Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Demand service
Demand telecommunication service
GATS BTel
GATS Tel
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone operator
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
Mobile telephony
P & T
Postal and telecommunications services
Public telecommunication transport service
Public telecommunications service
Telecommunication services
Telecommunications
Telecommunications service available to the public
Telecommunications technology

Traduction de «demand telecommunication service » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
demand telecommunication service

telecommunicatiedienst op aanvraag


demand service | demand telecommunication service

aanvraagsnelverkeer | aanvraagverkeer met direct doorverbinden


public telecommunication transport service | public telecommunications service | telecommunications service available to the public

openbare telecommunicatiedienst


telecommunications [ telecommunications technology | telecommunication services(UNBIS) ]

telecommunicatie [ telecommunicatietechnologie ]


mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

mobiele communicatie [ exploitant van een mobiel netwerk | mobiel communicatiesysteem | mobiele telefonie | mobieletelefoniebedrijf | mobilofoonnet ]


postal and telecommunications services [ P & T ]

post en telecommunicatie [ posterijen | PTT ]


General Agreement on Trade in Services-Annex on Negotiations on Basic Telecommunications [ GATS BTel ]

Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten-Bijlage(Besluit?)betreffende onderhandelingen over basistelecommunicatie [ GATS BTel | AOHD BTel ]


General Agreement on Trade in Services-Annex on Telecommunications [ GATS Tel ]

Algemene Overeenkomst inzake de handel in diensten-??? [ GATS Tel | AOHD Tel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* The permanent availability of a reliable launch vehicle to meet European institutional demand - 0 to 3 missions a year - has to date been based on a launcher capable of schedule maintaining workload through service contracts on the world market, i.e. a launcher in practice optimised for telecommunication satellites.

* De permanente beschikbaarheid van een betrouwbare draagraket voor de institutionele Europese vraag - van 0 tot 3 vluchten per jaar - was tot dusverre gebaseerd op een draagraket waarvan het beladingsplan kon worden aangevuld met dienstencontracten op de wereldmarkt, dus in de praktijk een draagraket die speciaal was aangepast voor telecommunicatiesatellieten.


In the telecommunications sector, financial assistance should be targeted primarily at projects that will generate demand for broadband, including the building of a European digital service infrastructure, which should in turn stimulate investment in broadband network deployment.

In de telecommunicatiesector moet de financiële bijstand hoofdzakelijk worden gericht op projecten die de vraag naar breedband genereren, met inbegrip van de opzet van een Europese digitale diensteninfrastructuur, hetgeen vervolgens moet aanzetten tot investeringen in de implementatie van het breedbandnetwerk.


It refers to the set of general interest demands to which services such as telecommunications and the mail should be subject throughout the EU.

Het gaat om een geheel van eisen van algemeen belang waaraan in de hele EU de activiteiten op het gebied van telecommunicatie en post bijvoorbeeld zouden moeten voldoen.


124. Notes the potential shown by the internet in promoting and supporting the revolutions of the ‘Arab Spring’; notes, however, that ICTs can also be misused to violate human rights and fundamental freedoms and calls,therefore, for increased monitoring of the use of the internet and new technologies in autocratic regimes that seek to limit them; welcomes the Commission initiative on the ‘No Disconnection Strategy’; invites the Commission to submit, during the course of 2013 at the latest, smart regulatory proposals, including increased transparency and accountability for EU-based companies, in order to improve the monitoring of the export of products and services aimed at ...[+++]

124. wijst op het potentieel van internet in de bevordering en de ondersteuning van de revoluties tijdens de „Arabische Lente”; merkt evenwel op dat ICT ook misbruikt kan worden om mensenrechten en fundamentele vrijheden te schenden, en verzoekt daarom om meer toezicht op het gebruik van het internet en nieuwe technologieën in autocratische regimes die dat gebruik willen inperken; is verheugd over het initiatief van de Commissie voor de „No Disconnection Strategy”; roept de Commissie op om uiterlijk in de loop van 2013 slimme wetgevingsvoorstellen in te dienen, met inbegrip van verhoogde transparantie en verantwoordingsplicht voor in de EU gevestigde ondernemingen, om de controle te verbeteren op de uitvoer van producten en goederen die ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
118. Notes the potential shown by the internet in promoting and supporting the revolutions of the ‘Arab Spring‘; notes, however, that ICTs can also be misused to violate human rights and fundamental freedoms and calls,therefore, for increased monitoring of the use of the internet and new technologies in autocratic regimes that seek to limit them; welcomes the Commission initiative on the ‘No Disconnection Strategy’; invites the Commission to submit, during the course of 2013 at the latest, smart regulatory proposals, including increased transparency and accountability for EU-based companies, in order to improve the monitoring of the export of products and services aimed at ...[+++]

118. wijst op het potentieel van internet in de bevordering en de ondersteuning van de revoluties tijdens de "Arabische Lente"; merkt evenwel op dat ICT ook misbruikt kan worden om mensenrechten en fundamentele vrijheden te schenden, en verzoekt daarom om meer toezicht op het gebruik van het internet en nieuwe technologieën in autocratische regimes die dat gebruik willen inperken; is verheugd over het initiatief van de Commissie voor de "No Disconnection Strategy"; roept de Commissie op om uiterlijk in de loop van 2013 slimme wetgevingsvoorstellen in te dienen, met inbegrip van verhoogde transparantie en verantwoordingsplicht voor in de EU gevestigde ondernemingen, om de controle te verbeteren op de uitvoer van producten en goederen die ...[+++]


Standardisation of peripherals (say, to USB format), would reduce costs and would facilitate the mobile telecommunication service, enhance consumer protection and competition, increase the demand for mobile services, reduce waste of electrical and electronic equipment, and save energy, materials, and resources.

Standaardisatie van randapparatuur (waarvoor bijvoorbeeld het USB-formaat kan worden gebruikt), zou de kosten verminderen en de mobiele telecommunicatie vergemakkelijken, de consumentenbescherming en de concurrentie verbeteren, de hoeveelheid afval van elektrische en elektronische apparatuur terugdringen, en energie, materiaal en hulpbronnen besparen.


Standardisation of peripherals (say, to USB format), would reduce costs and would facilitate the mobile telecommunication service, enhance consumer protection and competition, increase the demand for mobile services, reduce waste of electrical and electronic equipment, and save energy, materials, and resources.

Standaardisatie van randapparatuur (waarvoor bijvoorbeeld het USB-formaat kan worden gebruikt), zou de kosten verminderen en de mobiele telecommunicatie vergemakkelijken, de consumentenbescherming en de concurrentie verbeteren, de hoeveelheid afval van elektrische en elektronische apparatuur terugdringen, en energie, materiaal en hulpbronnen besparen.


* The permanent availability of a reliable launch vehicle to meet European institutional demand - 0 to 3 missions a year - has to date been based on a launcher capable of schedule maintaining workload through service contracts on the world market, i.e. a launcher in practice optimised for telecommunication satellites.

* De permanente beschikbaarheid van een betrouwbare draagraket voor de institutionele Europese vraag - van 0 tot 3 vluchten per jaar - was tot dusverre gebaseerd op een draagraket waarvan het beladingsplan kon worden aangevuld met dienstencontracten op de wereldmarkt, dus in de praktijk een draagraket die speciaal was aangepast voor telecommunicatiesatellieten.


The policy objective must be to ensure that Europe has a modern, high-performance infrastructure which allows valuable quality telecommunications services to be supplied and demanded from the telephone via the PC and television.

De politici hebben de opdracht in Europa een moderne en performante infrastructuur tot stand te brengen waarmee kwalitatief hoogwaardige telefonische communicatiediensten via PC en TV-apparaat kunnen worden aangeboden en aangevraagd.


Companies needing a higher bandwidth to provide services based on new high-speed technologies such as SDH (synchronous digital hierarchy) have complained that the telecommunications organizations concerned are unable to meet their demand whilst it could be met by the optic fibre networks of other potential providers of telecommunications infrastructure, in the absence of the current exclusive rights.

Ondernemingen die een grotere bandbreedte nodig hebben om op nieuwe hoge-snelheidstechnieken, zoals SDH (Synchrone Digitale Hiërarchie), gebaseerde diensten te verrichten, hebben geklaagd dat de betrokken telecommunicatieorganisaties niet in staat zijn aan hun vraag te voldoen, terwijl de glasvezelnetten van andere potentiële aanbieders van telecommunicatie-infrastructuur wel in deze behoefte zouden kunnen voorzien, indien er geen uitsluitende rechten zouden gelden.


w