing en worden bus- en touringcarreizigers in de EU beter beschermd.


a complaint handling mechanism established by the bus and coach companies and available to all passengers;

de verplichting voor bus- en touringcarbedrijven om een regeling voor klachtenbehandeling op te zetten die toegankelijk is voor alle passagiers;


compensation of 50% of the ticket price in addition to the reimbursement of the full price in case of overbooking, cancellation or a delay of more than 2 hours from the estimated time of departure, when the bus and coach company fails to offer the passenger the right to choose between reimbursement and rerouting (only applicable for journeys of more than 250 km distance);

compensatie van 50 % van de ticketprijs bovenop de terugbetaling van de volledige prijs bij overboeking, annulering of een vertraging van meer dan twee uur vanaf de voorziene vertrektijd, wanneer het bus- of touringcarbedrijf de passagiers geen keuze biedt tussen terugbetaling of een alternatieve route (alleen van toepassing voor trajecten van meer dan 250 km);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The regulation lays down travellers' basic rights, and imposes a number of obligations on bus and coach companies and terminal managers concerning their responsibility towards the passengers.

De verordening waarborgt passagiers een aantal basisrechten, legt een aantal verplichtingen op aan autobus- en touringcarbedrijven, alsmede aan van terminalbeheerders, die allen een verantwoordelijkheid dragen ten aanzien van passagiers.


European Commission Vice-President Siim Kallas, responsible for transport, said: "We have kept our promise: thanks to this regulation EU passenger rights are also extended to bus and coach transport.

Vicevoorzitter van de Europese Commissie Siim Kallas, bevoegd voor vervoer: "We komen onze belofte na: dankzij deze nieuwe verordening gelden de Europese passagiersrechten nu ook voor bus- en touringcarpassagiers.


We cannot be satisfied with measures such as those proposed in plenary which, on the pretext of increased protection for passenger rights, merely introduce unmanageable restrictions for bus and coach drivers and inevitable fare increases for the passengers themselves.

Wij kunnen ons niet tevredenstellen met maatregelen zoals de in de plenaire vergadering voorgestelde maatregelen die, onder het mom van een betere bescherming van passagiersrechten, alleen maar zullen leiden tot onhanteerbare verplichtingen voor autobus- en touringcarchauffeurs en onvermijdelijke tariefverhogingen voor de passagiers zelf.


European bus and coach operators, most of which are small- and medium-sized undertakings, simply cannot afford to employ a second driver or an attendant.

Een tweede bestuurder of een begeleider inzetten, is voor de veelal kleine en middelgrote Europese autobus- en touringcarondernemingen onbetaalbaar.


As regards the 12-day derogation concerning the period of rest of coach drivers for international passenger transport, an agreement is expected in this respect between employers and trade unions and, for this reason, the two amendments will be resubmitted, in a form to be subsequently agreed together with the social partners, in the report on access to the market of coach and bus transport services.

Wat betreft de vrijstellingsperiode van twaalf dagen ten aanzien van de rustperiode van buschauffeurs voor internationaal passagiersvervoer wordt in dit verband een akkoord verwacht tussen werkgevers en vakbonden. Om deze reden zullen de twee amendementen opnieuw in het verslag inzake de toegang tot de markt van touringcar- en busvervoersdiensten worden ingediend en wel in een vorm waarover samen met de sociale partners overeenstemming moet worden gevonden.


Bus and coach owners will not be satisfied with the result of the conciliation. It will become more difficult to organise bus and coach journeys in the same way as at present, when drivers may make themselves available for more than six days in a row.

Bus- en touringcareigenaars zullen niet tevreden zijn met het resultaat van de bemiddeling, want het wordt moeilijker om busreizen te organiseren op dezelfde manier als nu, waarbij een chauffeur meer dan zes dagen achter elkaar beschikbaar kan zijn.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'bus and coach driver' ->

Date index: 2023-10-12
w