Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carrier to noise ratio
Carrier-to-noise ratio
Normalised carrier-to-noise power ratio
Normalized carrier-to-noise power ratio
Predetection carrier-to-noise ratio

Traduction de «carrier-to-noise ratio » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carrier to noise ratio | carrier/noise ratio | carrier-to-noise ratio | C/N [Abbr.]

draaggolf/ruisverhouding | draaggolf-ruisverhouding | draaggolf-ruis-verhouding


predetection carrier-to-noise ratio

predetectiedraaggolf/ruisverhouding


normalised carrier-to-noise power ratio | normalized carrier-to-noise power ratio

genormaliseerde draaggolf/ruisvermogensverhouding
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- < 0,6 ìV at 12 dB signal-to-noise ratio (mobile)

- < 0,6 ìV bij een signaal/ruisverhouding van 12 dB (treinapparatuur)


- 1 μV at > 20 dB signal to noise ratio (mobile)

- 1 μV bij een signaal/ruisverhouding > 20 DB (treinapparatuur)


- > 1 μV at > 20 dB signal-to-noise ratio (mobile)

- > 1 μV bij een signaal/ruisverhouding > 20 dB (treinapparatuur)


- < 0,3 ìV at 12 dB signal-to-noise ratio (lineside)

- < 0,3 ìV bij een signaal/ruisverhouding van 12 dB (baanapparatuur).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- > 1 mV at > 20 dB signal-to-noise ratio (mobile)

- > 1 mV bij een signaal/ruisverhouding > 20 dB (treinapparatuur)


In principle, different, overlapping beams from a single satellite can be captured by one satellite antenna, since it is technically feasible to separate different frequency bands when reception takes place, although this leads to a deterioration in the signal-noise ratio.

Verschillende, elkaar overlappende beams van een satelliet kunnen in principe wel door één satellietantenne worden gedekt, omdat het technisch mogelijk is verschillende frequentiebanden bij de ontvangst van elkaar te scheiden, maar dit leidt wel tot een verslechtering van de verhouding signaal-ruis.


(3) The modulation of noise charges within a given part of a 24-hour period (with a maximum of three periods: day, evening and night) shall be limited to a ratio of 40 being the maximum variation between the highest and the lowest noise charge.

(3) De differentiëring van geluidsheffingen binnen een bepaald deel van een periode van 24 uur (met een maximum van drie perioden: dag, avond en nacht) dient zodanig te worden beperkt dat het maximale verschil tussen de hoogste en de laagste geluidsheffing een factor 40 bedraagt.


(3) The modulation of noise charges within a given part of the day selected by the airport (for example day and night) should be limited to a ratio of 40 being the maximum variation between the highest and the lowest noise charge. A lower ratio may be applied.

De differentiëring van geluidsheffingen binnen een bepaalde door de luchthaven gekozen dagdeel (bijvoorbeeld dag en nacht) dient zodanig te worden beperkt dat het maximale verschil tussen de hoogste en de laagste geluidsheffing een factor 40 bedraagt. Een lagere maximale variatie is mogelijk


(3) The modulation of noise charges within a given time period should be limited to a ratio of 20 being the maximum variation between the highest and the lowest noise charge. A lower ratio may be applied.

(3) De differentiëring van geluidsheffingen binnen een bepaalde periode dient zodanig te worden beperkt dat het maximale verschil tussen de hoogste en de laagste geluidsheffing een factor 20 bedraagt. Een lagere maximale variatie is mogelijk.


The thresholds proposed by the Commission relate to the spread of noise charges based on a maximum ratio of the highest to the lowest noise charge of 20.

De door de Commissie voorgestelde drempels hebben betrekking op de spreiding van de geluidsheffingen met ten hoogste het twintigvoudige van de laagste geluidsheffing.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'carrier-to-noise ratio' ->

Date index: 2024-03-22
w