Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DNIS
Dialed number identification service
Dialled number identification service
MMSIN
Maritime mobile service identification number
Number identification service

Traduction de «dialed number identification service » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dialed number identification service | dialled number identification service | DNIS [Abbr.]

identificatiedienst voor gebelde nummers


number identification service

nummeridentificatiedienst


maritime mobile service identification number | MMSIN [Abbr.]

MMSIN [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) a description of the Payment Service Provider's and Payment Service User's respective obligations and liabilities relating to the provision and use of the payment service; they shall include, where appropriate, a description of the reasonable steps that the Payment Service User shall take to keep safe a payment instrument and the means (such as a personal identification number or other code) which enable it to be used.

(b) een beschrijving van de respectieve verplichtingen en aansprakelijkheid van de aanbieder en de gebruiker van betalingsdiensten met betrekking tot de verstrekking en het gebruik van de betalingsdienst; waaronder in voorkomend geval een beschrijving van de redelijke maatregelen die de gebruiker van betalingsdiensten neemt om de veiligheid van een betaalinstrument en van de middelen waarmee van dat instrument gebruik kan worden gemaakt (PIN- of een andere code), te waarborgen.


Once set off, the system dials the European emergency number 112, establishes a telephone link to the appropriate emergency call centre and sends details of the accident to the rescue services including the time of the incident, the accurate position of the crashed vehicle and the direction of travel.

Zodra het systeem geactiveerd is, belt het het Europese noodhulpnummer 112, brengt het een telefonische verbinding met het betrokken noodoproepcentrum en verstuurt het gegevens over het ongeval – het tijdstip van het ongeval, de precieze positie van het verongelukte voertuig en de rijrichting - naar de reddingsdiensten.


22. Notes considerable disparities among the Member States as regards knowledge of the European emergency number 112 and calls on the Member States to share their experiences and exchange best practices in order to achieve by 2020 at least 80% spontaneous identification by EU citizens of the 112 emergency number as the number to use to call emergency services anywhere in the European Union;

22. wijst op de grote verschillen tussen de lidstaten wat de kennis van het Europese alarmnummer „112” betreft en verzoekt de lidstaten hun ervaringen met elkaar te delen en goede praktijken uit te wisselen, teneinde te bewerkstelligen dat ten minste 80% van de burgers van de EU in 2020 het alarmnummer „112” spontaan herkennen als het nummer waarmee overal in de Europese Unie noodhulpdiensten kunnen worden gebeld;


22. Notes considerable disparities among the Member States as regards knowledge of the European emergency number 112 and calls on the Member States to share their experiences and exchange best practices in order to achieve by 2020 at least 80% spontaneous identification by EU citizens of the 112 emergency number as the number to use to call emergency services anywhere in the European Union;

22. wijst op de grote verschillen tussen de lidstaten wat de kennis van het Europese alarmnummer '112' betreft en verzoekt de lidstaten hun ervaringen met elkaar te delen en goede praktijken uit te wisselen, teneinde te bewerkstelligen dat ten minste 80% van de burgers van de EU in 2020 het alarmnummer '112' spontaan herkennen als het nummer waarmee overal in de Europese Unie noodhulpdiensten kunnen worden gebeld;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Notes considerable disparities among the Member States as regards to the knowledge of the European emergency number 112 and calls on the Member States to share their experiences and exchange the best practises in order to achieve at least 80% spontaneous identification of 112 emergency number as the number to call emergency services anywhere in the European Union by EU citizens by 2020;

5. wijst op de grote verschillen tussen de lidstaten wat de kennis van het Europese alarmnummer '112' betreft en verzoekt de lidstaten hun ervaringen met elkaar te delen en goede praktijken uit te wisselen, teneinde te bewerkstelligen dat ten minste 80% van de burgers van de EU in 2020 het alarmnummer '112' spontaan herkennen als het nummer waarmee overal in de Europese Unie noodhulpdiensten kunnen worden gebeld;


1. The competent authorities of each Member State shall ensure that persons involved in the intra-Community supply of goods or of services and non-established taxable persons supplying telecommunication services, broadcasting services and electronically supplied services, in particular those referred to in Annex II to Directive 2006/112/EC, are allowed to obtain, for the purposes of such transactions, confirmation by electronic means of the validity of the VAT identification number of any specified person as well as the associated nam ...[+++]

1. De bevoegde autoriteiten van elke lidstaat zorgen ervoor dat de personen die bij intracommunautaire goederenleveringen of dienstverrichtingen betrokken zijn, alsmede de niet in de Gemeenschap gevestigde belastingplichtigen die telecommunicatiediensten, omroepdiensten en langs elektronische weg verrichte diensten verrichten, met name de in bijlage II bij Richtlijn 2006/112/EG bedoelde diensten, ten behoeve van dat soort handelingen langs elektronische weg bevestiging kunnen krijgen van de geldigheid van het aan een welbepaalde persoon ...[+++]


An example of one of the six priority actions is an EU-wide eCall service. Work is ongoing to introduce an eCall service for road traffic accidents across the EU. The main idea is that 112 eCall automatically dials Europe’s single emergency number 112 in the event of a serious road accident and communicates a vehicle’s location to the emergency services.

Een van de zes prioritaire acties is een eCall-dienst voor de gehele EU. Er wordt gewerkt aan de introductie van een eCall-dienst voor verkeersongevallen voor de gehele EU. De bedoeling is dat eCall bij een ernstig verkeersongeval auto-matisch het Europese noodnummer 112 belt en de locatie van het voertuig doorstuurt naar de hulpdiensten.


Once set off, the system dials the European emergency number 112, establishes a telephone link to the appropriate emergency call centre and sends details of the accident to the rescue services, including the time of incident, the accurate position of the crashed vehicle and the direction of travel (especially important on motorways and in tunnels).

Als het systeem wordt ingeschakeld, wordt het Europese noodnummer 112 gebeld, wordt een telefoonverbinding tot stand gebracht met de dichtstbijzijnde alarmcentrale en worden gegevens van het ongeval naar de hulpdiensten verzonden, zoals het tijdstip van het ongeval, de precieze positie van het verongelukte voertuig en de rijrichting (wat zeer belangrijk is op autowegen en in tunnels).


In particular, the Commission should be empowered to adopt Recommendations and/or implementing measures in relation to the notifications under Article 7 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive); harmonisation in the fields of spectrum and numbering as well as in matters related to security of networks and services; the identification of the relevant product and service markets; the identification of trans-national markets; the implementation o ...[+++]

In het bijzonder moet de Commissie de bevoegdheid worden gegeven om aanbevelingen en/of uitvoeringsmaatregelen vast te stellen in verband met de kennisgeving overeenkomstig artikel 7 van Richtlijn 2002/21/EG (kaderrichtlijn); de harmonisatie op het gebied van spectrum en nummering alsmede op verwante gebieden als veiligheid van netwerken en diensten; de identificatie van de relevante producten- en dienstenmarkten; de identificatie van transnationale markten; de uitvoering van de normen en de geharmoniseerde toepassing van de bepal ...[+++]


(76) In particular, the Commission should be empowered to adopt Recommendations and/or implementing measures in relation to the notifications under Article 7 of the Framework Directive; harmonisation in the fields of spectrum and numbering as well as in matters related to security of networks and services; the identification of the relevant product and service markets; the identification of trans-national markets; the implementation of standards an ...[+++]

(76) In het bijzonder moet de Commissie de bevoegdheid worden gegeven om aanbevelingen en/of uitvoeringsmaatregelen vast te stellen in verband met de kennisgeving overeenkomstig artikel 7 van de Kaderrichtlijn; de harmonisatie op het gebied van spectrum en nummering alsmede op verwante gebieden als veiligheid van netwerken en diensten; de identificatie van de relevante producten- en dienstenmarkten; de identificatie van transnationale markten; de uitvoering van de normen en de geharmoniseerde toepassing van de bepalingen van het r ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'dialed number identification service' ->

Date index: 2023-04-09
w