Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Activity leader
Advisory committee for the EESC's cultural activities
Arrange cultural activities
Consultative Committee for cultural activities
Consultative committee on cultural activities
Cultural activities leader
Cultural activity
Develop cultural activities
Developing cultural activities
Kaleidoscope
Kaleidoscope 2000
Organise artistic and cultural activities
Plan artistic events
Produce cultural activities
Recreational activities leader
Schedule activities that are artistic
Schedule artistic activities
Workshop leader

Vertaling van "cultural activities leader " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
recreational activities leader | workshop leader | activity leader | cultural activities leader

animatrice vrijetijdscentrum | begeleidster vakantieclub | animatrice kinderen in vakantieverblijf | recreatiebegeleider


advisory committee for the EESC's cultural activities | Consultative Committee for cultural activities | consultative committee for the coordination of cultural activities | consultative committee on cultural activities

adviescomité Culturele activiteiten


arrange cultural activities | produce cultural activities | develop cultural activities | developing cultural activities

culturele activiteiten ontwikkelen


plan artistic events | schedule activities that are artistic | organise artistic and cultural activities | schedule artistic activities

artistieke activiteiten inplannen


Programme to support artistic and cultural activities having a European dimension | Kaleidoscope [Abbr.] | Kaleidoscope 2000 [Abbr.]

programma voor steun aan artistieke en culturele activiteiten met een Europese dimensie | Caleidoscoop [Abbr.] | Caleidoscoop 2000 [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this context, a year-long programme of cultural activities must be established through the collaborative work of actors from the various sectors involved: from the art world, as well as leaders and protagonists of social volunteerism, and those engaged in scientific research and environmental protection.

In dit verband moet een één jaar durend programma van culturele activiteiten worden ingesteld met behulp van de gezamenlijke inspanningen van actoren uit de verschillende betrokken sectoren: de wereld van de kunst, leidinggevenden en sympathisanten binnen het sociale vrijwilligerswerk, en sectoren voor wetenschappelijk onderzoek en milieubescherming.


16. Calls on the Commission to mobilise all its resources on its own account and in support of Member States in addressing the underlying factors of radicalisation and extremism, designing prevention strategies which encompass the fields of education, social integration, the fight against discrimination, and intercultural and interreligious dialogue; recommends closer collaboration with organisations for cultural dialogue; stresses the importance of working together with moderate leaders in the Muslim community, including with repre ...[+++]

16. verzoekt de Commissie om zelf alles in het geweer te brengen om de lidstaten steun te verlenen bij de aanpak van de factoren die ten grondslag liggen aan radicalisering en extremisme en bij het uitstippelen van preventiestrategieën die onderwijs, maatschappelijke integratie, anti-discriminatiemaatregelen en een interculturele en interreligieuze dialoog moeten omvatten; beveelt een intensievere samenwerking aan met organisaties voor de dialoog tussen culturen; benadrukt het belang van samenwerking met gematigde leiders van de moslimgemeen ...[+++]


31. Calls on the Commission to provide technical and financial support for innovative activities and education programmes that aim to stimulate debate and understanding of the equal value of girls and boys, using all available media and social networks, targeting and involving young people, religious and spiritual leaders, teachers, community leaders and other influential personalities, in an effort to modify the cultural perceptions of gend ...[+++]

31. verzoekt de Commissie technische en financiële steun te verlenen voor innovatieve activiteiten en onderwijsprogramma's die erop gericht zijn de discussie over en het besef van de gelijkwaardigheid van meisjes en jongens te bevorderen, met gebruikmaking van alle beschikbare media en sociale netwerken, gericht op en met participatie van jongeren, religieuze en spirituele leiders, leraren, leiders van plaatselijke gemeenschappen of andere invloedrijke personen, teneinde het beeld dat in bepaalde samenlevingen heerst ten aanzien van g ...[+++]


31. Calls on the Commission to provide technical and financial support for innovative activities and education programmes that aim to stimulate debate and understanding of the equal value of girls and boys, using all available media and social networks, targeting and involving young people, religious and spiritual leaders, teachers, community leaders and other influential personalities, in an effort to modify the cultural perceptions of gend ...[+++]

31. verzoekt de Commissie technische en financiële steun te verlenen voor innovatieve activiteiten en onderwijsprogramma's die erop gericht zijn de discussie over en het besef van de gelijkwaardigheid van meisjes en jongens te bevorderen, met gebruikmaking van alle beschikbare media en sociale netwerken, gericht op en met participatie van jongeren, religieuze en spirituele leiders, leraren, leiders van plaatselijke gemeenschappen of andere invloedrijke personen, teneinde het beeld dat in bepaalde samenlevingen heerst ten aanzien van g ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European leaders and the representatives exchanged views on how to strengthen solidarity between generations and to foster an active-ageing culture in Europe, all against the backdrop of important demographic challenges and a growing need for social innovation.

De Europese leiders en de vertegenwoordigers wisselden ideeën uit over hoe in Europa de solidariteit tussen de generaties kan worden versterkt en een cultuur van actief ouder worden kan worden bevorderd, met het oog op de belangrijke demografische uitdagingen en de groeiende noodzaak van maatschappelijke innovatie.


- Germany * Participation by farms in the upkeep of the landscape and in the bio- recycling of waste * Direct marketing of the products of organic farming * Thematic tourism with high value-added * Development of groups of villages to ensure better maintenance of services in rural areas * Renewable energy resources - France * New forms of multiple activity for farmers (upkeep of the landscape, supervision of holiday homes, etc) * Quality control marks for farm tourism * Computing centres with e-mail facilities for the development of b ...[+++]

- Frankrijk * Nieuwe vormen van pluri-activiteit voor landbouwers (instandhouding van het landschap, activiteiten in de sector vakantiewoningen, enz..); . * kwaliteitscontrole bij agrotoerisme; * EDP-centra met voorzieningen voor elektronische post, met het oog op de ontwikkeling van commerciële activiteiten in plattelandsgebieden; * oprichting van dienstverleningscentra in samenwerking met plaatselijke instanties, waarvan ook door de plaatselijke autoriteiten gebruik wordt gemaakt; * opleiding met het oog op ontwikkeling. - Ierland * Steun voor de afzet van gediversifieerde landbouwprodukten; * afstandsonderwijs; * ontwikkeling van ...[+++]


With this in view, they would develop instruments of decentralized cooperation encouraging exchanges between those active in development: leaders of civil and political society, the cultural world, universities, the research community, the media, organizations, trade unions and public and private enterprises.

In dit verband ontwikkelen zij vormen van gedecentraliseerde samenwerking die een wisselwerking tussen op ontwikkelingsgebied werkzame partijen stimuleren : politieke en niet- politieke leiders, personen werkzaam op het gebied van cultuur, hoger onderwijs, onderzoek, media, organisaties, vakbonden, overheids- en particuliere ondernemingen.


The Council deems it desirable to support the development of co-operation between these structures, fostering exchanges of information and experience on youth programmes developed at Community, national, regional or local level through study visits, internships and other activities (b) Training of youth leaders The Council is aware of the fundamental role that socio-educational instructors including those in charge of youth associations play in intercultural learning amongst yo ...[+++]

Het lijkt de Raad wenselijk de ontwikkeling van de samenwerking tussen die structuren te ondersteunen door met studiebezoeken, stages of andere activiteiten de uitwisseling van inlichtingen en ervaringen te bevorderen inzake programma's betreffende jeugdzaken, die op communautair, nationaal, regionaal en lokaal niveau zijn opgezet. b) Opleiding van jongerenwerkers De Raad is zich bewust van de essentiële rol die de maatschappelijk-educatieve werkers, met inbegrip van de verantwoordelijken van de jongerenorganisaties, vervullen in het interculturele leerproce ...[+++]


w