Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Code of environmental advertising standards

Traduction de «code environmental advertising standards » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
code of environmental advertising standards

milieureclamecode
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
35. Welcomes the fact that a broad range of industries and transnational companies have adopted codes of conduct detailing social and environmental performance standards for their global supply chains; recalls, however, that differing accounting, auditing and reporting standards for these codes make them difficult to compare; stresses that better implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights will contri ...[+++]

35. is verheugd dat een brede reeks sectoren en transnationale ondernemingen gedragscodes heeft aangenomen met gedetailleerde sociale en milieuprestatienormen voor hun mondiale toeleveringsketens; herinnert er evenwel aan dat de uiteenlopende boekhoudkundige, controle- en verslagleggingsnormen voor deze codes vergelijking ervan moeilijk maken; onderstreept dat een betere toepassing van de VN-richtsnoeren inzake het bedrijfsleven en de mensenrechten zal bijdragen aan de doelstellingen van de EU ten aanzien van specifieke mensenrechtenvraagstukken en fundamentele arbeidsnormen;


35. Welcomes the fact that a broad range of industries and transnational companies have adopted codes of conduct detailing social and environmental performance standards for their global supply chains; recalls, however, that differing accounting, auditing and reporting standards for these codes make them difficult to compare; stresses that better implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights will contri ...[+++]

35. is verheugd dat een brede reeks sectoren en transnationale ondernemingen gedragscodes heeft aangenomen met gedetailleerde sociale en milieuprestatienormen voor hun mondiale toeleveringsketens; herinnert er evenwel aan dat de uiteenlopende boekhoudkundige, controle- en verslagleggingsnormen voor deze codes vergelijking ervan moeilijk maken; onderstreept dat een betere toepassing van de VN-richtsnoeren inzake het bedrijfsleven en de mensenrechten zal bijdragen aan de doelstellingen van de EU ten aanzien van specifieke mensenrechtenvraagstukken en fundamentele arbeidsnormen;


15. Welcomes the fact that a broad range of industries and trans-national companies have adopted codes of conduct detailing social and environmental performance standards for their global supply chains; recalls, however, that differing accounting, auditing and reporting standards for these codes make them difficult to compare; stresses that better implementation of the UN Guiding Principles on Business and Human Rights will contr ...[+++]

15. is verheugd dat een brede reeks sectoren en transnationale ondernemingen gedragscodes heeft aangenomen met gedetailleerde sociale en milieuprestatienormen voor hun mondiale toeleveringsketens; herinnert er evenwel aan dat de verschillende boekhoudkundige, controle- en verslagleggingsnormen voor deze codes vergelijking ervan moeilijk maken; onderstreept dat een betere toepassing van de VN-richtsnoeren betreffende ondernemen en mensenrechten zal bijdragen aan de doelstellingen van de EU ten aanzien van specifieke mensenrechtenvraagstukken en fundamentele arbeidsnormen;


[94] The Advertising Standard Authority (‘ASA’) in the UK, for instance, received and thoroughly assessed a large number of complaints including on environmental claims.

[94] De Advertising Standard Authority (ASA) in het Verenigd Koninkrijk ontving bijvoorbeeld een groot aantal klachten over milieuclaims en onderwierp die aan een grondige beoordeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
41. Suggests that a binding code for advertising be introduced which outlaws false green claims and, in order to promote strong consumer demand for vehicles with low CO2 emissions, recommends the introduction of an environmental performance "green star" rating system taking into account all aspects of environmental performance, including CO2 emissions (g/km) and emissions of other pollutants, fuel consumption (l/100 km), weight, aerodynamics, space efficiency, noise and environmental driving aids;

41. stelt voor een verplichte reclamecode in te voeren waarbij het doen van ongefundeerde milieuaanspraken wordt verboden, en pleit ter bevordering van een sterke vraag naar voertuigen met een lage CO2-uitstoot voor de invoering van een beoordelingssysteem waarbij de milieuprestaties door middel van "groene sterren" worden aangegeven, onder inachtneming van alle daaraan verbonden milieuaspecten, waaronder CO2-uitstoot (in g/km) en andere vervuilende emissies, brandstofverbruik (in l/100 km), gewicht, aërodynamische eigenschappen, optimaal ruimtegebruik, geluidsoverlast en apparatuur om milieuvriendelijk rijden te bevorderen;


41. Suggests that a binding code for advertising be introduced which outlaws false green claims and, in order to promote strong consumer demand for vehicles with low CO2 emissions, recommends the introduction of an environmental performance "green star" rating system taking into account all aspects of environmental performance, including CO2 emissions (g/km) and emissions of other pollutants, fuel consumption (l/100 km), weight, aerodynamics, space efficiency, noise and environmental driving aids;

41. stelt voor een verplichte reclamecode in te voeren waarbij het doen van ongefundeerde milieuaanspraken wordt verboden, en pleit ter bevordering van een sterke vraag naar voertuigen met een lage CO2-uitstoot voor de invoering van een beoordelingssysteem waarbij de milieuprestaties door middel van "groene sterren" worden aangegeven, onder inachtneming van alle daaraan verbonden milieuaspecten, waaronder CO2-uitstoot (in g/km) en andere vervuilende emissies, brandstofverbruik (in l/100 km), gewicht, aërodynamische eigenschappen, optimaal ruimtegebruik, geluidsoverlast en apparatuur om milieuvriendelijk rijden te bevorderen;


they shall take into consideration the net environmental balance between the environmental benefits and burdens, including health and safety aspects; where appropriate, social and ethical aspects shall be considered, e.g. by making reference to related international conventions and agreements such as relevant ILO standards and codes of conduct,

rekening houden met de netto-milieubalans tussen milieubaten en milieuschade, met inbegrip van de gezondheids- en veiligheidsaspecten; wanneer van toepassing, wordt gekeken naar sociale en ethische aspecten, bijvoorbeeld door een verwijzing naar gerelateerde internationale verdragen en overeenkomsten zoals relevante IAO-normen en gedragscodes;


Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of ‘greenwashing’ and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and inco ...[+++]

beschouwt reclame en productinformatie als een belangrijk instrument om de consument duidelijk te maken wat de milieukosten van een consumptieproduct zijn en het consumptiegedrag te veranderen; waarschuwt echter voor „greenwashing”, en verzoekt de Commissie en de lidstaten om, in overleg met de Europese industriefederaties, een reclame- en etiketteringscodex voor de eigen branche uit te werken, waarin misleidende reclame en valse verklaringen over de gevolgen van producten voor het milieu worden veroordeeld, en om zich te houden aan de bestaande Europese voorschriften inzake reclame en etikettering;


(56) The European Parliament, in passing a resolution on EU standards for European Enterprises operating in Developing Countries: Towards a European Code of Conduct [13], recognised the influence the European private sector has over the processes of development, environmental impact and human rights in the developing countries in which they operate.

(56) Met de goedkeuring van de resolutie over EU-normen voor in ontwikkelingslanden werkende Europese bedrijven: naar een Europese gedragscode [13], erkende het Europees Parlement de invloed van de Europese particuliere sector op ontwikkelingsprocessen, hun milieueffect en de mensenrechten in de ontwikkelingslanden waar Europese bedrijven actief zijn.


The increasing public interest in the social and environmental impact and ethical standards of industry has moved many companies, in particular those of the consumer goods sector, to adopt codes of conduct relating to labour issues, human rights and the environment.

Het publiek interesseert zich steeds meer voor de sociale en milieueffecten van bedrijfsactiviteiten en de ethische normen die het bedrijfsleven hanteert. Veel bedrijven (vooral in de sector van de consumptiegoederen) hebben daarom gedragscodes inzake arbeid, mensenrechten en het milieu ontwikkeld.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'code environmental advertising standards' ->

Date index: 2021-05-19
w