Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adhering to business rules in agriculture
Code on Restrictive Business Practices
Committee of Experts on Restrictive Business Practices
Comply with agricultural code of practice
Complying with agricultural code of practice
Follow agreed business practices in agriculture
Restrictive business practice
Restrictive business practices
Restrictive trade practice

Traduction de «code on restrictive business practices » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Code on Restrictive Business Practices

Code inzake beperkende ondernemerspraktijken


restrictive trade practice [ Restrictive business practices(ECLAS) ]

mededingingsregeling [ geassocieerde onderneming | onderlinge afspraak tussen producenten ]


Committee of Experts on Restrictive Business Practices

Commissie van deskundigen inzake beperkende ondernemerspraktijken


restrictive business practice

concurrentiebeperkende handelspraktijk


adhering to business rules in agriculture | complying with agricultural code of practice | comply with agricultural code of practice | follow agreed business practices in agriculture

voldoen aan het agrarisch praktijkreglement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Article 101 of the TFEU and Article 53 of the EEA Agreement prohibit restrictive business practices.

Artikel 101 van het VWEU en article 53 van de EER-Overeenkomst verbieden concurrentiebeperkende handelspraktijken.


Council Regulation 1/2003 has contributed to stronger enforcement of antitrust rules within the EU since it came into force on 1 May 2004, modernising the enforcement of EU antitrust rules on restrictive business practices (Article 101) and abuse of dominant market positions (Article 102).

Sinds de inwerkingtreding op 1 mei 2004 heeft Verordening (EG) nr. 1/2003 van de Raad bijgedragen tot een betere handhaving van de mededingingsregels in de EU. Het ging om de modernisering van de handhaving van de Europese verdragsregels over mededingingsbeperkende praktijken (artikel 101) en misbruik van dominante marktposities (artikel 102).


The Commission may open case specific investigations to ensure compliance with EU rules on restrictive business practices and abuse of dominant market positions.

In specifieke gevallen kan de Commissie een onderzoek instellen om ervoor te zorgen dat ondernemingen zich houden aan de EU-regels inzake mededingingsbeperkende praktijken en misbruik van dominante marktposities.


If the Commission identified specific competition concerns as regards geo-blocking or other issues, it could open case investigations to ensure compliance with EU rules on restrictive business practices and abuse of dominant market positions (Articles 101 and 102 of the Treaty on the Functioning of the European Union - TFEU).

Mocht de Commissie voor geoblocking of andere kwesties op specifieke concurrentieproblemen stuiten, dan kan zij in individuele zaken een onderzoek beginnen. Zo kan zij afdwingen dat de EU-regels inzake mededingingsbeperkende praktijken en misbruik van dominante marktposities in acht worden genomen (de artikelen 101 en 102 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie (VWEU)).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Stresses the crucial role of large accounting firms, including the ‘Big Four’, in the design and marketing of rulings and tax avoidance schemes that exploit mismatches between national legislations; stresses that those firms, which seem to derive a considerable amount of their revenue from tax services, to dominate most Member States’ auditing markets and to prevail in global tax advising services, constitute a narrow oligopoly; considers that such a situation cannot continue without damaging the functioning of the single market in the fields of activity of the ‘Big Four’; draws attention to the conflict of interest resulting from the juxtaposition, within the same firms, of tax advice and consulting activities intended, on the one h ...[+++]

33. benadrukt de cruciale rol van grote accountantskantoren, waaronder de "grote vier", bij de ontwikkeling en marketing van rulings en belastingontwijkingsconstructies waarmee incongruenties tussen de wetgevingen van de lidstaten worden uitgebuit; benadrukt dat die kantoren, wier inkomsten voor een aanzienlijk deel lijken voort te vloeien uit fiscale dienstverlening en die de auditmarkten van de meeste lidstaten alsook de wereldwijde dienstverlening op het gebied van belastingadvies lijken te domineren, een nauw oligopolie vormen; ...[+++]


13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions ...[+++]

13. constateert met bezorgdheid dat bepaalde praktijken van lagekostenmaatschappijen, die vaak opereren vanuit regionale luchthavens, leiden tot een slechtere kwaliteit van de dienstverlening voor passagiers en een verslechtering van de arbeidsomstandigheden; maakt zich, gezien de agressieve zakelijke praktijken die een aantal lagekostenmaatschappijen welke vanuit regionale luchthavens opereren erop nahouden om te profiteren van hun dominante positie, en gezien het feit dat commerciële activiteiten een belangrijke bron van inkomsten zijn ...[+++]


13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions ...[+++]

13. constateert met bezorgdheid dat bepaalde praktijken van lagekostenmaatschappijen, die vaak opereren vanuit regionale luchthavens, leiden tot een slechtere kwaliteit van de dienstverlening voor passagiers en een verslechtering van de arbeidsomstandigheden; maakt zich, gezien de agressieve zakelijke praktijken die een aantal lagekostenmaatschappijen welke vanuit regionale luchthavens opereren erop nahouden om te profiteren van hun dominante positie, en gezien het feit dat commerciële activiteiten een belangrijke bron van inkomsten zijn ...[+++]


Basically, the Commission has made the following economic consideration: First of all, it has looked at six professions: lawyers, notaries, engineers, architects, pharmacists and accountants. It has defined five restrictions on competition (fixed prices, recommended prices, rules of competition, advertising rules and the entire gamete of entry restrictions, business structures and merger practices) ...[+++]

Welbeschouwd heeft de Commissie de volgende economische gedachtegang gevolgd: eerst bekijkt men zes beroepsgroepen (advocaten, notarissen, ingenieurs, architecten, apothekers en accountants), vervolgens definieert men vijf mededingingsbeperkingen, te weten: vaste prijzen, richtprijzen, concurrentieregelingen, reclameregelingen en het brede terrein van de vestigingsvoorwaarden, ondernemingsvormen en de associatiemogelijkheden.


* To raise awareness on B2B e-marketplaces by providing neutral information on B2B e-marketplaces, business partners, business cases, legal rules and codes of conduct on fair business practices in B2B e-marketplaces.

* Zorgen voor een sterkere bewustmaking van e-markten voor B2B door het verstrekken van neutrale informatie over e-markten voor B2B, zakenpartners, bedrijfsvoorbeelden, rechtsregels en gedragscodes inzake eerlijke bedrijfspraktijken op e-markten voor B2B.


D. Bearing in mind there is increasing consensus amongst business and industry, trade unions, NGOs and governments both from developing countries and from the industrialised world, to regulate business practices and establish codes of conduct;

D. eraan herinnerend dat er tussen het zakenleven en de industrie, vakverenigingen, NGO's en regeringen, zowel in de ontwikkelingslanden als in de geïndustrialiseerde landen, een toenemende consensus bestaat als het gaat om de regeling van het zakendoen in de praktijk en het vaststellen van gedragscodes;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'code on restrictive business practices' ->

Date index: 2024-07-25
w