Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air force officer
Air force operational compliance
Air force operational performance
Air force operations
Air force procedures
Analyse the braking force of trains
Command and control officer
Control force
Elevator control force
Emergency forces
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Flight officer
Forces of the United Nations
Military group captain
Multinational force
Pedal force
Test the braking force of trains
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Traduction de «control force » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




elevator control force

besturingskracht op het hoogteroer


flight officer | military group captain | air force officer | command and control officer

kolonel | officier koninklijke luchtmacht | luitenant | officier luchtmacht


Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

multinationale strijdmacht [ blauwe helmen | VN-strijdkrachten | VN-vredestroepen ]


Forced expired volume in one second/forced vital capacity ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit


Forced expiratory volume in one second/Forced expiratory volume in six seconds ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerd expiratoir volume in 6 seconden


air force operational compliance | air force operational performance | air force operations | air force procedures

luchtmachtoperaties


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

remkracht van treinen testen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.6.5 Risk and hazard are covered in a number of different ways in different Member States, and it is not in general the EIA Directive that is the controlling force in risk assessment (e.g. France, this is done via controlling legislation on classified installations; in Sweden, for example, via Acts concerning nuclear installations). There is thus a possibility of duplication of work.

4.6.5 Verscheidene lidstaten kennen meer dan één instrument om ervoor te zorgen dat rekening wordt gehouden met mogelijke risico's en gevaren, en over het algemeen is het belangrijkste instrument bij risicobeoordeling niet de m.e.r.-richtlijn (in Frankrijk, bijvoorbeeld, wordt risicobeoordeling afgedwongen door controlerende wetgeving inzake geclassificeerde installaties; in Zweden onder meer door wetgeving betreffende kerncentrales).


(74) In order to ensure the management of the list of control authorities and control bodies recognised for the purpose of equivalence under Regulation (EC) No 834/2007 and to facilitate the completion of the examination of applications from third countries for recognition for the purpose of equivalence that are pending at the date of entry into force of this Regulation, the power to adopt certain acts should be delegated to the Commission in respect of the information to be sent by those control authorities and control bodies that is ...[+++]

(74) Met het oog op het beheer van de lijst van controleautoriteiten en controleorganen die in het kader van Verordening (EG) nr. 834/2007 voor gelijkwaardigheidsdoeleinden zijn erkend, en met het oog op een vlottere afronding van het onderzoek van door derde landen voor gelijkwaardigheidsdoeleinden ingediende erkenningsaanvragen die bij de inwerkingtreding van de onderhavige verordening nog in behandeling zijn, moet de Commissie ertoe worden gemachtigd handelingen vast te stellen met betrekking tot de informatie die deze controleautoriteiten en controleorganen dienen toe te zenden met het oog op het toezicht op hun erkenning, met betrek ...[+++]


For the unladen test, the control force may be increased up to 1 000 N if no cycling is achieved with its full force value.

Voor de test in onbeladen toestand mag de kracht op de bediening worden verhoogd tot 1 000 N als met volle kracht geen cyclus kan worden bereikt.


At the end of the Type-I test the hot performance of the service braking system shall be measured in the same conditions (and in particular at a constant control force no greater than the mean force actually used) as for the Type-0 test (the temperature conditions may be different).

Na afloop van de test van type I wordt de werking van het bedrijfsremsysteem in warme toestand gemeten onder dezelfde voorwaarden (met name bij een constante bedieningskracht die niet groter is dan de in werkelijkheid uitgeoefende gemiddelde kracht) als voor de test van type 0 (de temperatuurvoorwaarden mogen verschillen).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the end of the type-I test (test described in point 2.3.1 or test described in point 2.3.2) the hot performance of the service braking system shall be measured in the same conditions (and in particular at a constant control force no greater than the mean force actually used) as for the type-0 test with the engine disconnected (the temperature conditions may be different).

Na afloop van de test van type I (volgens punt 2.3.1 of punt 2.3.2) wordt de werking van het bedrijfsremsysteem in warme toestand gemeten onder dezelfde voorwaarden (met name bij een constante bedieningskracht die niet groter is dan de in werkelijkheid uitgeoefende gemiddelde kracht) als voor de test van type 0 met ontkoppelde motor (de temperatuurvoorwaarden mogen verschillen).


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R0882R(01) - EN - Corrigendum to Regulation (EC) No 882/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on official controls performed to ensure the verification of compliance with feed and food law, animal health and animal welfare rules (OJ L 165, 30.4.2004) // Corrigendum to Regulation (EC) No 882/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on official controls performed to ensure the verification of compliance with feed and food ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R0882R(01) - EN - Rectificatie van Verordening (EG) nr. 882/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake officiële controles op de naleving van de wetgeving inzake diervoeders en levensmiddelen en de voorschriften inzake diergezondheid en dierenwelzijn (PB L 165 van 30.4.2004) // Rectificatie van Verordening (EG) nr. 882/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake officiële controles op de naleving van de wetgeving inzake diervoe ...[+++]


the delegation of control tasks to control bodies referred to in Article 5, where these control bodies were already in operation before the entry into force of this Regulation.

het delegeren van controletaken aan in artikel 5 bedoelde controleorganen, indien het controleorganen betreft die al voor de inwerkingtreding van deze verordening werkzaam waren.


the delegation of control tasks to control bodies referred to in Article 5, where those control bodies were already in operation before the entry into force of this Regulation,

het delegeren van controletaken aan in artikel 5 bedoelde controleorganen, indien het controleorganen betreft die al voor de inwerkingtreding van deze verordening werkzaam waren.


At the end of the Type I test (test described in point 1.3.1 or test described in point 1.3.2 of this Annex) the hot performance of the service braking system shall be measured under the same conditions (and in particular at a constant control force no greater than the mean force actually used) as for the Type 0 test with the engine disconnected (the temperature conditions may be different).

Na afloop van de proef van het type I (beschreven in punt 1.3.1 of in punt 1.3.2 van deze bijlage) wordt onder dezelfde beproevingsvoorwaarden (en in het bijzonder bij een constante bedieningskracht die niet groter is dan de werkelijk uitgeoefende gemiddelde kracht) als voor de proef van het type 0 met ontkoppelde motor (de temperatuurvoorwaarden mogen verschillen) de remwerking van het warmgelopen bedrijfsremsysteem gemeten.


1.3.3.1.At the end of the Type I test (test described in item 1.3.1 or test described in item 1.3.2 of this Annex) the residual performance of the service braking device shall be measured under the same conditions (and in particular at a constant control force no greater than the mean force actually used) as for the Type O test with the engine disconnected (the temperature conditions may be different).

1.3.3.1.Na afloop van de proef van type I (beschreven in punt 1.3.1 of in punt 1.3.2 van deze bijlage) meet men onder dezelfde beproevingsvoorwaarden (en in het bijzonder bij een constante bedieningskracht die niet groter is dan de werkelijk aangewende gemiddelde kracht) als voor de proef van type O met ontkoppelde motor (de temperatuursvoorwaarden mogen verschillen) de restwerking van de bedrijfsreminrichting.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'control force' ->

Date index: 2024-01-30
w