Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer export strategies
Apply an export strategy
Apply export strategies
Australian Capital Territory
Capital export
Capital export country
Capital exporting country
Capital outflow
EPCGS
Export
Export Promotion Capital Goods Scheme
Export of capital
Export policy
Export sale
Export scheme
Export strategy application
Export system
Fix import export strategies
Outflow of capital
Set an import export strategy
Set import export strategies
Setting an import export strategy

Vertaling van "capital export " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
capital export | capital outflow | export of capital | outflow of capital

kapitaalexport | kapitaaluitstroom | kapitaaluitvoer | uitstroom van kapitaal


capital export country | capital exporting country

kapitaal exporterend land | kapitaal uitvoerend land




export policy [ export scheme | export system ]

uitvoerbeleid [ uitvoerregeling | uitvoerstelsel ]




Export Promotion Capital Goods Scheme | EPCGS [Abbr.]

Kapitaalgoederenregeling exportbevordering | KGEB [Abbr.]


fix import export strategies | set an import export strategy | set import export strategies | setting an import export strategy

invoer-/uitvoerstrategieën ontwikkelen


furnish advice to clients in terms of export restrictions | providing advice to clients in terms of export restrictions | provide advice to a client in terms of export restrictions | provide advice to clients in terms of export restrictions

raad geven aan klanten over exportbeperkingen | raad geven aan klanten over uitvoerbeperkingen | advies geven aan klanten over exportbeperkingen | advies geven aan klanten over uitvoerbeperkingen


administer export strategies | apply an export strategy | apply export strategies | export strategy application

exportstrategieën toepassen | uitvoerstrategieën toepassen


Australian Capital Territory

Australian Capital Territory
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. If an exporter is aware that items which it proposes to export, not listed in Annex II, III or IIIa, are intended, in their entirety or in part, for the purpose of capital punishment or for the purpose of torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment, it shall notify the authorities of the Member State in which it is established, which shall decide whether or not it is expedient to make the export concerned subject to authorisation.

2. Indien een exporteur zich ervan bewust is dat de goederen die deze wil uitvoeren, die niet zijn opgenomen in bijlage II, bijlage III of bijlage III bis, in hun geheel of gedeeltelijk bedoeld zijn voor de doodstraf, foltering of andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing, stelt de exporteur de autoriteiten van de lidstaat waarin deze is gevestigd hiervan in kennis, die vervolgens besluiten of het passend is om voor de uitvoer in kwestie een vergunning te eisen.


2. If an exporter is aware that items which it proposes to export, not listed in Annex II, III or IIIa, are intended, in their entirety or in part, for the purpose of capital punishment or for the purpose of torture and other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment, it shall notify the authorities of the Member State in which it is established, which shall decide whether or not it is expedient to make the export concerned subject to authorisation.

2. Indien een exporteur zich ervan bewust is dat de goederen die deze wil uitvoeren, die niet zijn opgenomen in bijlage II, bijlage III of bijlage III bis, in hun geheel of gedeeltelijk bedoeld zijn voor de doodstraf, foltering of andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing, stelt de exporteur de autoriteiten van de lidstaat waarin deze is gevestigd hiervan in kennis, die vervolgens besluiten of het passend is om voor de uitvoer in kwestie een vergunning te eisen.


However, the crisis has left an impact on the private sector's innovative activity: the number of innovative firms is in decline, as are SMEs’ innovations, patent applications, exports of high-tech products, venture capital investments and sales of innovative products.

De effecten van de crisis op de innovatie-inspanningen van de private sector zijn echter nog merkbaar. Zo is er sprake van een daling in het aantal innovatieve bedrijven en in de risicokapitaalinvesteringen, de innovaties van kmo's, het aantal patentaanvragen, de uitvoer van geavanceerde technologische producten en de verkoop van innovatieve producten.


Policies targeting the business environment with respect to access to capital, skills support for innovation and actions to enhance productivity are important to help small firms expand exports

Ondernemingsklimaatgerichte beleidsmaatregelen inzake de toegang tot kapitaal, ondersteuning bij vaardigheden voor innovatie en productiviteitsverhogende acties zijn van belang om het kleinbedrijf te helpen de uitvoer te verhogen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission found an initial capital allocation of €105.8 million granted to SACE BT in 2004 to be in line with EU state aid rules, because the capital was injected into a newly created subsidiary with the objective of offering short-term export-credit insurance on market terms as well as other commercial activities.

De Commissie kwam tot de conclusie dat de 105,8 miljoen EUR startkapitaal die SACE BT in 2004 kreeg, in lijn is met de EU-staatssteunregels. Het kapitaal werd namelijk geïnjecteerd in een nieuw opgerichte dochteronderneming die, naast andere commerciële activiteiten, kortlopende exportkredietverzekering op marktvoorwaarden moest gaan aanbieden.


100. Calls on Member States to refrain from marketing or promoting equipment that is prohibited under the Regulation (EC) No 1236/2005 of 27 June 2005 concerning trade in certain goods which could be used for capital punishment, torture or other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment; calls for regular and updated control of exports of drugs manufactured by EU pharmaceutical companies which might be used in the execution of death sentences in third countries; welcomes, in this context, the Commission’s 2011 decision to ...[+++]

100. verzoekt de lidstaten geen goederen in de handel te brengen of te promoten die verboden zijn op grond van Verordening (EG) nr. 1236/2005 van 27 juni 2005 met betrekking tot de handel in bepaalde goederen die gebruikt zouden kunnen worden voor de doodstraf, foltering of andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing; verzoekt om regelmatige controles, op basis van een regelmatig bijgewerkte lijst, op de uitvoer van door farmaceutische bedrijven in de EU vervaardigde geneesmiddelen die bij de uitvoering van de doodstraf in derde landen zouden kunnen worden toegepast; is in dit verband verheugd over het besluit va ...[+++]


94. Calls on Member States to refrain from marketing or promoting equipment that is prohibited under the Regulation (EC) No 1236/2005 of 27 June 2005 concerning trade in certain goods which could be used for capital punishment, torture or other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment; calls for regular and updated control of exports of drugs manufactured by EU pharmaceutical companies which might be used in the execution of death sentences in third countries; welcomes, in this context, the Commission’s 2011 decision to a ...[+++]

94. verzoekt de lidstaten geen goederen in de handel te brengen of te promoten die verboden zijn op grond van Verordening (EG) nr. 1236/2005 van 27 juni 2005 met betrekking tot de handel in bepaalde goederen die gebruikt zouden kunnen worden voor de doodstraf, foltering of andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing; verzoekt om regelmatige controles, op basis van een regelmatig bijgewerkte lijst, op de uitvoer van door farmaceutische bedrijven in de EU vervaardigde geneesmiddelen die bij de uitvoering van de doodstraf in derde landen zouden kunnen worden toegepast; is in dit verband verheugd over het besluit van ...[+++]


100. Calls on Member States to refrain from marketing or promoting equipment that is prohibited under the Regulation (EC) No 1236/2005 of 27 June 2005 concerning trade in certain goods which could be used for capital punishment, torture or other cruel, inhuman or degrading treatment or punishment; calls for regular and updated control of exports of drugs manufactured by EU pharmaceutical companies which might be used in the execution of death sentences in third countries; welcomes, in this context, the Commission’s 2011 decision to ...[+++]

100. verzoekt de lidstaten geen goederen in de handel te brengen of te promoten die verboden zijn op grond van Verordening (EG) nr. 1236/2005 van 27 juni 2005 met betrekking tot de handel in bepaalde goederen die gebruikt zouden kunnen worden voor de doodstraf, foltering of andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing; verzoekt om regelmatige controles, op basis van een regelmatig bijgewerkte lijst, op de uitvoer van door farmaceutische bedrijven in de EU vervaardigde geneesmiddelen die bij de uitvoering van de doodstraf in derde landen zouden kunnen worden toegepast; is in dit verband verheugd over het besluit va ...[+++]


In addition to demand for consumer goods, there is a demand for the intermediate and capital goods needed to develop industries to supply both local and export markets.

Deze behoeften op het vlak van het rechtstreekse verbruik komen bij de behoeften aan intermediaire goederen en apparatuur die nodig zijn voor de ontwikkeling van het plaatselijk industrieel potentieel en de uitvoercapaciteit.


In order to be able to enter progressively into free trade with the Union and to take on board a wide range of trade-related Community regulations (customs, standards, competition, intellectual property protection, liberalisation of services, free capital movements etc.), the Mediterranean countries, which will have to bear the cost of adjustment needed to cope with the challenges of free trade, insist on four fundamental aspects for them: - the need for long transitional mechanisms and secure safeguards; - the need to obtain improved access for their agricultural exports; - the n ...[+++]

Om geleidelijk aan vrijhandel met de Gemeenschap tot stand te kunnen brengen en een groot aantal uiteenlopende handelsgerelateerde communau- taire regelingen (douane, normen, concurrentie, bescherming van de intellectuele eigendom, liberalisering van het dienstenverkeer, vrij verkeer van kapitaal enz.) over te kunnen nemen stellen de Mediterrane derde landen, die de kosten van de nodige aanpassingen om de uitdagingen van de vrijhandel het hoofd te kunnen bieden zullen moeten dragen, een aantal voor hen essentiële punten voorop: - zij hebben langdurige overgangsregelingen en goede waarborgen nodig; - zij hebben een betere toegang voor hu ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'capital export' ->

Date index: 2022-11-08
w