Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Breath-hold system
Breath-hold system base station
Breath-hold system remote display
Direct callers
Direct holding
Direct holding system
Direct payments system
Direct payments to farmers
Direct people to secure zones
Direct progressive control system
Direct securities holding system
Direct-control system
Distributed-control system
EU direct payments
Guide people to holding areas
Operate voice picking systems
Redirect caller
Show people to holding areas
Show people to secure zones
Use office systems
Use voice-directed systems in warehouses
Utilise warehouse voice picking systems
Utilize office systems

Vertaling van "direct holding system " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
direct holding system | direct securities holding system

systeem voor rechtstreeks effectenhouderschap


Breath-hold system base station

basisstation voor 'breath-hold'-systeem


Breath-hold system remote display

extern scherm voor 'breath-hold'-systeem




direct progressive control system | direct-control system | distributed-control system

direct controlesysteem


EU direct payments [4.7] [ direct payments system | direct payments to farmers ]

rechtstreekse EU-betalingen [4.7] [ rechtstreekse betalingen aan landbouwers | systeem van rechtstreekse betalingen ]




show people to holding areas | show people to secure zones | direct people to secure zones | guide people to holding areas

personen naar cellen begeleiden


use voice-directed systems in warehouses | utilise warehouse voice picking systems | operate voice picking systems | perform warehouse operations using voice picking systems

spraakgestuurde orderpickingsystemen gebruiken | voice-pickingsystemen gebruiken


redirect caller | utilize office systems | direct callers | use office systems

kantoorsystemen gebruiken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Regulation should not prevent Member States allowing direct securities holding systems from providing in their national law that parties other than CSDs shall or may perform certain functions, which in some other types of securities holding systems are typically performed by CSDs and specifying how those functions should be exercised.

Deze verordening mag lidstaten die systemen voor rechtstreeks effectenhouderschap toestaan niet beletten in hun nationale recht te bepalen dat andere partijen dan CSD’s bepaalde taken uitvoeren of mogen uitvoeren die in bepaalde andere systemen van effectenhouderschap per definitie door CSD’s worden uitgevoerd, en nader te omschrijven hoe die taken moeten worden uitgevoerd.


(35) This Regulation should not prevent Member States allowing direct holding systems from providing in their national laws that parties other than CSDs shall or may perform certain functions, which in some other types of securities holding systems are typically performed by CSDs and specifying how these functions should be exercised.

(35) Deze verordening mag lidstaten die systemen van rechtstreekse deelneming toestaan niet beletten in hun nationale recht te bepalen dat andere partijen dan csd's bepaalde taken uitvoeren of mogen uitvoeren die in bepaalde andere systemen van effectenhouderschap per definitie door csd's worden uitgevoerd, en nader te omschrijven hoe deze taken moeten worden uitgevoerd.


(23b) The direct holding systems in several Member States involve a particular tripartite relationship in which the investor has a direct account at the CSD level, but rights and obligations vis-à-vis the investor are shared between the CSD and the account operator.

(23 ter) Bij de in verschillende lidstaten bestaande systemen van rechtstreekse deelneming is sprake van een bijzondere tripartiete relatie waarbij de belegger een directe rekening op csd-niveau aanhoudt, maar waarbij de rechten en verplichtingen jegens de belegger worden gedeeld door de csd en de rekeningbeheerder.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0676 - EN - Case C-676/16: Judgment of the Court (First Chamber) of 17 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Nejvyšší správní soud — Czech Republic) — CORPORATE COMPANIES s.r.o. v Ministerstvo financí ČR (Reference for a preliminary ruling — Prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing — Directive 2005/60/EC — Scope — Article 2(1), point 3(c) and Article 3, point 7(a) — Business activity of an un ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0676 - EN - Zaak C-676/16: Arrest van het Hof (Eerste kamer) van 17 januari 2018 (verzoek om een prejudiciële beslissing ingediend door de Nejvyšší správní soud — Tsjechië) — CORPORATE COMPANIES s.r.o. / Ministerstvo financí ČR [Prejudiciële verwijzing — Voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme — Richtlijn 2005/60/EG — Werkingssfeer — Artikel 2, lid 1, punt 3, onder c), en artikel 3, punt 7, onder a) — Maatschappelijk doel van een onderneming bestaande in de verkoop van handelsvennootschappen die in het ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. points to the increasing influence of proxy voting intermediaries and financial intermediaries holding consumers' tangible assets through indirect holding systems; asks the Commission to assess the potential risks of market dominance, market abuse and conflicts of interest by such intermediaries and to closely monitor the effects of the prospective directive on the exercise of voting rights by shareholders of companies; encourages wider use of modern software solutions, thereby promoting disintermediation and direct market access by the end investor;

13. wijst op de toenemende invloed van 'proxy voting' intermediairs en van financiële intermediairs die de materiële activa van consumenten in indirecte eigendomssystemen beheren; verzoekt de Commissie een inschatting te maken van de potentiële risico's van marktdominantie, marktmisbruik en belangenverstrengeling door dergelijke intermediairs en de effecten van de komende richtlijn betreffende de uitoefening van stemrechten door aandeelhouders van ondernemingen nauwkeurig in kaart te brengen; moedigt een ruimer gebruik aan van moder ...[+++]


13. points to the increasing influence of proxy voting intermediaries and financial intermediaries holding consumers' tangible assets through indirect holding systems; asks the Commission to assess the potential risks of market dominance, market abuse and conflicts of interest by such intermediaries and to closely monitor the effects of the prospective directive on the exercise of voting rights by shareholders of companies; encourages wider use of modern software solutions, thereby promoting disintermediation and direct market access by the end investor;

13. wijst op de toenemende invloed van 'proxy voting' intermediairs en van financiële intermediairs die de materiële activa van consumenten in indirecte eigendomssystemen beheren; verzoekt de Commissie een inschatting te maken van de potentiële risico's van marktdominantie, marktmisbruik en belangenverstrengeling door dergelijke intermediairs en de effecten van de komende richtlijn betreffende de uitoefening van stemrechten door aandeelhouders van ondernemingen nauwkeurig in kaart te brengen; moedigt een ruimer gebruik aan van moder ...[+++]


12. points to the increasing influence of proxy voting intermediaries and financial intermediaries holding consumers' tangible assets through indirect holding systems; asks the Commission to assess the potential risks of market dominance, market abuse and conflicts of interest by such intermediaries and to closely monitor the effects of the prospective directive on the exercise of voting rights by shareholders of companies;

12. wijst op de toenemende invloed van 'proxy voting' intermediairs en van financiële intermediairs die de materiële activa van consumenten in indirecte eigendomssystemen beheren; verzoekt de Commissie een inschatting te maken van de potentiële risico's van marktdominantie, marktmisbruik en belangenverstrengeling door dergelijke intermediairs en de effecten van de komende richtlijn betreffende de uitoefening van stemrechten door aandeelhouders van ondernemingen nauwkeurig in kaart te brengen;


(ii) to directly or indirectly exercise control over a transmission system operator or over a transmission system, and to directly or indirectly exercise control or hold any interest in or exercise any right over an undertaking performing any of the functions of production or supply.

(ii) direct of indirect zeggenschap uit te oefenen over een transmissiesysteembeheerder of over een transmissiesysteem, en direct of indirect zeggenschap uit te oefenen of een belang te hebben in of rechten uit te oefenen over een bedrijf dat een van de taken in de vorm van productie of levering uitvoert.


(i) to directly or indirectly exercise control over an undertaking performing any of the functions of production or supply, and to directly or indirectly exercise control or hold any interest in or exercise any right over a transmission system operator or over a transmission system,

(i) direct of indirect zeggenschap uit te oefenen over een bedrijf dat een van de taken in de vorm van productie of levering uitvoert, en direct of indirect zeggenschap uit te oefenen of een belang te hebben in of rechten uit te oefenen over een transmissiesysteembeheerder of over een transmissiesysteem,


(c) the same person or the same persons are not entitled to appoint members of the supervisory board, the administrative board or bodies legally representing the undertaking, of a transmission system operator or a transmission system, and to directly or indirectly exercise control or hold any interest in or exercise any right over an undertaking performing any of the functions of production or supply.

(c) dezelfde persoon niet het recht heeft om leden aan te wijzen van de raad van toezicht, van de raad van bestuur of van organen die het bedrijf juridisch vertegenwoordigen, van een transmissiesysteembeheerder of een transmissiesysteem, en op directe of indirecte wijze zeggenschap uit te oefenen over of een belang te hebben in of rechten uit te oefenen over een bedrijf dat een van de taken in de vorm van productie of levering uitvoert.


w