Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backbone network
Core
Core activity
Core business
Core network
Core workpiece positioning
Core workpieces positioning
Distribution network core unit
Infrastructure network
Insert core structures
Insert mould core structures
Inserting of mould core structures
Insertion of core structures
Mend cracks in cores
Mending damaged cores
Moving and positioning core workpieces
NN
Neural model
Neural network
Neurally inspired model
Neuronal network
Position core workpieces
Repair core defects
Repairs to core defects
Specimen from kidney obtained by
TEN-T Core Network
Trans-European Transport

Vertaling van "core network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
core network | TEN-T Core Network | Trans-European Transport (TEN-T) Core Network

kernnetwerk






distribution network core unit

hoogbelaste tranfostation


core workpiece positioning | moving and positioning core workpieces | core workpieces positioning | position core workpieces

kernwerkstukken plaatsen


insert mould core structures | inserting of mould core structures | insert core structures | insertion of core structures

kernstructuren invoegen


mend cracks in cores | mending damaged cores | repair core defects | repairs to core defects

defecte kernen herstellen | defecte kernen repareren


Specimen from kidney obtained by (core) needle biopsy

dikkenaaldbiopt van nier




Neurally inspired model | Neural model | Neural network | Neuronal network | NN

Neuraal netwerk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The “core network” should not be understood as a network that covers only the geographical core of the Community, but rather as the part of the TEN-T on which the various instruments, financial and non-financial, would be concentrated so as to ensure its effective completion.

Het "kernnetwerk" mag niet worden gezien als een netwerk dat alleen de geografische kern van de Unie dekt, maar veeleer als het onderdeel van het TEN-V waarop de verschillende instrumenten, financiële en andere, worden toegespitst om de realisatie ervan te waarborgen.


actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation.

acties die zorgen voor de tenuitvoerlegging van het uitgebreide netwerk, overeenkomstig hoofdstuk II van Verordening (EU) nr. 1315/2013, mits zij ertoe bijdragen ontbrekende schakels te realiseren, grensoverschrijdende verkeersstromen te vergemakkelijken of knelpunten weg te werken, en ertoe bijdragen het kernnetwerk of corridors van het kernnetwerk te ontwikkelen, of mits zij ertoe bijdragen het ERTMS te ontwikkelen op de hoofdtrajecten van de corridors voor goederenvervoer per spoor, in de zin van de bijlage bij Verordening (EU) nr. 919/2010, tot een ma ...[+++]


Core network corridors should help to develop the infrastructure of the core network in such a way as to address bottlenecks, enhance cross-border connections and improve efficiency and sustainability.

De kernnetwerkcorridors moeten de infrastructuur van het kernnetwerk zodanig helpen ontwikkelen dat knelpunten worden aangepakt, grensoverschrijdende verbindingen worden bevorderd en efficiëntie en duurzaamheid worden verbeterd.


The initial focus on the core network should not rule out that in the longer perspective LNG is also made available at ports outside the core network, in particular those ports that are important for vessels not engaged in transport operations. The decision on the location of the LNG refuelling points at ports should be based on cost-benefit analysis, including environmental benefits.

Dat het accent aanvankelijk op het kernnetwerk ligt, sluit niet uit dat op langere termijn ook in havens buiten het kernnetwerk LNG-faciliteiten worden geïnstalleerd, met name in havens die belangrijk zijn voor vaartuigen die niet voor vervoersdoeleinden worden ingezet. De beslissing over de locatie van de tankpunten moet worden gebaseerd op een kosten-batenanalyse, onder meer wat de milieuvoordelen betreft.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The initial focus on the core network should not rule out the possibility of LNG also being made available, in the longer-term perspective, at ports outside the core network, in particular those ports that are important for vessels not engaged in transport operations (fishing vessels, offshore service vessels, etc.).

Bij de uitgangspunten van dat kernnetwerk moet rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat op langere termijn ook LNG-faciliteiten kunnen worden geïnstalleerd in havens buiten het kernnetwerk van het TEN-T, met name in die havens die belangrijk zijn voor vaartuigen die niet voor vervoersdoeleinden worden ingezet (zoals vissersboten en offshore-servicevaartuigen).


a maritime link and its hinterland connections between a core network port and ports of the comprehensive network, with a special focus on the hinterland connections of the core and comprehensive network ports.

een zeeverbinding en de bijbehorende achterlandverbindingen tussen een haven van het kernnetwerk en havens van het uitgebreide netwerk, met bijzondere aandacht voor de verbindingen met het achterland van de havens in het kern- en het uitgebreide netwerk.


2. The infrastructure of the core network shall meet all the requirements set out in Chapter II. In addition, the following requirements shall be met by the infrastructure of the core network, without prejudice to paragraph 3:

2. De infrastructuur van het kernnetwerk voldoet aan de in hoofdstuk II uiteengezette eisen. Onverminderd lid 3 voldoet de infrastructuur van het kernnetwerk daarnaast aan de volgende eisen:


(c) constitute a maritime link and its hinterland connections between a core network port and ports of the comprehensive network, with a special focus on the hinterland connections of the core and comprehensive network ports.

(c) een zeeverbinding en de bijbehorende hinterlandverbindingen tussen een haven van het kernnetwerk en havens van het uitgebreide netwerk, met bijzondere aandacht voor de verbindingen met het achterland van de havens in het kern- en uitgebreide netwerk.


17. Regrets that there is no corridor covering the whole of the Atlantic area in the Commission proposals on the core network of trans-European transport networks, and that too few Atlantic ports are proposed in this core network; considers it necessary to include other Atlantic ports as hub ports and intends to put forward proposals to this effect;

17. betreurt dat er in de voorstellen van de Commissie over een centraal netwerk van trans-Europese vervoersnetwerken geen corridor is die het hele Atlantisch gebied bedekt en vindt het jammer dat er te weinig Atlantische havens worden voorgesteld in dit centrale netwerk; is van mening dat er nog andere Atlantische havens opgenomen moeten worden als knooppunthavens en kondigt voorstellen aan op dat gebied;


The future TEN-T is planned to feature a dual layer network structure, comprising a comprehensive network and a core network.

Het toekomstige TEN-V krijgt de structuur van een netwerk met twee lagen: een uitgebreid netwerk en een kernnetwerk.


w