Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Contribute to cost-effective physiotherapy services
Contribute to quality physiotherapy services
Contribute to safe physiotherapy services
Cost of development
Cost of improvement
Cost of services
Cost of universal service
Tariffs of universal services to be related to costs
Undertake physiotherapy service quality activities
Universal service

Vertaling van "cost universal service " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
tariffs of universal services to be related to costs

koppeling van de tarieven voor de universele diensten aan de gemiddelde kosten


cost of universal service

kosten van de universele dienstverlening


cost of development | cost of improvement | cost of services

aansluitingskosten | ontsluitingskosten




contribute to cost-effective physiotherapy services | contribute to safe physiotherapy services | contribute to quality physiotherapy services | undertake physiotherapy service quality activities

bijdragen aan hoogwaardige fysiotherapeutische diensten | bijdragen aan kwalitatief hoogwaardige fysiotherapeutische diensten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The net cost of universal service obligations is to be calculated, as the difference between the net cost for a designated universal service provider of operating with the universal service obligations and the same postal service provider operating without the universal service obligations.

De nettokosten van de universeledienstverplichtingen zijn te berekenen als het verschil in de nettokosten van een aangewezen aanbieder van de universele dienst die zich wél en die zich niet aan de universeledienstverplichtingen moet houden.


In particular, the net cost of the universal service should be calculated, under the supervision of the national regulatory authority, as the difference between the net costs of a designated universal service provider operating under a universal service obligation and not operating under a universal service obligation.

In het bijzonder dienen de nettokosten van de universele dienst onder het toezicht van de nationale regelgevende instantie te worden berekend als het verschil in de nettokosten van een aangewezen aanbieder van de universele dienst die zich wél en die zich niet aan de universeledienstverplichtingen moet houden.


common costs, which are necessary for the provision of both universal services and non-universal services, shall be allocated appropriately; the same cost drivers must be applied to both universal services and non-universal services’.

gemeenschappelijke kosten die nodig zijn voor het aanbieden van zowel universele diensten als niet-universele diensten, worden dienovereenkomstig toegerekend; voor universele diensten en niet-universele diensten worden dezelfde kostendrijvers gehanteerd”.


These alternatives include the use of public procurement procedures including, as provided for in the public procurement Directives, competitive dialogue or negotiated procedures with or without the publication of a contract notice and, whenever universal service obligations entail net costs of the universal service and represent an unfair burden on the designated universal service provider, public compensation and cost sharing between service providers and/or users in a transparent manner by ...[+++]

Tot deze alternatieven behoren het gebruik van procedures voor het plaatsen van overheidsopdrachten, waaronder ook, overeenkomstig de richtlijnen inzake overheidsopdrachten, de concurrentiegerichte dialoog en procedures van gunning door onderhandelingen met of zonder voorafgaande bekendmaking van een aankondiging van een opdracht, en, daar waar de universeledienstverplichtingen voor de aangewezen aanbieder van de universele dienst nettokosten van de universele dienst met zich brengen en een onevenredige financiële last inhouden, compensat ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
On the financing of the universal service, the Commission assumes that, following full market opening, market forces will contribute to a more efficient universal service provision and limit costs, though at the same time it stresses that future of universal service cannot be put solely in the hands of market forces. The possible need for ad hoc financing and regulatory measures is mentioned.

Met betrekking tot de financiering van de universele dienst gaat de Commissie ervan uit dat de marktkrachten na de openstelling van de markt steeds sterker zullen bijdragen tot een efficiëntere levering van de universele dienst en de kosten zullen beperken. Zij benadrukt echter ook dat de toekomst van de universele dienst niet uitsluitend aan de marktkrachten kan worden overgelaten, en oppert de eventuele noodzaak van een ad hoc financiering en regulerende maatregelen.


Furthermore, such practices will reduce the costs of non-universal services. This in turn allows the incumbent universal service operators to significantly lower the prices of these services, to the detriment of competition in this market.

Daarnaast verlaagt dit de kosten van niet-universele diensten, waardoor de bestaande leverancier van de universele dienst de prijzen van deze diensten substantieel kan verlagen, hetgeen de concurrentie op deze markt niet ten goede komt.


The Commission proposal as it currently stands does not provide sufficient guidelines to Member States, either on the calculation of the universal services' net costs, or on the financing mechanisms of the universal services. This may lead to legal uncertainty in national markets delaying the implementation and transposition of the Directive, and thus have a direct effect on the creation of an internal market for postal services.

Het huidige Commissievoorstel bevat onvoldoende richtsnoeren voor de lidstaten met betrekking tot de berekening van de nettokosten van de universele diensten en over de mechanismen voor de financiering van universele diensten Dit kan tot rechtsonzekerheid in de nationale markten leiden - hetgeen weer tot vertraging van de implementatie en de omzetting van de richtlijn leidt - en zo een direct effect hebben op het creëren van de interne markt voor postdiensten.


common costs, which are necessary for the provision of both universal services and non-universal services, shall not be entirely allocated to universal services; the same cost drivers must be applied to both universal services and non-universal services.

gemeenschappelijke kosten die nodig zijn voor het leveren van zowel universele diensten als niet-universele diensten, mogen niet in hun geheel aan de universele diensten worden toegerekend; voor universele diensten en niet-universele diensten moeten dezelfde 'cost drivers' worden gehanteerd .


(iiia) Common costs which are necessary to provide both universal services and non-universal services may not be entirely allocated to universal services; the same cost drivers must be applied to both universal services and non-universal services.

(iii bis) gemeenschappelijke kosten die nodig zijn voor het leveren van zowel de universele dienst, als niet-universele diensten kunnen niet helemaal aan de universele dienst worden toegerekend; voor de universele dienst en niet-universele diensten gelden dezelfde 'cost drivers'.


In undertaking a calculation exercise, the net cost of universal service obligations is to be calculated as the difference between the net cost for a designated undertaking of operating with the universal service obligations and operating without the universal service obligations.

Bij de berekening wordt ervan uitgegaan dat de nettokosten van universeledienstverplichtingen het verschil vormen tussen de nettokosten voor een aangewezen onderneming van het werken met universeledienstverplichtingen en het werken zonder universeledienstverplichtingen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'cost universal service' ->

Date index: 2023-09-02
w