Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASD
Atypical pervasive developmental disorder
Autism spectrum disorder
Developmental disorder
Developmental phonological disorder
PDD
PDD-NOS
Pervasive developmental disorder
Speech articulation disorder
Tic due to developmental disorder

Vertaling van "developmental disorder " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
A developmental disorder characterized by keratotic papules of skin of hands and soles with disorganization of dermal elastic fibers that does not appear to be due to trauma or sunlight

acrokerato-elastoidosis




ASD | autism spectrum disorder | pervasive developmental disorder | PDD [Abbr.]

pervasieve ontwikkelingsstoornis


pervasive developmental disorder not otherwise specified | PDD-NOS [Abbr.]

niet-anderszins omschreven pervasieve ontwikkelingsstoornis | PDD-NOS [Abbr.]


atypical pervasive developmental disorder

atypische globale ontwikkelingsstoornis


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Omschrijving: Een verzamelcategorie voor stoornissen waarin er een zekere mengeling bestaat van specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal, van schoolvaardigheden en van de motorische functie, maar waarin geen daarvan voldoende overheerst om de belang-rijkste diagnose te vormen. Deze gemengde categorie dient alleen gebruikt te worden indien er een belangrijke overlap bestaat van elk van deze specifieke ontwikkelings stoornissen. Deze stoornissen gaan doorgaans, maar niet altijd, samen met enige mate van veralgemeende stoornis van cognitieve functies. Deze categorie dient derhalve gebruikt te worden wanneer er sprake is van fu ...[+++]


Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation disorder Lalling

Omschrijving: Een specifieke ontwikkelingsstoornis waarin het gebruik dat het kind van spraakgeluiden maakt beneden het niveau van zijn verstandelijke leeftijd ligt, maar waarin er een normaal niveau voor taalvaardigheid bestaat. | Neventerm: | brabbelen | dyslalie | functionele articulatiestoornis | ontwikkelingsstoornis van | articulatie | ontwikkelingsstoornis van | klankvorming


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Tic due to developmental disorder

tic door ontwikkelingsstoornis


developmental possibilities in music therapy intervention | possibilities for development through music therapy interventions | developmental possibilities in music therapy interventions | developmental possibilities of music therapy intervention

ontwikkelingsmogelijkheden van interventies door middel van muziektherapie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
During a first cycle, work will focus on three priority groups of diseases: childhood cancers, respiratory diseases and neuro-developmental disorders.

In eerste instantie zal worden geconcentreerd op drie groepen ziekten: kanker bij kinderen, luchtwegaandoeningen en stoornissen in de ontwikkeling van het zenuwstelsel.


Taking its cue from its rapporteur, Parliament’s plenary took the view that the priority objective announced by the Commission for the ‘first round’ (i.e. 2004-2010) – namely, the improvement of knowledge concerning the impact of environmental pollution on health – was undoubtedly praiseworthy but obviously inadequate, especially since an increasing number of scientific studies and research projects were demonstrating the correlation between exposure to environmental factors and the four priority diseases referred to in the Communication: asthma and childhood allergies, neuro-developmental disorders, cancer and endocrine-destruction effe ...[+++]

De plenaire zitting van het Parlement sloot zich aan bij het standpunt van de rapporteur dat de prioritaire doelstelling die de Commissie had bekendgemaakt voor de "eerste cyclus" van 2004-2010, zijnde beter kennis te verwerven in verband met de invloed van milieuvervuiling op de gezondheid, zeker prijzenswaardig was, maar verre van toereikend. Dat terwijl er steeds meer boeken, studies en synthesen van wetenschappelijke werken verschijnen, die meestal aantonen dat er een verband bestaat tussen de blootstelling aan milieuvervuiling en de vier ziekten waaraan in deze mededeling met voorrang aandacht wordt besteed: astma en allergieën bij kinderen, neurologische o ...[+++]


Measures include monitoring of health indicators, the environment and the different routes through which people are exposed strengthening European research activities, including the four priority diseases identified: asthma/allergy, neuro-developmental disorders, cancers and endocrine disrupting effects.

Hiertoe moeten gezondheidsindicatoren, het milieu en de verschillende vormen van blootstelling nauwgezet in de gaten worden gehouden; de Europese onderzoeksactiviteiten te versterken, onder meer wat de vier prioritaire ziekten betreft: astma/allergie, neurologische ontwikkelingsstoornissen, kanker en hormoonontregeling.


It also focuses on research activities, for instance on asthma/allergy, neuro-developmental disorders, cancers and endocrine disrupting effects.

In het plan wordt eveneens aandacht besteed aan onderzoek naar bijvoorbeeld astma/allergie, neurologische ontwikkelingsstoornissen, kanker en hormoonontregeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Calls for a multi-disciplinary and multi-agency response to tackling complex mental ill health situations, such as how best to support children or adolescents with developmental or behavioural problems or eating disorders, and/or whose parents in many cases themselves suffer from mental ill health (or are kept in long-term institutions);

20. roept op tot een multidisciplinaire benadering van samenwerkende instanties om complexe situaties op het vlak van geestelijke gezondheidsproblemen aan te pakken, bijvoorbeeld voor een optimale ondersteuning van kinderen of adolescenten met ontwikkelings-, gedrags- of eetstoornissen en/of kinderen wier ouders vaak zelf geestelijke gezondheidsproblemen hebben (of langdurig in een instelling worden opgenomen);


O. whereas in most European Union countries there has been a move from long-term institutionalised care, both for children with developmental and behavioural problems which jeopardise their normal development, particularly in the educational sphere, and for adults with chronic and severe disorders and for those with learning disabilities, towards supported community living, but whereas this has been without proper planning and resourcing of community services,

O. overwegende dat in de meeste lidstaten van de Europese Unie, zowel voor kinderen met ontwikkelings- en gedragsstoornissen die een normale - met name educatieve - ontwikkeling in de weg kunnen staan, als voor volwassenen met chronische en ernstige stoornissen en voor personen met leermoeilijkheden, een verschuiving plaatsvindt van langdurige geïnstitutionaliseerde zorg naar ondersteuning in de samenleving, maar ook overwegende dat dit tot nu toe zonder behoorlijke planning en financiering van gemeenschapsdiensten gebeurt,


20. Calls for a multi-disciplinary and multi-agency response to tackling complex mental ill health situations, such as how best to support children or adolescents with developmental or behavioural problems or eating disorders, and/or whose parents in many cases themselves suffer from mental ill health (or are kept in long-term institutions);

20. roept op tot een multidisciplinaire benadering van samenwerkende instanties om complexe situaties op het vlak van geestelijke gezondheidsproblemen aan te pakken, bijvoorbeeld voor een optimale ondersteuning van kinderen of adolescenten met ontwikkelings-, gedrags- of eetstoornissen en/of kinderen wier ouders vaak zelf geestelijke gezondheidsproblemen hebben (of langdurig in een instelling worden opgenomen);


O. whereas in most European Union countries there has been a move from long-term institutionalised care, both for children with developmental and behavioural problems which jeopardise their normal development, particularly in the educational sphere, and for adults with chronic and severe disorders and for those with learning disabilities, towards supported community living, but whereas this has been without proper planning and resourcing of community services,

O. overwegende dat in de meeste lidstaten van de Europese Unie, zowel voor kinderen met ontwikkelings- en gedragsstoornissen die een normale - met name educatieve - ontwikkeling in de weg kunnen staan, als voor volwassenen met chronische en ernstige stoornissen en voor personen met leermoeilijkheden, een verschuiving plaatsvindt van langdurige geïnstitutionaliseerde zorg naar ondersteuning in de samenleving, maar ook overwegende dat dit tot nu toe zonder behoorlijke planning en financiering van gemeenschapsdiensten gebeurt,


During this initial period the Action Plan focuses particularly on gaining a better understanding of the links between environmental factors and respiratory diseases, neuro-developmental disorders, cancer and endocrine disrupting effects.

In deze eerste fase van het actieplan wordt voornamelijk aandacht besteed aan een beter begrip van de verbanden tussen milieufactoren en ademhalingsziekten, neurologische ontwikkelingsstoornissen, kanker en hormoonontregeling.


During a first cycle, work will focus on three priority groups of diseases: childhood cancers, respiratory diseases and neuro-developmental disorders.

In eerste instantie zal worden geconcentreerd op drie groepen ziekten: kanker bij kinderen, luchtwegaandoeningen en stoornissen in de ontwikkeling van het zenuwstelsel.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'developmental disorder' ->

Date index: 2024-10-06
w