Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Blood vessel part
Breast hook fore part of vessel
Clean an animals body part
Clean animal body parts
Clean components during assembly
Clean parts during assembly
Clean parts of animal body
Clean parts of vessels
Cleanse components during assembly
Ensure ship components remain clean
Remove pollution from parts during assembly
Wash animal body parts
Wash parts of vessels

Vertaling van "clean parts vessels " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ensure ship components remain clean | perform cleaning activities on vessel parts and components | clean parts of vessels | wash parts of vessels

onderdelen van schepen schoonmaken | onderdelen van vaartuigen schoonmaken | onderdelen van schepen reinigen | onderdelen van vaartuigen reinigen


clean parts of animal body | wash animal body parts | clean an animals body part | clean animal body parts

dierlijke lichaamsdelen schoonmaken


clean parts during assembly | remove pollution from parts during assembly | clean components during assembly | cleanse components during assembly

componenten reinigen tijdens de montage




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Notwithstanding the general principle laid down in Article 3(2) of Regulation (EC) No 853/2004 whereby food business operators are not to use, where hygiene so requires, any substance other than potable water, provisions allowing the use of clean water for the handling of fish are set out in Part A of Annex I and in Chapter VII of Annex II to Regulation (EC) No 852/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on the hygiene of foodstuffs and in Part II of Chapter I and Chapters III and IV of Section VIII of Anne ...[+++]

Niettegenstaande het algemene beginsel van artikel 3, lid 2, van Verordening (EG) nr. 853/2004 dat exploitanten van levensmiddelenbedrijven — indien de hygiëne dit vereist — geen andere stoffen dan drinkwater mogen gebruiken, bevatten deel A van bijlage I en hoofdstuk VII van bijlage II bij Verordening (EG) nr. 852/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake levensmiddelenhygiëne en deel II van hoofdstuk I en de hoofdstukken III en IV van sectie VIII van bijlage III bij Verordening (EG) nr. 853/2004 bepalingen die het gebruik van schoon water voor het hanteren van vis toestaan, met name voor de hantering van visse ...[+++]


The existing capacity for clean ship dismantling in the EU, as well as in Turkey is thus sufficient for the warships and other state-owned vessels - an estimated 100 of more than 1,000 ldt, with a combined tonnage of up to 500,000 ldt10 - that will be decommissioned over the next 10 years, but only for a minor part of the merchant fleet under EU flags.

De beschikbare capaciteit voor schone ontmanteling van schepen in de EU en Turkije volstaat om de oorlogs- en andere staatsschepen – naar schatting 100 van meer dan 1 000 ldt met een gezamenlijke tonnage tot 500 000 ldt10 – die de volgende 10 jaar zullen worden afgedankt te verwerken, maar biedt weinig marge voor de koopvaardijvloot onder EU-vlag.


Notwithstanding the general principle laid down in Article 3(2) of Regulation (EC) No 853/2004 whereby food business operators are not to use, where hygiene so requires, any substance other than potable water, provisions allowing the use of clean water for the handling of fish are set out in Chapter VII of Annex II to Regulation (EC) No 852/2004 and Part II of Chapter I and Chapters III and IV of Section VIII of Annex III to Regulation (EC) No 853/2004, in particular for handling fish on board ...[+++]

Ongeacht het algemene beginsel van artikel 3, lid 2, van Verordening (EG) nr. 853/2004 dat exploitanten van levensmiddelenbedrijven — indien de hygiëne dit vereist — geen andere stoffen dan drinkwater mogen gebruiken, bevatten hoofdstuk VII van bijlage II bij Verordening (EG) nr. 852/2004 en sectie VIII, hoofdstuk I, deel II, en de hoofdstukken III en IV van bijlage III bij Verordening (EG) nr. 853/2004 bepalingen die het gebruik van schoon water voor het verwerken van vis toestaan, met name aan boord van vaartuigen.


When in use, the parts of vessels or containers set aside for the storage of fishery products must be kept clean and maintained in good repair and condition.

De gedeelten van vaartuigen of recipiënten die bestemd zijn voor de opslag van visserijproducten dienen, wanneer zij worden gebruikt, schoon te zijn en goed te worden onderhouden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. When in use, the parts of vessels or containers set aside for the storage of fishery products must be kept clean and maintained in good repair and condition. In particular, they must not be contaminated by fuel or bilge water.

1. De gedeelten van vaartuigen of recipiënten die bestemd zijn voor de opslag van visserijproducten dienen, wanneer zij worden gebruikt, schoon te zijn en goed te worden onderhouden. Zij mogen met name niet verontreinigd worden door brandstof of lenswater.


45. Calls for the 'polluter pays' principle to be fully enforced at sea by means of a criminal-liability scheme enabling those responsible for incidents to be penalised and by further developing an international compensation fund system, based on the "polluter pays" principle, intended to compensate coastal communities and finance the cleaning-up of the environment; believes that the financing of the fund should be spread over the entire transport chain (flag states, charterers, the owners of the cargo and the owners of the vessel); in addition, believes that the fund shyould consist of two parts: ...[+++]

45. dringt aan op volledige toepassing van het beginsel "de vervuiler betaalt" in het mariene milieu door een systeem van strafrechtelijke aansprakelijkheid om de verantwoordelijken voor incidenten te bestraffen, en door het verder ontwikkelen overeenkomstig het beginsel "de vervuiler betaalt" van een internationaal compensatiefonds om de kustgemeenschappen schadeloos te stellen en het herstel van het milieu te financieren; dit fonds zou moeten worden gefinancierd door de gehele transportketen (vlagstaten, bevrachters, eigenaren van de lading en scheepseigenaren) en zou moeten bestaan uit twee subfondsen, een voor het vervoer van koolwa ...[+++]


22. Calls for the 'polluter pays' principle to be fully enforced at sea by means of a criminal-liability scheme enabling those responsible for incidents to be penalised and further developing an international compensation fund system, based on the ‘polluter pays’ principle, intended to compensate coastal communities and finance the cleaning up of the environment. The financing of the fund would be spread over the entire transport chain (flag states, charterers, the owners of the cargo and the owners of the vessel). The fund would consi ...[+++]

22. dringt aan op volledige toepassing van het beginsel "de vervuiler betaalt" in het mariene milieu door een systeem van strafrechtelijke aansprakelijkheid om de verantwoordelijken voor incidenten te bestraffen, en door het verder ontwikkelen overeenkomstig het beginsel "de vervuiler betaalt" van een internationaal compensatiefonds om de kustgemeenschappen schadeloos te stellen en het herstel van het milieu te financieren; dit fonds zou moeten worden gefinancierd door de gehele transportketen (vlagstaten, bevrachters, eigenaren van de lading en scheepseigenaren) Dit fonds zou moeten bestaan uit twee subfondsen, een voor het vervoer van ...[+++]


67. Calls for the 'polluter pays' principle to be fully enforced at sea by means of a criminal-liability scheme enabling those responsible for incidents to be penalised and further developing an international compensation fund system, based on the ‘polluter pays’ principle, intended to compensate coastal communities and finance the cleaning up of the environment. The financing of the fund would be spread over the entire transport chain (flag states, charterers, the owners of the cargo and the owners of the vessel). The fund would consi ...[+++]

67. dringt aan op volledige toepassing van het beginsel "de vervuiler betaalt" in het mariene milieu door een systeem van strafrechtelijke aansprakelijkheid om de verantwoordelijken voor incidenten te bestraffen, en door het verder ontwikkelen overeenkomstig het beginsel "de vervuiler betaalt" van een internationaal compensatiefonds om de kustgemeenschappen schadeloos te stellen en het herstel van het milieu te financieren; dit fonds zou moeten worden gefinancierd door de gehele transportketen (vlagstaten, bevrachters, eigenaren van de lading en scheepseigenaren) en zou moeten bestaan uit twee subfondsen, een voor het vervoer van koolwa ...[+++]


1. When in use, the parts of fishing vessels or containers set aside for the storage of fishery products must be clean and, in particular, must not be capable of being contaminated by fuel or bilge water.

1. Gedeelten van vissersvaartuigen of containers die bestemd zijn voor de opslag van visserijproducten, moeten, wanneer zij worden gebruikt, schoon zijn en mogen met name niet verontreinigd kunnen worden door brandstof of door lenswater.


The owner or his representative must present the vessel for inspection in an unladen, cleaned and equipped condition ; he is required to lend such assistance as is necessary for the inspection, for example to supply an appropriate boat, to make personnel available and to facilitate examination of parts of the hull or installations which are not directly accessible or visible.

De eigenaar of diens vertegenwoordiger moet het schip in onbeladen , gereinigde en uitgeruste toestand voor het onderzoek aanbieden ; hij dient de voor het onderzoek vereiste assistentie te verlenen , bij voorbeeld een geschikte boot en personeel ter beschikking te stellen en de toegang te vergemakkelijken tot de delen van de romp of de installaties die niet rechtstreeks toegankelijk of zichtbaar zijn .




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'clean parts vessels' ->

Date index: 2023-04-19
w