Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Building activity
Building industry
Consensus building activity
Construction
Construction industry
Construction sector
Investigate sites to be used for construction
Statistics on building activity
Survey building sites

Traduction de «consensus building activity » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


building activity | building industry | construction | construction industry | construction sector

bouw | bouwnijverheid | bouwvak


statistics on building activity

statistiek van de bouwbedrijvigheid


investigate sites to be used for construction | perform surveying activities for construction purposes | conduct surveying activities for construction purposes | survey building sites

onderzoeksactiviteiten voor bouwdoeleinden uitvoeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Forum also reached consensus on the need for further awareness-raising and competency-building activities.

Het Forum kwam ook tot overeenstemming over de noodzaak van verdere bewustmaking en "competency-building"-activiteiten.


However, in some instances, a broad and active partnership also meant that programming took longer since any changes that were decided required new rounds of discussion and consensus building. This was in evidence in the UK.

Soms heeft een breed en actief partnerschap echter ook tot gevolg gehad dat de programmering meer tijd vergde, doordat voor elke verandering waartoe moest worden besloten, nieuwe rondes van besprekingen en "consensus building" nodig waren. Dit is gebleken in het Verenigd Koninkrijk.


Examples of Commission support include providing evidence-based data with the support of our agencies, updating EU implementing legislation on monitoring and reporting AMR in animals, food and humans, enabling mutual learning, exchange of innovative ideas and consensus building, and co-fund activities in Member States to tackle AMR.

Voorbeelden van steun van de Commissie omvatten de levering van op feitenmateriaal gebaseerde gegevens met behulp van onze agentschappen, de actualisering van EU-uitvoeringswetgeving inzake AMR-monitoring van en AMR-rapportering over dieren, voedingsmiddelen en mensen, wederzijds leren mogelijk maken, de uitwisseling van innovatieve ideeën en consensusvorming, en cofinancieringsactiviteiten in de lidstaten ter bestrijding van antimicrobiële resistentie.


They helped to bring together, sometimes through High Level Groups, a wide spectrum of stakeholders responsible for the different policy areas which constitute the framework for industry activity, and to build consensus on key issues and the way forward.

Zij hebben bijgedragen aan het samenbrengen – soms via groepen op hoog niveau – van zeer uiteenlopende belanghebbenden die verantwoordelijk zijn voor de verschillende beleidsterreinen die het kader voor de industriële activiteiten vormen, en aan het bereiken van overeenstemming over kernpunten en de te volgen weg.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Points to the crucial role of a system of checks and balances for any modern democratic state and to the fundamental role that the Turkish Grand National Assembly must play at the centre of Turkey’s political system in providing a framework for dialogue and consensus-building across the political spectrum; expresses concern about political polarisation and the lack of readiness on the part of government and opposition to work towards consensus on key reforms and the drafting of a new constitution for Turkey; urges all political actors, the government and the opposition to work together to enhance a pluralistic vision within state in ...[+++]

6. wijst erop dat in een moderne democratische staat een systeem van wederzijdse controle („checks and balances”) een cruciale rol vervult, en benadrukt dat de Grote Nationale Vergadering van Turkije een fundamentele rol moet spelen in het hart van het Turkse politieke systeem door een kader te bieden voor dialoog en de bewerkstelliging van consensus in het gehele politieke spectrum; uit zijn bezorgdheid over de politieke polarisatie en het gebrek aan bereidheid bij de regering en de oppositie om consensus te bereiken over cruciale h ...[+++]


6. Points to the crucial role of a system of checks and balances for any modern democratic state and to the fundamental role that the Turkish Grand National Assembly must play at the centre of Turkey’s political system in providing a framework for dialogue and consensus-building across the political spectrum; expresses concern about political polarisation and the lack of readiness on the part of government and opposition to work towards consensus on key reforms and the drafting of a new constitution for Turkey; urges all political actors, the government and the opposition to work together to enhance a pluralistic vision within state in ...[+++]

6. wijst erop dat in een moderne democratische staat een systeem van wederzijdse controle ("checks and balances") een cruciale rol vervult, en benadrukt dat de Grote Nationale Vergadering van Turkije een fundamentele rol moet spelen in het hart van het Turkse politieke systeem door een kader te bieden voor dialoog en de bewerkstelliging van consensus in het gehele politieke spectrum; uit zijn bezorgdheid over de politieke polarisatie en het gebrek aan bereidheid bij de regering en de oppositie om consensus te bereiken over cruciale h ...[+++]


14. Notes that reconvening the MSF was a late addition to the Commission communication on CSR and that measures need to be taken to build the confidence of different stakeholders in the fact that a genuine dialogue will take place leading to a real impact of EU policies and programmes to incentivise and apply CSR in EU business; believes that lessons should be learnt in relation to the two years during which the MSF previously operated, which were positive in terms of the "no fame, no shame" rule and in particular the use of independent rapporteurs; points out, however, that improvements are needed in relation to ...[+++]

14. merkt op dat het bijeenroepen van het EU-Multistakeholder Forum een late toevoeging van de Commissiemededeling was en dat maatregelen moeten worden genomen om het vertrouwen van diverse betrokken partijen te wekken dat er een echte dialoog zal plaatsvinden die ertoe leidt dat EU-beleid en -programma's van wezenlijke invloed en een stimulans worden voor de toepassing van MVO door het bedrijfsleven in de EU; meent dat lering moet worden getrokken uit de twee jaar dat het MSF heeft gefunctioneerd, die positief was als het gaat om de regel "no fame, no shame" en het gebruik van onafhankelijke rapporteurs; wijst er echter op dat verbeteringen nodig zijn om tot een consensus te kunnen ...[+++]


14. Notes that reconvening the MSF was a late addition to the Commission communication on CSR and that measures need to be taken to build the confidence of different stakeholders in the fact that a genuine dialogue will take place leading to a real impact of EU policies and programmes to incentivise and apply CSR in EU business; believes that lessons should be learnt in relation to the two years during which the MSF previously operated, which were positive in terms of the "no fame, no shame" rule and in particular the use of independent rapporteurs; points out, however, that improvements are needed in relation to ...[+++]

14. merkt op dat het bijeenroepen van het EU-Multistakeholder Forum een late toevoeging van de Commissiemededeling was en dat maatregelen moeten worden genomen om het vertrouwen van diverse betrokken partijen te wekken dat er een echte dialoog zal plaatsvinden die ertoe leidt dat EU-beleid en -programma's van wezenlijke invloed en een stimulans worden voor de toepassing van MVO door het bedrijfsleven in de EU; meent dat lering moet worden getrokken uit de twee jaar dat het MSF heeft gefunctioneerd, die positief was als het gaat om de regel "no fame, no shame" en het gebruik van onafhankelijke rapporteurs; wijst er echter op dat verbeteringen nodig zijn om tot een consensus te kunnen ...[+++]


14. Notes that reconvening the EU Multistakeholder Forum was a late addition to the Communication, and that measures need to be taken to build the confidence of different stakeholders that a genuine dialogue will take place leading to a real impact of EU policies and programmes to incentivise and apply CSR in EU business; believes that lessons should be learnt in relation to the two years that the MSF previously operated, positive in terms of the "no fame, no shame" rule and in particular the use of independent rapporteurs; points out, however, that improvements are needed in relation to consensus-building ...[+++]

14. merkt op dat het bijeenroepen van het EU-Multistakeholder Forum een late toevoeging van de Commissiemededeling was en dat maatregelen moeten worden genomen om het vertrouwen van diverse betrokken partijen te wekken dat er een echte dialoog zal plaatsvinden die ertoe leidt dat EU-beleid en -programma's van wezenlijke invloed en een stimulans worden voor de toepassing van MVO door het bedrijfsleven in de EU; meent dat lering moet worden getrokken uit de twee jaar dat het MSF heeft gefunctioneerd, die positief was als het gaat om de regel "no fame, no shame" en het gebruik van onafhankelijke rapporteurs; wijst er echter op dat verbeteringen nodig zijn om tot een consensus te kunnen ...[+++]


The objectives have been to stimulate regional innovative activity and capacity through a process of consensus-building among the key actors [26]. Strategy development and exchange of best practices remain key.

Doel was het stimuleren van regionale innovatieactiviteiten en -capaciteiten door middel van een proces van consensusvorming tussen de voornaamste actoren [26], met strategieontwikkeling en uitwisseling van beste praktijken als kernaspecten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'consensus building activity' ->

Date index: 2021-05-09
w