Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CRO
Civil analysis order
Civil handling order
Civil process order
Civil recovery order
Convert order forms with customer's information
Handle order forms with customer's information
Handle orders from online shop
Job processing
Measure orders from online shop
Outside processing
Outwork
Process order forms with customer's information
Process orders from online shop
Processing of work under contract
Refine order forms with customer's information
Work on order

Traduction de «civil process order » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
civil analysis order | civil process order | civil handling order | civil process order

burgerlijk procesrecht | gerechtelijk recht


measure orders from online shop | process orders from online shop | handle orders from online shop | process orders from online shop

bestellingen van onlinewinkels verwerken | bestellingen van webshops verwerken


handle order forms with customer's information | refine order forms with customer's information | convert order forms with customer's information | process order forms with customer's information

bestelbonnen met informatie over klanten verwerken | bestelformulieren met informatie over klanten verwerken


civil recovery order | CRO [Abbr.]

civielrechtelijke vorderingsactie


A multimodal process of optimizing functional status prior to surgery with the aim of maintaining a normal level of functioning after surgery in order to improve postoperative outcome.

prehabilitatie


Civil Service Information Security (Classified Information) Order

Besluit voorschrift informatiebeveiliging rijksdienst -bijzondere informatie


job processing | outside processing | outwork | processing of work under contract | work on order

loonarbeid | loonwalsing | loonwalsopdrachten | loonwerk
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
14. Moreover, on 26th June 2006, the Commission adopted a Green paper on the Role of Civil Society in Drugs Policy in the EU. This consulted on how best to organise a structured and continuous dialogue between the Commission and civil society in order to better involve those most directly concerned by the drugs problem in the policy process at EU level.

14. Daarnaast heeft de Commissie op 26 juni 2006 haar goedkeuring gehecht aan een Groenboek over de rol van het maatschappelijk middenveld in het drugsbeleid in de EU. Daarin werd de vraag gesteld hoe er het beste een gestructureerde en permanente dialoog kan worden opgezet tussen de Commissie en het maatschappelijk middenveld om degenen die direct te maken hebben met de drugsproblematiek, te betrekken bij het beleidsvormingsproces op EU-niveau.


Highlights the importance that new media can play in strengthening women’s participation in democratic processes; calls on the Commission and the Member States to promote women’s full participation in the media, including in management, and in regulatory and monitory bodies, in order to strive for a more gender-equal media realm fighting gender stereotyping and misrepresentation of women; urges the Commission furthermore to foster the creation of networks among civil society o ...[+++]

benadrukt het belang van de rol die nieuwe media kunnen spelen bij de vergroting van de participatie van vrouwen in democratische processen; verzoekt de Commissie en de lidstaten volledige participatie van vrouwen in de media, onder meer in de bestuursorganen, en in regelgevende en controlerende instanties, te bevorderen, teneinde een medialandschap met meer gendergelijkheid na te streven door genderstereotypering en het onjuist weergeven van vrouwen te bestrijden; dringt er bovendien bij de Commissie op aan de oprichting van netwer ...[+++]


The Union, including where appropriate through its delegations, should seek regular exchanges of information and consult with civil society at all levels, including in third countries, as early as appropriate in the programming process, in order to facilitate civil society's respective contributions and to ensure that it plays a meaningful role in that process.

De Unie moet, in voorkomend geval ook via haar delegaties, trachten regelmatig informatie uit te wisselen en overleg te plegen met het maatschappelijk middenveld, op alle niveaus, ook in derde landen, en dit zo vroeg mogelijk in het programmeringsproces, teneinde de respectieve bijdragen van het maatschappelijk middenveld te faciliteren en te waarborgen dat dit een rol van betekenis speelt in het proces.


The Union, including where appropriate through its delegations, should seek regular exchanges of information and consult with civil society at all levels, including in third countries, as early as appropriate in the programming process, in order to facilitate civil society's respective contributions and to ensure that it plays a meaningful role in that process.

De Unie moet, in voorkomend geval ook via haar delegaties, trachten regelmatig informatie uit te wisselen en overleg te plegen met het maatschappelijk middenveld, op alle niveaus, ook in derde landen, en dit zo vroeg mogelijk in het programmeringsproces, teneinde de respectieve bijdragen van het maatschappelijk middenveld te faciliteren en te waarborgen dat dit een rol van betekenis speelt in het proces.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
set up and manage a programme of lessons learnt from civil protection actions conducted within the framework of the Union Mechanism including aspects from the entire disaster management cycle, in order to provide a broad basis for learning processes and knowledge development.

het opzetten en beheren van een programma voor het trekken van lessen uit de in het kader van het Uniemechanisme ondernomen acties op het gebied van de civiele bescherming, waarbij aandacht wordt besteed aan aspecten uit de gehele rampenbeheersingscyclus teneinde een brede basis te leggen voor de leerprocessen en de kennisontwikkeling.


The combination of these different roles proposed by the French authorities cannot be accepted and a distinction should be maintained between on the one hand the State granting aid to France Télécom by financing the payment of the retirement pensions of the civil servants, in order to develop a merit-based competition process, and on the other hand, the State as shareholder of France Télécom and, ultimately, the State as a public authority exercising its power to raise taxes.

De vermenging van die verschillende rollen zoals de Franse autoriteiten die voorstellen, kan niet worden gevolgd en het onderscheid moet worden bewaard tussen, enerzijds, de Staat die France Télécom steun toekent door de betaling van de pensioenen van de ambtenaren voor zijn rekening te nemen — om zo concurrentie op basis van merites mogelijk te maken — en, anderzijds, de Staat als aandeelhouder van France Télécom en, ten slotte, de Staat als overheid die haar belastingbevoegdheid uitoefent.


Draws attention to the requirement to consult the general public through organisations representing civil society and NGOs in order to reflect their proposals, and stresses that the participation of civil society helps to legitimise the decision-making process; notes that the efforts to involve the public in the preparations for the operational programmes for the period 2007-2013 were not as successful as hoped for; calls on the Commission to identify good practices and ...[+++]

wijst op de verplichting het brede publiek en de maatschappelijke organisaties en ngo's te raadplegen, zodat hun voorstellen tot uitdrukking komen en benadrukt dat de deelname van het maatschappelijk middenveld ertoe bijdraagt dat draagvlak voor het besluitvormingsproces wordt gecreëerd; stelt vast dat de maatregelen om de burgers te betrekken bij de voorbereiding van de operationele programma's voor de periode 2007-2013, niet de verhoopte resultaten hebben opgeleverd; roept de Commissie er toe op goede werkmethoden te definiëren om de toepassing daarvan mogelijk te maken, ten einde de participatie van de burgers in de aanloop naar de ...[+++]


NRAs should build on their experience in developing procedures and tools for LLU to put in place the necessary business processes concerning ordering and operational access to civil engineering facilities.

De NRI’s moeten uitgaan van hun ervaring bij het ontwikkelen van procedures en hulpmiddelen voor LLU om de noodzakelijke bedrijfsprocessen inzake inrichting en operationele toegang tot civieltechnische faciliteiten in te voeren.


Directive 2006/24/EC of the European Parliament and of the Council of 15 March 2006 on the retention of data generated or processed in connection with the provision of publicly available electronic communications services or of public communications networks and amending Directive 2002/58/EC must be interpreted as not precluding the application of national legislation based on Article 8 of Directive 2004/48/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on the enforcement of intellectual property rights which, in order to identify an inte ...[+++]

Richtlijn 2006/24/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 maart 2006 betreffende de bewaring van gegevens die zijn gegenereerd of verwerkt in verband met het aanbieden van openbaar beschikbare elektronische communicatiediensten of van openbare communicatienetwerken en tot wijziging van richtlijn 2002/58/EG moet aldus worden uitgelegd dat zij niet in de weg staat aan de toepassing van een op artikel 8 van richtlijn 2004/48/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 betreffende de handhaving van intellectuele-eig ...[+++]


For our part, over the last two months the Commission has engaged in an extensive process of reflection and consultation with Member States, in the 133 Committee and elsewhere; with the European Parliament; with a broad range of civil society representatives (NGOs, business and trade union representatives); and with our third country partners, in order to better understand views and build a sense of what needs to be done if the ...[+++]

De Commissie zelf heeft zich de afgelopen twee maanden uitvoerig met deze kwestie bezig gehouden en overleg gevoerd met EU-lidstaten, zowel in het Comité 133 als elders; met het Europees Parlement; met een breed scala van vertegenwoordigers van het maatschappelijk middenveld (NGO's en vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en vakbonden); alsmede met derde landen die met ons samenwerken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'civil process order' ->

Date index: 2022-10-28
w