The Commission is convinced that a fully functioning Single Market requires: * in VAT, a system which is much simpler, more objective and more modern and which, applying the tax according to the origin principle, will treat intra-Community transactions as equivalent to domestic ones; * on excise duties, progress in a
pproximating excise duty rates where this is justified by the freedom of movement for goods and the joint implementation of other Community policies in accordance with the consultation process introduced for these product categories; * in the personal tax area, non-discriminatory treatment of frontier workers and other non-
...[+++]resident taxpayers, the ending of double taxation and the elimination of tax disadvantages linked to cross-border financial transactions (insurance premiums, pensions, mortgage interest payments, etc.); * with regard to tax on cross-border income flows, reducing the discriminatory treatment of subsidiaries established in other Member States, abolishing double taxation on interest and royalty payments, and permitting parent companies to take into account the losses of subsidiaries in other Member States, while avoiding the risk for Member States of revenue losses. c. Promoting employment and completing EMU The need for action in the taxation field to promote employment, indicated by the White Paper on Growth, Competitiveness and Employment, has been restated by a number of European Councils.De Commissie is ervan overtuigd dat een goed functionerende interne markt het volgende vereist: * ten aanzien van de BTW, een sterk vereenvoudigd systeem, objectiever en moderner, gebaseerd op de herkomst van goederen en een gelijke afhandeling van alle transacties in de hele Gemeenschap, ongeacht of het gaat om binnenlands of intracommunautair handelsverkeer; * ten aanzien van de accijnzen, een verdere onderlinge toenadering van
de accijnstarieven daar waar het vrije verkeer van goederen en de gemeenschappelijke uitvoering van beleidsmaatregelen op andere terreinen dit rechtvaardigen, in overeenstemming met het raadplegingsproces dat v
...[+++]oor deze categorieën produkten is ingevoerd; * ten aanzien van de inkomstenbelasting voor natuurlijke personen, een methode die geen onderscheid maakt tussen grensarbeiders en andere niet- ingezetenen, de afschaffing van de dubbele belastingheffing en het wegnemen van fiscale discriminatie in verband met grensoverschrijdende financiële transacties (verzekeringspremies, pensioenen, rente op hypotheekleningen, enzovoorts); * ten aanzien van de belasting op grensoverschrijdende inkomsten, vermindering van de discriminatie van dochterondernemingen van bedrijven die in andere Lid-Staten zijn gevestigd, afschaffing van de dubbele belastingheffing op rente en vergoedingen en toestaan dat moedermaatschappijen verliezen van dochterondernemingen in andere Lid- Staten in aanmerking nemen, zonder dat afbreuk wordt gedaan aan de mogelijkheden van de Lid-Staten om op adequate wijze de belasting te innen. c. Bevordering van de werkgelegenheid en de voltooiing van de EMU De noodzaak om op het gebied van de belastingen maatregelen te nemen om de werkgelegenheid te bevorderen, zoals aangegeven in het Witboek over groei, concurrentievermogen en werkgelegenheid, is op talrijke Europese Raden onderschreven.