Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check flow of oils
Code trace
Control flow of matter used in oil processing
Control flow of oils
Control flow trace
Control-driven architecture
Control-flow environment
Controls flow of shredded tobacco
Data trace
Data-flow trace
Execution trace
Manage flow of matter used in oil processing
Manage flow of oils
Manages flow of shredded tobacco
Oversee flow of matter used in oil processing
Oversee flow of oils
Regulate flow of shredded tobacco
Regulate the flow of shredded tobacco
Supervise flow of matter used in oil processing
Value trace
Variable trace

Vertaling van "control flow trace " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
code trace | control flow trace | execution trace

code trace


data trace | data-flow trace | value trace | variable trace

uitvoeringspad


manages flow of shredded tobacco | regulate the flow of shredded tobacco | controls flow of shredded tobacco | regulate flow of shredded tobacco

stroom van gesnipperde tabak reguleren


manage flow of matter used in oil processing | supervise flow of matter used in oil processing | control flow of matter used in oil processing | oversee flow of matter used in oil processing

stroming van bij olieverwerking gebruikte materie controleren


manage flow of oils | oversee flow of oils | check flow of oils | control flow of oils

stroming van oliën controleren


control-driven architecture | control-flow environment

besturingsgerichte architectuur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. Calls on the EIB and the EBRD, and on Member States’ development finance institutions, to monitor and ensure that companies or other legal entities that receive support do not participate in tax evasion and avoidance by interacting with financial intermediaries established in offshore centres and tax havens, or by facilitating illicit capital flows, and to increase their transparency policies by, for example, making all of their reports and investigations publicly available; calls on the EIB to apply ‘due diligence’, requiring annual country-by-country reporting, tracing benef ...[+++]

16. roept de EIB, de EBWO en de instellingen voor ontwikkelingsfinanciering in de lidstaten op erop toe te zien en ervoor te zorgen dat ondernemingen en andere rechtspersonen die EIB-steun ontvangen niet meedoen aan belastingontduiking en -ontwijking door samen te werken met financiële tussenpersonen in offshorecentra en belastingparadijzen, of door clandestiene geldstromen te faciliteren, en hun transparantiebeleid aan te scherpen, bijvoorbeeld door al hun rapporten en onderzoeken openbaar te maken; dringt er bij de EIB op aan passende zorgvuldigheid te betrachten, door jaarlijkse verslagen per land te verlangen, de uiteindelijke gerechtigden te traceren en de ...[+++]


16. Calls on the EIB and the EBRD, and on Member States’ development finance institutions, to monitor and ensure that companies or other legal entities that receive support do not participate in tax evasion and avoidance by interacting with financial intermediaries established in offshore centres and tax havens, or by facilitating illicit capital flows, and to increase their transparency policies by, for example, making all of their reports and investigations publicly available; calls on the EIB to apply ‘due diligence’, requiring annual country-by-country reporting, tracing benef ...[+++]

16. roept de EIB, de EBWO en de instellingen voor ontwikkelingsfinanciering in de lidstaten op erop toe te zien en ervoor te zorgen dat ondernemingen en andere rechtspersonen die EIB-steun ontvangen niet meedoen aan belastingontduiking en -ontwijking door samen te werken met financiële tussenpersonen in offshorecentra en belastingparadijzen, of door clandestiene geldstromen te faciliteren, en hun transparantiebeleid aan te scherpen, bijvoorbeeld door al hun rapporten en onderzoeken openbaar te maken; dringt er bij de EIB op aan passende zorgvuldigheid te betrachten, door jaarlijkse verslagen per land te verlangen, de uiteindelijke gerechtigden te traceren en de ...[+++]


In order to ensure traceability and cooperation between the competent authorities of Member States controlling the flow of material, the TRACES system introduced by Commission Decision 2004/292/EC of 30 March 2004 on the introduction of the Traces system should be used to provide information on the dispatch of all Category 1 and Category 2 material and derived products from rendering operations, and Category 3 processed animal protein.

Met het oog op traceerbaarheid en samenwerking tussen de bevoegde autoriteiten van de lidstaten die de materiaalstroom controleren, moet via het bij Beschikking 2004/292/EG betreffende de toepassing van het Traces-systeem ingevoerde Traces-systeem informatie worden verstrekt over alle zendingen van categorie 1- en categorie 2-materiaal en afgeleide producten afkomstig van destructie en verwerkte dierlijke eiwitten van categorie 3.


Such a procedure is required if the transformation time of the particulate system, t50,P or the transformation time of the exhaust mass flow signal, t50,F, or both, are > 0,3 sec. A correct control of the partial dilution system is obtained, if the time trace of qmew,pre of the pretest, which controls qmp, is shifted by a look-ahead time of t50,P + t50,F.

Een dergelijke procedure is nodig indien de omzettingstijd van het deeltjessysteem (t50,P) of de omzettingstijd van het uitlaatgasmassadebietsignaal (t50,F) of beide groter zijn dan 0,3 sec. Voor een correcte controle van het partiële-stroomsysteem moet het tijddiagram van qmew,pre van de voortest, die qmp controleert, worden verschoven met een anticipatietijd („look ahead”) van t50,P + t50,F.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Such a procedure is required if the transformation time of the particulate system, t 50,P or/and the transformation time of the exhaust mass flow signal, t 50,F are > 0,3 s. A correct control of the partial dilution system is obtained, if the time trace of G EXHW ,pre of the pre-test, which controls G SE , is shifted by a "look-ahead" time of t 50,P + t 50,F .

Een dergelijke procedure is vereist wanneer de overgangstijd van het deeltjessysteem, t 50,P en/of de overgangstijd van het signaal van de uitlaatgasmassastroom, t 50,F , > 0,3 seconde zijn. Een correcte besturing van het partiële-stroomverdunningssysteem wordt verkregen wanneer het tijdpad van G EXHW ,pre van de vooraf uitgevoerde test, waarvan G SE afhankelijk is, wordt verschoven naar een "anticiperende" tijd van t 50,P + t 50,F .


P. whereas new technologies and the impact, in terms of efficiency, of telematic applications on the sector can provide opportunities to guarantee seamless transport flows, security and integrity at the various stages of the intermodal chain, particularly as regards the tracking, tracing and supervision of cargo, automatic access control and management of equipment, and integrated freight information management,

P. overwegende dat de nieuwe technologieën en de gevolgen die de telematicatoepassingen in termen van doelmatigheid hebben door ononderbroken vervoersstromen te garanderen, talrijke mogelijkheden bieden; dat de verschillende schakels van de intermodale keten veilig zijn en goed op elkaar aansluiten, met name met betrekking tot de controle en lokalisering van de lading (tracking en tracing), het toezicht erop, de controle op de automatische toegang tot de machines en het beheer ervan, tot en met het geïntegreerde beheer van de vracht ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'control flow trace' ->

Date index: 2023-08-05
w