Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check dangerous goods transport unit
Dangerous goods safety adviser
Dangerous goods safety guide
Dangerous goods transport person
Ensure compliance with safety regulations
Hazardous goods safety adviser
Inspect dangerous goods transport unit
MFAG
Safety adviser for the transport of dangerous goods

Vertaling van "dangerous goods safety guide " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
dangerous goods safety guide | hazardous goods safety adviser | dangerous goods safety adviser | dangerous goods transport person

veiligheidsadviseur gevaarlijke goederen


ensure compliance with safety regulations | inspect dangerous goods transport unit | check dangerous goods transport unit | ensure dangerous goods transport unit complies with safety regulations

transporteenheden voor gevaarlijke goederen controleren | vervoerseenheden voor gevaarlijke goederen controleren


Medical First Aid Guide for Use in Accidents Involving Dangerous Goods | MFAG [Abbr.]

Geneeskundige Gids voor eerste hulp bij ongevallen met gevaarlijke stoffen | MFAG [Abbr.]


safety adviser for the transport of dangerous goods

veiligheidsadviseur voor het vervoer van gevaarlijke goederen


EC Guide of Good Occupational Health and Safety Practices

EC-Gids inzake gezondheid en veiligheid op het werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within the meaning of Directive 2008/68/EC of the European Parliament and of the Council of 24 September 2008 on the inland transport of dangerous goods shall comply with additional safety requirements to be established by the Commission with regard to, inter alia, electrical installations, fire risks, braking and speed limiters, with a view to minimising the risk and consequences of accidents and taking account of the nature an ...[+++]

6. Voertuigen voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg in de zin van Richtlijn 2008/68/EG van het Europees Parlement en de Raad van 24 september 2008 betreffende het vervoer van gevaarlijke goederen over landmoeten voldoen aan extra veiligheidsvoorschriften die door de Commissie zullen worden vastgesteld ten aanzien van ondermeer elektrische installaties, brandrisico's, remsystemen en snelheidsbeperkers, welke tot doel hebben de kansen op en de gevolgen van ongevallen tot een minimum te beperken, daarbij rekening houdend met de aard en de karakteristieken van de vervoerde goederen.


In the interests of clarity and coherence, it is also necessary to repeal Council Directive 96/35/EC of 3 June 1996 on the appointment and vocational qualification of safety advisers for the transport of dangerous goods by road, rail and inland waterway , Directive 2000/18/EC of the European Parliament and of the Council of 17 April 2000 on minimum examination requirements for safety advisers for the transport of dangerous goods by ...[+++]road, rail or inland waterway , Commission Decision 2005/263/EC of 4 March 2005 authorising Member States to adopt certain derogations pursuant to Directive 94/55/EC with regard to the transport of dangerous goods by road , and Commission Decision 2005/180/EC of 4 March 2005 authorising Member States to adopt certain derogations pursuant to Council Directive 96/49/EC with regard to the transport of dangerous goods by rail

Ter wille van de duidelijkheid en samenhang van de tekst dienen ook Richtlijn 96/35/EG van de Raad van 3 juni 1996 betreffende de aanwijzing en de beroepsbekwaamheid van veiligheidsadviseurs voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor of over de binnenwateren , Richtlijn 2000/18/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2000 betreffende de minimumeisen voor het examen voor veiligheidsadviseurs voor het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor of over de binnenwateren , Beschikking 2005/2 ...[+++]


1. Member States may on grounds of transport safety apply more stringent provisions, with the exception of construction requirements, concerning the national transport of dangerous goods by vehicles, wagons and inland waterway vessels registered or put into circulation within their territory.

1. Met het oog op de veiligheid van het vervoer kunnen lidstaten, behalve wat constructievoorschriften betreft, strengere bepalingen vaststellen voor binnenlands vervoer van gevaarlijke goederen uitgevoerd met voertuigen, wagens en binnenvaartschepen die op hun grondgebied zijn ingeschreven of in het verkeer zijn gebracht.


4. Member States may lay down specific safety requirements for the national and international transport of dangerous goods within their territory as regards:

4. De lidstaten kunnen voor het nationale en internationale vervoer van gevaarlijke goederen op hun grondgebied specifieke veiligheidsvoorschriften instellen met betrekking tot:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Each Member State should retain the right to regulate or prohibit the transport of dangerous goods within its territory, on grounds other than safety, such as grounds of national security or environmental protection.

Elke lidstaat dient het recht te behouden om op andere gronden dan veiligheid, zoals nationale beveiliging of milieubescherming, het vervoer van gevaarlijke goederen op hun grondgebied te regelen of te verbieden.


5. Member States may regulate or prohibit, strictly for reasons other than safety during transport, the transport of dangerous goods within their territory.

5. De lidstaten kunnen, uitsluitend om andere dan redenen van veiligheid tijdens het vervoer, vervoer van gevaarlijke goederen op hun grondgebied regelen of verbieden.


The total amount of dangerous goods transported in the Union is about 110 billion tonne-km/year, and safe transportation of these goods is essential, on both traffic safety and environmental grounds.

Het totaal aantal gevaarlijke goederen dat in de Unie wordt vervoerd is ongeveer 110 miljard tonkilometer per jaar en een veilig vervoer van deze goederen is essentieel, zowel om redenen van transportveiligheid als om milieuredenen.


This would allow Member States to regulate or prohibit strictly for reasons other than safety during transport the transport of dangerous goods within their territory.

Hiermee kunnen lidstaten het vervoer van gevaarlijke goederen op hun grondgebied om andere dan strikte veiligheidsredenen reguleren of verbieden.


The objective of the proposal is to ensure a high level of safety through the application of harmonised rules, while at the same time improving inter-modality in the transport of dangerous goods.

Het voorstel heeft tot doel een hoog niveau van veiligheid te waarborgen door middel van de toepassing van geharmoniseerde regels, en moet tegelijk zorgen voor een betere intermodaliteit van het vervoer van gevaarlijke goederen.


Yet this Parliament could vote for simple and effective measures, such as the designation of lorry parks as Seveso sites and triage at railway transit points for dangerous goods; imposing a traceability obligation in real time with a system of geographical location of all dangerous goods to ensure that incompatible products are not kept together; and training in the necessary safety measures for the personnel involved.

eenvoudige en doeltreffende maatregelen. Zo zouden we parkeerplaatsen en rangeerterreinen waarlangs gevaarlijke goederen passeren, kunnen classificeren als SEVESO-locaties. We zouden het vervoer van alle gevaarlijke goederen verplicht in real time traceerbaar kunnen maken aan de hand van een GPS-systeem, zodat we kunnen vermijden dat niet-compatibele producten met elkaar in aanraking komen. We zouden het betrokken personeel de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen kunnen aanleren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'dangerous goods safety guide' ->

Date index: 2022-03-23
w