On 1 May 1993 Italy, Spain, the United Kingdom, Ireland and Portugal (where devaluations occurred) were the five lowest-priced markets in the Community, with Germany and France being the highest, though it is not possible to distinguish between the purely mechanical effects of the devaluations on the prices in ecus and the consequences of manufacturers' commercial policies; - Analysing the results by market segment, those showing the least price disparities (i.e. less than 20%) are the following: Segment A (mini cars) in 92% of cases, Segment C (medium cars) and Segment F (luxury cars) in 89% of cases.
- Er bestaat een duidelijk verband tussen de ontwikkelingen van de relatieve prijsnive
aus en de monetaire devaluaties in een aantal Lid-Staten na juli 1992. Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Portugal (de landen waarvan de valuta's zijn gedevalueerd) zijn tevens de vijf communautaire markten waar de prijzen op 1 mei 1993 het laagst zijn, terwijl in Duitsland en Frankrijk de prijzen het hoogst zijn, zonder dat het mogelijk is om enerzijds de louter mechanische effecten van de devaluaties op de prijzen in ecu en anderzijds de gevolgen van het handelsbeleid van de fabrikanten te onderscheiden (1) PB C 17 van 18.1.1985, blz.
...[+++] 4 - Wanneer men de resultaten per marktsegment analyseert, blijkt dat voor 92 % van de modellen van segment A (mini-auto's), 89 % van de modellen van segment C (middenklassewagens), en de modellen van segment F (luxewagens), de prijsverschillen lager zijn dan 20 %.