Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess surface friction
Belt notcher
Braking-force coefficient
Check surface friction
Coefficient of friction
Coefficient of longitudinal friction
Coefficient of transverse friction
Friction belt finisher
Friction burn
Friction burn of face
Friction coefficient
Operate pavement surface friction measuring devices
Operate surface friction measuring devices
Pleural friction sound
Use of tribometer
Use tribometer
V-belt finisher
V-belt finishing operator

Vertaling van "coefficient friction " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coefficient of friction | friction coefficient

wrijvingscoëfficiënt


braking-force coefficient | coefficient of longitudinal friction

longitudinale wrijvingscoëfficiënt


coefficient of transverse friction

dwarse wrijvingscoëfficiënt


measure surface friction of pavement using specialised instruments | take measurements of pavement surface friction using equipment | operate pavement surface friction measuring devices | operate surface friction measuring devices

toestellen voor de meting van de wrijving van baanoppervlakken bedienen


assess surface friction | use of tribometer | check surface friction | use tribometer

tribometer gebruiken


Pleural friction sound

pleurale vibratie door pleuraal wrijven




Friction burn of face

brandwond door wrijving van aangezicht


Cardiac dullness, increased or decreased Precordial friction

hartdemping, vergroot of verkleind | precordiaal wrijfgeruis


belt notcher | friction belt finisher | V-belt finisher | V-belt finishing operator

operator afwerking v-riemen | operator afwerking v-snaren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
0,9 vmax for decelerations on high coefficient of friction road surfaces.

0,9 vmax voor vertragingen op een wegdek met een hoge wrijvingscoëfficiënt.


5.3.5. The braking force distribution of the service braking system shall be by design such that during braking with the service brake system on surfaces with different coefficients of friction of split-μ 0,2/0,8 a minimum deceleration can be achieved that is at least 55 % of the mean fully deceleration dm of the service braking system prescribed for the respective vehicle class (see point 6.3).

5.3.5. De verdeling van de remkracht van het bedrijfsremsysteem moet zo zijn ontworpen dat tijdens remmen met het bedrijfsremsysteem op oppervlakken met verschillende wrijvingscoëfficiënt (split-μ 0,2/0,8) een minimale vertraging kan worden bereikt die minstens 55 % van de voor de desbetreffende voertuigklasse voorgeschreven gemiddelde volle vertraging dm van het bedrijfsremsysteem bedraagt (zie punt 6.3).


0,8 vmax km/h, but not exceeding 60 km/h for decelerations on low coefficient of friction road surfaces;

0,8 vmax km/h, maar niet meer dan 60 km/h voor vertragingen op een wegdek met een lage wrijvingscoëfficiënt;


Firstly, an effective high-friction coefficient road surface can reduce the stopping distance of a vehicle by as much as 50%.

In de eerste plaats kan een wegoppervlak met een hoge frictiecoëfficient de remweg van een voertuig met wel 50 procent verkorten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Firstly, an effective high-friction coefficient road surface can reduce the stopping distance of a vehicle by as much as 50%.

In de eerste plaats kan een wegoppervlak met een hoge frictiecoëfficient de remweg van een voertuig met wel 50 procent verkorten.


3. The heeling angle (≤ 5°) does not have to be complied with for the parts of the vessel separated in accordance with Article 22a.05(2) since this angle — derived from the coefficient of friction — was specified for non-secured containers.

3. De hellingshoek (≤ 5°) hoeft bij de overeenkomstig artikel 22a.05, lid 2, gedeelde onderdelen van het schip niet te worden aangehouden, aangezien deze hoek — afgeleid uit de wrijvingscoëfficiënten — voor niet-vastgezette containers was voorgeschreven.


Where brake factor is constant, e.g. a disc brake, brake torque may be translated to coefficient of friction.

Wanneer de remfactor constant is, bijvoorbeeld bij een schijfrem, kan de wrijvingscoëfficiënt worden afgeleid uit het remmoment.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'coefficient friction' ->

Date index: 2024-04-01
w