Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer conflict management
Advise on conflict management
Advise on conflicts' management
Advise on management of conflicts
Apply conflict management
Armed conflict
Armed conflicts
Assess end-user conflict potential
Assessing end-user conflict potential
Choice of law rule
Conflict of interest
Conflict of interests
Conflict of jurisdiction
Conflict of prerogatives
Conflict rule
Conflict rules
Declaration of a conflict of interest
Declaration of a conflict of interests
Declaration of conflict of interest
Declaration of conflict of interests
Employ conflict management
Evaluate potential end-user conflicts
Evaluating end-user conflict potential
Family conflict
Implement conflict management
Potential conflict of interest
Potential conflict of interests
Rule of conflict of laws
Suggest conflict management solutions
Uniform conflict rules
War

Vertaling van "conflict rule " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




choice of law rule | conflict rule | rule of conflict of laws

conflictregel


conflict of interest [ conflict of interests | declaration of a conflict of interest | declaration of a conflict of interests | declaration of conflict of interest | declaration of conflict of interests | potential conflict of interest | potential conflict of interests ]

belangenconflict


advise on management of conflicts | suggest conflict management solutions | advise on conflict management | advise on conflicts' management

raad geven over conflictbeheersing | advies geven over conflictbeheersing | adviseren over conflictbeheersing


administer conflict management | employ conflict management | apply conflict management | implement conflict management

conflictbeheersing toepassen


assess end-user conflict potential | evaluating end-user conflict potential | assessing end-user conflict potential | evaluate potential end-user conflicts

mogelijke conflicten bij eindgebruikers evalueren | potentiële conflicten bij eindgebruikers evalueren | mogelijke conflicten bij eindgebruikers beoordelen | potentiële conflicten bij eindgebruikers beoordelen


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

oorlog [ gewapend conflict ]


conflict of jurisdiction [ conflict of prerogatives ]

jurisdictiegeschil [ conflict van attributie ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Overriding mandatory rule: // Cf. Article 7 of the Convention. Concept of private international law which designates the provisions to which a state attaches such importance that it requires them to be applied wherever the legal situation is connected with its territory, whatever law is otherwise applicable to the situation. Unlike the mechanism of the international public-policy exception, the court does not look to its conflict rules to ascertain the applicable law and evaluate whether its content may be incompatible with the system of values of the forum but automatically applies its own rules.

Internationale openbare orde: // Het gebeurt soms dat de rechter, na overeenkomstig zijn collisieregels* het recht te hebben bepaald dat van toepassing is* op een gegeven juridische situatie, van oordeel is dat de concrete toepassing van dit recht tot een resultaat leidt dat niet verenigbaar is met het waardenstelsel van de rechter. In dat geval stelt hij het buitenlandse recht dat normalerwijze van toepassing is terzijde en past hij zijn eigen recht toe.


The proliferation of sectoral instruments of Community secondary legislation containing isolated conflict rules [29] or of rules that determine the scope of territorial application of community law and therefore having an impact on the applicable law [30] has aroused extensive comment.

De toename van het aantal communautaire sectorale instrumenten van afgeleid recht die geïsoleerde collisieregels bevatten [29], dan wel regels die de territoriale werkingssfeer van het gemeenschapsrecht bepalen en die aldus een invloed hebben op het toepasselijke recht [30], heeft al veel inkt doen vloeien.


An example often cited is the rules have an impact on the applicable law in the consumer protection Directives, which use a mechanism differing from that of the conflict rules as such [33] and also contain formulas that vary slightly from one instrument to another.

Als voorbeeld worden soms de regels die een invloed hebben op het toepasselijke recht genoemd, welke vervat zijn in de richtlijnen ter verbetering van de bescherming van de consument. In deze richtlijnen wordt gebruik gemaakt van een ander mechanisme dan dat van de eigenlijke collisieregels [33] en zijn voorts bepalingen opgenomen die lichtjes verschillen van instrument tot instrument.


[4] The rules on jurisdiction in the 1968 Convention and the Brussels I Regulation are not basically what this Green Paper is about, but we refer to some of them when considering the various conflict rules (point 3).

[4] Hoewel de bevoegdheidsregels die zijn vervat in het verdrag van 1968 en de verordening "Brussel I" in beginsel niet binnen het bestek van dit groenboek vallen, komen wij op een aantal ervan toch terug bij de bespreking van de verschillende regels voor gevallen waarin tussen het recht van verschillende landen moet worden gekozen (punt 3).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3.1.1. Link between the general conflict rules of the Rome Convention and the rules in sectoral instruments that have an impact on the applicable law

3.1.1. Band tussen de algemene collisieregels van het verdrag van Rome en de in sectorale instrumenten vervatte regels die een invloed hebben op het toepasselijke recht


It is expected to foster income generation opportunities for almost 2000 peasant families and improved livelihoods of around 3000 indigenous and Afro-Colombian families living in National Parks, where all kinds of social and environmental conflicts rule.

Het is de bedoeling om voor 2 000 boerenfamilies mogelijkheden te scheppen om een inkomen genereren en de bestaansmiddelen te verbeteren voor ongeveer 3 000 Afrikaans-Colombiaanse gezinnen die in nationale parken wonen, waar allerlei sociale en milieugerelateerde conflicten woeden.


In those circumstances, the Conseil d’État (Council of State, Belgium) requested a preliminary ruling from the Court of Justice in order to ascertain whether the interpretation to be given to the concept of ‘internal armed conflict’ as referred to in Directive 2004/83 must be independent of the definition used in international humanitarian law and, if so, which criteria must be met in order for a situation to be covered by that concept.

In die omstandigheden heeft de Raad van State (België) zich tot het Hof van Justitie gewend met de vraag of het begrip „binnenlands gewapend conflict” van de richtlijn autonoom moet worden uitgelegd ten opzichte van de definitie die in het internationale humanitaire recht wordt gehanteerd, en zo ja, volgens welke criteria dit begrip moet worden beoordeeld.


This revision eliminates conflicting rules and simplifies the regulatory framework, especially as regards conformity assessment procedures, without substantially modifying the scope or measures provided for by the 1999 directive.

Door deze nieuwe richtlijn zullen tegenstrijdige voorschriften worden afgeschaft en zal het regelgevingskader worden vereenvoudigd, vooral wat de conformiteitsbeoordelingsprocedures betreft, zonder de werkingssfeer of bij de richtlijn van 1999 ingestelde maatregelen wezenlijk te wijzigen.


This will eliminate conflicting rules and simplify the regulatory framework, especially as regards conformity assessment procedures, without substantially modifying the scope or measures provided for by the existing directive.

Hierdoor zullen tegenstrijdige voorschriften worden opgeheven en zal het regelgevingskader worden vereenvoudigd, vooral wat de conformiteits­beoordelingsprocedures betreft, zonder de werkingssfeer of bij de bestaande richtlijn ingestelde maatregelen wezenlijk te wijzigen.


Address democratic governance as a key element to prevent and overcome fragility; Support the strengthening of the capabilities of States to fulfil their core functions, as well as the strengthening of constructive linkages between State institutions and society, including Non-State Actors (NSA), with a view to building effective and legitimate political systems; Improve existing diagnostic and assessment tools, in particular through joint analysis (based for example on the Community Governance profile, the Community root causes of conflict checklist and other tools) and exchange of information between Member States, the Commission and ...[+++]

democratisch bestuur aanmerken als cruciale factor bij het voorkomen en verhelpen van onstabiele situaties; steun bieden aan de versterking van het vermogen van staten om hun kerntaken te vervullen, alsmede aan de versterking van de constructieve banden tussen staatsinstellingen en de maatschappij, ook niet-gouvernementele actoren, om een doelmatig en legitiem politiek bestel tot stand te kunnen brengen. de beschikbare analyse- en evaluatie-instrumenten verbeteren, met name door gezamenlijke analyse (op basis van, bijvoorbeeld, het communautaire bestuursprofiel, de communautaire controlelijst voor achterliggende oorzaken van conflicten en andere instrumen ...[+++]


w