Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Archive digital data and systems
Archive health data of healthcare users
Archive healthcare users' data
Archive healthcare users' records
Carrier storage
Charge storage
Data carrier
Data carrier storage
Data carrier store
Data mart
Data store
Data subject
Individual registered
Information medium
Person concerned
Registered person
Storage
Store digital data and system
Store digital data and systems
Store healthcare users' records
Stored and numbered person
Stored charge
Storing digital data and systems

Vertaling van "data carrier store " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
data carrier storage | data carrier store

gegevensdragergeheugen


archive digital data and systems | store digital data and system | store digital data and systems | storing digital data and systems

digitale data en systemen opslaan | digitale gegevens en systemen opslaan


carrier storage | charge storage | storage | stored charge

ladingopslag


data mart (nom) | data store (nom)

datamart (nom féminin-masculin) | data mart (nom féminin-masculin)


data subject | individual registered | person concerned (warranting protection) | registered person | stored and numbered person

betrokkene | data subjekt | geregistreerde | geregistreerde persoon


archive health data of healthcare users | store healthcare users' records | archive healthcare users' data | archive healthcare users' records

dossiers archiveren van gebruikers van gezondheidszorg


information medium [ data carrier(GEMET) ]

informatiedrager
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
collecting PNR data from air carriers, storing and processing those data and transferring those data or the result of processing them to the competent authorities referred to in Article 7.

de PNR-gegevens van de luchtvaartmaatschappijen te verzamelen, op te slaan en te verwerken, en die gegevens of het resultaat van de verwerking ervan aan de in artikel 7 bedoelde bevoegde instanties door te geven.


1. Each Member State shall set up or designate an authority competent for the prevention, detection, investigation or prosecution of terrorist offences and serious crime or a branch of such an authority to act as its ‘Passenger Information Unit’ responsible for collecting PNR data from the air carriers, storing them, analysing them and transmitting the result of the analysis to the competent authorities referred to in Article 5.

1. Elke lidstaat wijst aan een bestaande of nieuwe instantie die bevoegd is terroristische misdrijven en zware criminaliteit te voorkomen, op te sporen, te onderzoeken of te vervolgen, dan wel aan een afdeling van een dergelijke instantie, de taak toe op te treden als zijn "passagiersinformatie-eenheid", die ermee is belast de PNR-gegevens van de luchtvaartmaatschappijen te verzamelen, op te slaan en te analyseren, en het resultaat van de analyse aan de in artikel 5 bedoelde bevoegde autoriteiten mee te delen.


1. Each Member State shall set up or designate an authority competent for the prevention, detection, investigation or prosecution of terrorist offences and serious transnational crime or a branch of such an authority to act as its ‘Passenger Information Unit’ responsible for collecting PNR data from the air carriers, storing them, analysing them and transmitting the result of the analysis to the competent authorities referred to in Article 5.

1. Elke lidstaat wijst aan een bestaande of nieuwe instantie die bevoegd is terroristische misdrijven en zware transnationale criminaliteit te voorkomen, op te sporen, te onderzoeken of te vervolgen, dan wel aan een afdeling van een dergelijke instantie, de taak toe op te treden als zijn "passagiersinformatie-eenheid", die ermee is belast de PNR-gegevens van de luchtvaartmaatschappijen te verzamelen, op te slaan en te analyseren, en het resultaat van de analyse aan de in artikel 5 bedoelde bevoegde autoriteiten mee te delen.


Data provided by airline carriers must be stored in a database by PIU for 5 years from the time of its transfer to the EU country in which the flight is landing or departing.

Door luchtvaartmaatschappijen verstrekte gegevens moeten door de PIE in een databank worden opgeslagen gedurende vijf jaar vanaf het moment van doorgifte aan het EU-land waar de vlucht aankomt of vertrekt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Passenger Information Unit shall be responsible for collecting PNR data from air carriers and non-carrier economic operators, storing, processing and analysing those data and transmitting the result of the analysis to the competent authorities referred to in Article 5.

De passagiersinformatie-eenheid is ermee belast de PNR-gegevens van de luchtvaartmaatschappijen en marktdeelnemers die geen luchtvaartmaatschappij zijn te verzamelen, op te slaan, te verwerken en te analyseren en het resultaat van de analyse aan de in artikel 5 bedoelde bevoegde autoriteiten mee te delen.


2b. This Directive shall also apply to carriers and non-carrier economic operators incorporated or storing data in the Union and operating passenger flights to or from third countries, which are the point of departure or destination of which is located within the Union.

2 ter. Deze richtlijn is ook van toepassing op luchtvaartmaatschappijen en marktdeelnemers die geen luchtvaartmaatschappij zijn die in de Europese Unie zijn geregistreerd of gegevens opslaan en die passagiersvluchten uitvoeren naar of vanuit derde landen met een plaats in de Unie als vertrekpunt of eindbestemming.


Maritime carriers that store data on the movement and status of containers or have access to such data shall report to the Commission Container Status Messages (CSMs ).

Bedrijven voor maritiem vervoer die gegevens opslaan over de bewegingen en de status van containers of die toegang hebben tot dergelijke gegevens, delen de Commissie Container Status Messages (CSM's ) mee.


3. This Agreement shall also apply to carriers incorporated or storing data in the European Union and operating passenger flights to or from the United States.

3. Deze overeenkomst is ook van toepassing op luchtvaartmaatschappijen die in de Europese Unie zijn geregistreerd of gegevens opslaan en die passagiersvluchten naar of van de Verenigde Staten uitvoeren.


2. A competing CRS shall not refuse to store data concerning timetables, fares and available seats in respect of transport services offered by a parent carrier and shall load and process data with equal care and timeliness as that accorded to its other customers and subscribers on any of the markets, subject only to the constraints of the loading method selected by individual carriers.

2. Concurrerende CRS-sen mogen niet weigeren gegevens over tijdschema’s, tarieven en beschikbare stoelen betreffende vervoersdiensten op te slaan die worden aangeboden door een moedermaatschappij en laden en verwerken gegevens met evenveel zorg en stiptheid als ze zouden doen voor hun andere klanten en abonnees op willekeurig welke markt, behoudens uitsluitend de beperkingen van de door de afzonderlijke luchtvaartmaatschappijen gekozen laadmethode.


As a result of the 11 September 2001 terrorist attacks, the US adopted legislation requiring air carriers operating flights to, from or through its territory to provide to US authorities Passenger Name Record (PNR) data stored in their automated reservation systems.

Na de aanslagen van 11 september 2001 hebben de VS wetgeving vastgesteld die vliegtuigmaatschappijen die vluchten naar, vanuit of over het Amerikaanse grondgebied uitvoeren, verplicht de Amerikaanse autoriteiten persoonsgegevens van passagiers ( passenger name record (PNR)) uit hun boekingssystemen te verstrekken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'data carrier store' ->

Date index: 2022-07-23
w