Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Audit finding
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conduct fact finding
Conduct fact finding mission
Delirium tremens
Direction-finding
Direction-finding system
Disorder of personality and behaviour
Finding
Jealousy
Keep records of bridge investigation findings
Paranoia
Perform fact finding activities
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Radio direction finding
Radiogoniometry
Satellite position finding
Satellite positioning
Undertake fact finding
VDF
VDF
VHF direction finder

Vertaling van "direction-finding " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
direction-finding | radio direction finding | radiogoniometry

peiling | radiogoniometrie | radiorichtingsdetectie | radio-richtingszoeken




VDF (very high frequency direction finding station?) [Abbr.] | VDF [Abbr.] | VHF direction finder [Abbr.]

radiobaken op zeer hoge frequentie of VHF radiobaken [Abbr.]


Radio direction finding | Radiogoniometry

Radiogoniometrie


ensure findings of bridge investigations are recorded in writing | record the findings of bridge investigations in writing | ensure written records of the findings of bridge investigations are maintained | keep records of bridge investigation findings

informatie opslaan over de bevindingen van onderzoeken van bruggen


find your role within the architecture of the production | finding your place within the architecture of the production | find your identity within the architecture of the production | find your place within the architecture of the production

zijn plaats vinden in een productie


conduct fact finding mission | undertake fact finding | conduct fact finding | perform fact finding activities

onderzoek uitvoeren


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


audit finding (nom neutre) | finding (nom neutre)

auditbevinding (nom féminin) | bevinding (nom féminin) | controlebevinding (nom féminin)


Satellite position finding | Satellite positioning

Plaatsbepaling per satelliet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[32] The provisions concerning the territorial scope of the consumer directives find their reason in the fact that the protection given by Article 5 of the Convention is not always considered as being sufficient; cf. pint 3.2.7, infra

[32] De regels inzake de territoriale werkingssfeer van de richtlijnen inzake consumentenbescherming zijn vooral te verklaren door het feit dat de bescherming die door artikel 5 van het verdrag wordt geboden niet steeds als toereikend wordt beschouwd; zie punt 3.2.7.


Direction finding compasses; other navigational instruments and appliances:

Kompassen; andere instrumenten, apparaten en toestellen voor de navigatie


The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9 % target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20 % energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

Volgens de effectbeoordeling waarmee deze richtlijn gepaard gaat, liggen de lidstaten op koers voor het bereiken van het streefwaarde van 9 %, wat heel wat minder ambitieus is dan het later vastgestelde streefcijfer van 20 % energiebesparing voor 2020.


The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9% target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20% energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

De effectbeoordeling waarmee deze richtlijn gepaard gaat, stelt vast dat de lidstaten op koers liggen om de streefwaarde van 9 % te bereiken, wat heel wat minder ambitieus is dan het later vastgestelde streefcijfer van 20 % energiebesparing voor 2020.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The impact assessment accompanying the Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9 % target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20 % energy saving target for 2020 and that therefore there is need to address the level of the individual national targets as quickly as possible.

De effectbeoordeling waarmee de richtlijn gepaard gaat, stelt vast dat de lidstaten op koers liggen om de streefwaarde van 9% te bereiken, wat heel wat minder ambitieus is dan het later vastgestelde streefcijfer van 20% energiebesparing voor 2020 en dat het dan ook nodig is het niveau van de individuele nationale streefwaarden zo snel mogelijk aan te passen.


The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9% target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20% energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

Volgens de effectbeoordeling waarmee deze richtlijn gepaard gaat, liggen de lidstaten op koers voor het bereiken van de streefwaarde van 9 %, wat heel wat minder ambitieus is dan het later vastgestelde streefcijfer van 20 % energiebesparing voor 2020.


I. whereas on the waste management issue, the fact-finding visit to Italy highlighted the urgent need for all Italian authorities involved to find a sustainable solution for the waste management needs of the province of Rome ensuring respect for citizens’ health and dignity; whereas, despite the end of the emergency situation in the city of Naples, many challenges on a comprehensive approach to waste management remain in the Campania region in connection with the waste hierarchy set in Directive 2008/98/EC (the Waste Framework Directive) and the CJEU ruling of March 2010;

I. overwegende dat wat het vraagstuk afvalbeheer betreft, tijdens het inspectiebezoek aan Italië is vastgesteld dat er dringend een duurzame oplossing moet worden gevonden voor de behoeften op het gebied van afvalbeheer in de provincie Rome waarbij de eerbiediging van de gezondheid en waardigheid van burgers wordt gewaarborgd; overwegende dat ondanks het feit dat de noodsituatie in de stad Napels is afgelopen, veel van de uitdagingen waarmee een omvattende aanpak van afvalbeheer gepaard gaat in de regio Campania blijven voortbestaan in verband met de afvalhiërarchie als bedoeld in Richtlijn 2008/98/EG (de kaderrichtlijn afvalstoffen) e ...[+++]


28. Emphasises that modern IT solutions and direct access to data are crucial for the effective functioning of the Customs Union; finds the existing solutions unsatisfactory; is seriously concerned, in particular, by the finding in the First Eurofisc Activity Report for 2011, published in May 2012, that in most Member States tax administrations have no direct access to customs data and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible;

28. onderstreept dat moderne IT-toepassingen en rechtstreekse gegevenstoegang van cruciaal belang zijn voor een doeltreffende werking van de douane-unie; is van mening dat de momenteel gehanteerde methodes niet voldoen; toont zich met name uiterst bezorgd over de vaststelling in het in mei 2012 gepubliceerde eerste activiteitenverslag van Eurofisc voor 2011 dat de belastingdiensten in de meeste lidstaten geen directe toegang hebben tot douanegegevens en dat geautomatiseerde vergelijking met belastinggegevens bijgevolg niet mogelijk is;


2. The competent authorities of the home Member State shall provide the competent authorities of host Member States immediately with any information and findings pertaining to liquidity supervision in accordance with Part Six of Regulation (EU) No 575/2013 and Title VII, Chapter 3 of this Directive of the activities performed by the institution through its branches, to the extent that such information and findings are relevant to the protection of depositors or investors in the host Member State.

2. De bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst stellen de bevoegde autoriteiten van de lidstaten van ontvangst onmiddellijk in kennis van alle informatie en bevindingen met betrekking tot het in overeenstemming met deel zes van Verordening (EU) nr. 575/2013 en titel VII, hoofdstuk 3, van deze richtlijn uitgeoefende liquiditeitstoezicht op de werkzaamheden die de instelling via bijkantoren verricht, voor zover die informatie en bevindingen relevant zijn voor de bescherming van deposanten of beleggers in de lidstaat van ontvangst.


Not least this Parliament, compelled by what can only be seen as blackmail to find agreements which a large proportion of public opinion finds genuinely hard to swallow, such as the ‘waste directive’ or, even worse, the ‘returns directive’. And then the Commission, increasingly in the thrall of every pressure group apart from that of citizens, as is borne out by the very recent Kallas communication on lobbies.

Niet in het minst dit Parlement, dat genoodzaakt wordt door wat slechts als chantage kan worden beschouwd om tot akkoorden te komen die een groot deel van de publieke opinie moeilijk te slikken vindt, zoals de “afvalstoffenrichtlijn” of erger nog, de “richtlijn terugkeer”. En vervolgens de Commissie, die steeds meer haar oren laat hangen naar elke pressiegroep behalve die van burgers, zoals gebleken is uit de zeer recente mededeling van Kallas over lobby’s.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'direction-finding' ->

Date index: 2021-06-07
w