To achieve that aim, the Directive lays down the criteria and procedures necessary for the adoption of the technical specifications for interoperability, in particular as regards the structural sub-systems (infrastructures, e
nergy, supervision, control/signalling and rolling stock). From the point of view of infrastructure, high-speed lines should consist of: - lines specially built for high speed equipped for speeds generally equal to or greater than 250 km/h; - lines specially upgraded for high speed equipped for speeds of the order of 200 km/h; - lines specially upgraded for high speed which are of a special nature on account of top
...[+++]ographical, relief or urban environment difficulties on which the speed must be adapted on a case-by-case basis. From the point of view of rolling stock, high-speed advanced-technology trains should be designed in such a way as to guarantee safe, uninterrupted travel: - at a speed of at least 250 km/h on the lines specially built for high speed, while allowing speeds in excess of 300 km/h in appropriate circumstances; - at a speed of the order of 200 km/h on specially upgraded existing lines; - at the highest possible speed on other lines. Once formally adopted, the common position will be forwarded to the European Parliament under the cooperation procedure. ROAD TRANSPORT USE OF VEHICLES HIRED WITHOUT DRIVERS FOR THE CARRIAGE OF GOODS BY ROAD The Council held a policy debate on the proposal for a Directive on the use of vehicles hired without drivers for the carriage of goods by road, which is intended to take the place of Directive 86/647/EEC in force at present. This Directive allows carriers to use vehicles hired without drivers which are registered in the Member States in which they are established for the purpose of national traffic and traffic between Member States. The Member States may, however, prohibit their own carriers for own account from hiring vehicles weighing more than six tonnes. The Commission proposal is also i ...Met het oog daarop bevat de richtlijn de nodige criteria en procedures voor het vaststellen van technische interoperabiliteitsspecificaties met name voor wat betreft de structurele subsystemen (infra
structuur, energie, controle, besturing/seingeving en rollend materieel Wat de infrastructuur betreft, dienen de hoge-snelheidslijnen te omvatten : - de speciaal voor hoge snelheid aangelegde lijnen, uitgerust voor snelheden die gewoonlijk ten minste 250 km/h bedragen ; - de lijnen die speciaal zijn aangepast voor hoge snelheid, uitgerust voor snelheden van ca. 200 km/h ; - de speciaal voor hoge snelheid aangepaste lijnen met een specifiek
...[+++]karakter vanwege topografische moeilijkheden, het reliëf of de stedelijke omgeving, waarvan de snelheid per geval moet worden aangepast. Wat het rollend materieel betreft, moeten de technologisch geavanceerde hoge-snelheidstreinen zo zijn ontworpen dat een veilige en ononderbroken dienst wordt gegarandeerd : - bij een snelheid van ten minste 250 km/h op speciaal voor hoge snelheid aangelegde lijnen, waarbij in passende omstandigheden snelheden van meer dan 300 km/h mogelijk zijn ; - bij een snelheid van ca. 200 km/h op speciaal aangepaste bestaande lijnen ; - bij de hoogst mogelijke snelheid op de overige lijnen. Zodra het gemeenschappelijk standpunt formeel is aangenomen, zal het in het kader van de samenwerkingsprocedure aan het Europees Parlement worden toegezonden. WEGVERVOER GEBRUIK VAN GEHUURDE VOERTUIGEN ZONDER BESTUURDER VOOR HET VERVOER VAN GOEDEREN OVER DE WEG De Raad hield een oriënterend debat over het voorstel voor een richtlijn betreffende het gebruik van gehuurde voertuigen zonder bestuurder voor het vervoer van goederen over de weg, die de momenteel vigerende Richtlijn 84/647 moet vervangen. Krachtens deze richtlijn kunnen vervoerders in het nationale vervoer en voor het vervoer tussen Lid-Staten gehuurde voertuigen zonder bestuurder gebruiken die in de Lid-Staat van vestiging van die vervoerders zijn ingeschreven. ...