Encourages the Member States to introduce age-appropriate ICT education in the early stages of school, with a particular focus on
inspiring girls to develop interest and talent in the digital field, and urges the Commission and the Members States to promote STEM education to girls from a young age, given that girls move away from science, technology subjects, engineering and maths earlier during their educational path due to gender stereotypes surrounding these subjects, a lack of role models, and a segregation of activities and toys, resulting in an underrepresentation of women in these subjects at univer
sity, which extends ...[+++]into the work place; underlines therefore that both gender stereotypes and digital training should be addressed, starting within the primary education system and continuing to move through all stages of education until adult learning and training for people who have been excluded from the labour market.moedigt de lidstaten aan om vanaf de vroegste schoolstadia op leeftijd afgestemd ICT-onderwijs in te voeren, met speciale nadruk op het motiveren van meisjes om op digitaal gebied interesses en talenten te ontwikkelen, en dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan meisjes al op jonge leeftijd aan te moedigen om onderwijs in STEM-vakken te gaan volgen, aangezien meisjes zich tijdens hun onderwijsloopbaan eerder afkeren van de vakgebieden wetenschap, technologie, engineering en wiskunde vanwege de met deze vakgebieden geassocieerde genderstereotypen, een gebrek aan rolmodellen en een scheiding van activiteiten en speelgoed, waardoor er op universiteiten
in deze vakgebieden sprake ...[+++] is van een ondervertegenwoordiging van vrouwen die doorwerkt op de werkvloer; benadrukt derhalve dat zowel genderstereotypen als digitaal onderwijs al in het basisonderwijsstelsel moeten worden aangepakt en dat aan deze praktijk moet worden vastgehouden in alle onderwijsfasen tot in het volwassenenonderwijs en opleidingen voor mensen die van de arbeidsmarkt zijn uitgesloten.