Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Expedited
Expedited-data-unit of a layer
Expedited-service-data-unit of a layer
Fix passenger service units
Install passenger service units
N-SDU
Place PSUs
Put into operation PSUs
SDU
Service data unit
Service-data-unit of a layer

Vertaling van "channel service unit data service unit " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
channel service unit/data service unit | CSU/DSU [Abbr.]

Data Service Unit/Channel Service Unit | CSU/DSU [Abbr.]


place PSUs | put into operation PSUs | fix passenger service units | install passenger service units

passagierspanelen installeren | passenger service units installeren


(N)-expedited-data-unit | expedited(N)-service-data-unit | expedited-data-unit of a layer | expedited-service-data-unit of a layer

expedited N-data unit | expedited-data-unit | versnelde (N)-dienstdata-eenheid | verzonden-gegevenseenheid


(N)-service-data-unit | N-SDU | service data unit | service-data-unit of a layer | SDU [Abbr.]

(N)-service-data-eenheid | dienstdata-eenheid van een laag | dienstgegevenseenheid van een laag | N-SDU | N-service data unit | service-data-unit van een laag
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
“automatic dependent surveillance — contract (ADS-C) agreement” means a reporting plan which establishes the conditions of ADS-C data reporting (i.e. data required by the air traffic services unit and frequency of ADS-C reports which have to be agreed to, prior to using ADS-C in the provision of air traffic services); ’.

„48 bis. „automatic dependent surveillance-contract (ADS-C)”: een rapporteringsplan waarin de voorwaarden van ADS-C-gegevensrapportering zijn vastgesteld (d.w.z. de door de eenheid voor luchtverkeersdiensten vereiste gegevens en de frequentie van de ADS-C-rapporten; hierover moet overeenstemming worden bereikt alvorens gebruik te maken van ADS-C bij het verlenen van luchtverkeersdiensten); ”.


A VFR flight operating within or into areas or along routes designated by the competent authority, in accordance with SERA.4001(b)(3) or (4), shall maintain continuous air-ground voice communication watch on the appropriate communication channel of, and report its position as necessary to, the air traffic services unit providing flight information service.

Een VFR-vlucht in of naar gebieden of via routes die zijn aangewezen door de bevoegde autoriteit, overeenkomstig SERA.4001, onder b), punt 3) of 4), onderhoudt permanente mondelinge lucht-grondcommunicatie op het passende communicatiekanaal van de eenheid voor luchtverkeersdiensten die vluchtinformatiediensten aan de desbetreffende vlucht verleent, en meldt zo nodig zijn positie aan deze eenheid.


An IFR flight operating outside controlled airspace but within or into areas, or along routes, designated by the competent authority in accordance with SERA.4001(b)(3) or (4) shall maintain an air-ground voice communication watch on the appropriate communication channel and establish two-way communication, as necessary, with the air traffic services unit providing flight information service.

Een IFR-vlucht buiten gecontroleerd luchtruim maar in of naar gebieden of via routes die zijn aangewezen door de bevoegde autoriteit overeenkomstig SERA.4001, onder b), punt 3) of 4), onderhoudt permanente mondelinge lucht-grondcommunicatie op het passende communicatiekanaal van de eenheid voor luchtverkeersdiensten die vluchtinformatiediensten aan de desbetreffende vlucht verleent, en brengt zo nodig tweezijdige communicatie tot stand.


An IFR flight operating outside controlled airspace and required by the competent authority to maintain an air-ground voice communication watch on the appropriate communication channel and establish two-way communication, as necessary, with the air traffic services unit providing flight information service, shall report position, as specified in SERA.8025 for controlled flights.

Een IFR-vlucht buiten gecontroleerd luchtruim die door de bevoegde autoriteit verplicht is om mondelinge lucht-grondcommunicatie op het passende communicatiekanaal te onderhouden en zo nodig tweezijdige communicatie tot stand te brengen met de eenheid voor luchtverkeersdiensten die vluchtinformatiediensten aan de desbetreffende vlucht verleent, moet zijn positie melden, zoals bepaald in SERA.8025 voor gecontroleerde vluchten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the costs of exempted IFR flights which shall be calculated as the product of the costs incurred for IFR flights and the ratio of the number of exempted service units to the total number of service units, with the total number of service units consisting of the service units in respect of IFR flights, as well as the service units in respect of VFR flights, where these are not exempted.

de kosten van vrijgestelde IFR-vluchten, die worden berekend als het product van de kosten van IFR-vluchten en de verhouding van het aantal vrijgestelde diensteenheden tot het totale aantal diensteenheden, waarbij het totale aantal diensteenheden bestaat uit de diensteenheden voor IFR-vluchten en de diensteenheden voor VFR-vluchten, voor zover deze niet zijn vrijgesteld.


If the IFPS receives no flight plan for flights entering the airspace covered by this Regulation from adjacent airspaces, similar risks may arise to those resulting from inconsistencies between flight plan data held by air traffic services units, operators and pilots for flights departing from within this airspace. In such cases, air traffic services units should provide IFPS with appropriate flight data to prevent these risks.

Als het IPFS geen vliegplan ontvangt voor vluchten die vanuit aangrenzende luchtruimen het onder deze verordening vallende luchtruim binnenkomen, ontstaan dezelfde risico's als die welke voortvloeien uit inconsistenties tussen de vliegplangegevens van eenheden voor luchtverkeersdiensten, exploitanten en piloten met betrekking tot vluchten die vanuit dit luchtruim vertrekken. Om dergelijke risico's te voorkomen, moeten de eenheden voor luchtverkeersdiensten passende vluchtgegevens aan het IFPS verstrekken.


If the IFPS receives no flight plan for flights entering the airspace covered by this Regulation from adjacent airspaces, similar risks may arise to those resulting from inconsistencies between flight plan data held by air traffic services units, operators and pilots for flights departing from within this airspace. In such cases, air traffic services units should provide IFPS with appropriate flight data to prevent these risks.

Als het IPFS geen vliegplan ontvangt voor vluchten die vanuit aangrenzende luchtruimen het onder deze verordening vallende luchtruim binnenkomen, ontstaan dezelfde risico's als die welke voortvloeien uit inconsistenties tussen de vliegplangegevens van eenheden voor luchtverkeersdiensten, exploitanten en piloten met betrekking tot vluchten die vanuit dit luchtruim vertrekken. Om dergelijke risico's te voorkomen, moeten de eenheden voor luchtverkeersdiensten passende vluchtgegevens aan het IFPS verstrekken.


Timely exchange of flight data between air traffic services units and controlling military units should rely on the progressive implementation of automated processes.

Een tijdige uitwisseling van vluchtgegevens tussen eenheden voor luchtverkeersdiensten en militaire luchtverkeersleidingseenheden moet berusten op een voortgaande ontwikkeling van geautomatiseerde processen.


flight data exchange systems supporting the coordination procedures between air traffic services units and controlling military units.

systemen voor de uitwisseling van vluchtgegevens ter ondersteuning van de coördinatie tussen eenheden voor luchtverkeersdiensten en militaire luchtverkeersleidingseenheden.


The application of the concept of the flexible use of airspace, as defined in Article 2(22) of Regulation (EC) No 549/2004, requires the establishment of systems for the timely exchange of flight data between air traffic service units and controlling military units.

Om het concept „flexibel gebruik van het luchtruim”, zoals gedefinieerd in artikel 2, punt 22, van Verordening (EG) nr. 549/2004, te kunnen toepassen, moeten systemen voor de tijdige uitwisseling van vluchtgegevens tussen luchtverkeersleidingseenheden en militaire luchtverkeersleidingseenheden worden opgezet.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'channel service unit data service unit' ->

Date index: 2021-10-02
w