Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Activities undertaken at docks
Compose dock records
Control movement of vessels into docks
Develop and maintain dock records
Dock
Dock leveler
Dock leveller
Dock operations
Dry dock
Fall from or into cavity
Fall into dock
Guide ships into docks
Guide vessels into docks
Haystack
Hole
Manage and update information in dock records
Operations in docks
Operations performed at docks
Pit
Quarry
Quay level surface of a dock
Quay level surface of esplanade
Safely dock ships
Servicing platform
Shaft
Surface of filling
Tank
Well
Write dock records

Vertaling van "dock leveller " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


dock leveler | dock leveller | servicing platform

toegangsplatform


quay level surface of a dock | quay level surface of esplanade | surface of filling

bovenvlak der aanaarding


control movement of vessels into docks | guide vessels into docks | guide ships into docks | safely dock ships

schepen naar dokken leiden


operations in docks | operations performed at docks | activities undertaken at docks | dock operations

dokoperaties | dokwerkzaamheden


compose dock records | manage and update information in dock records | develop and maintain dock records | write dock records

dokrapporten schrijven | dokverslagen schrijven








fall from or into:cavity | dock | haystack | hole | pit | quarry | shaft | tank | well |

val van of in | dok | val van of in | gat | val van of in | groeve | val van of in | hefinrichting | val van of in | hooiberg | val van of in | kersenoogstplatform ('cherry picker') | val van of in | kuil | val van of in | mobiel verhoogd werkplatform | val van of in | put | val van of in | schacht | val van of in | sky-lift in mijn | val van of in | steengroeve | val van of in | tank
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Council Decision 2004/162/EC of 10 February 2004 (as amended by Council Decisions 2008/439/EC of 9 June 2008 and 448/2011/EU of 19 July 2011), adopted on the basis of Article 299(2) of the EC Treaty (now Article 349 TFEU), authorised France, until 1 July 2014, to apply exemptions or reductions to the ‘dock dues’ tax for a number of products produced in the French outermost regions (excluding Saint Martin), in order to offset the handicaps affecting the concerned outermost regions (remoteness, raw-material and energy dependence, small size of small market and low level of export activity), and to support their competitiveness and social a ...[+++]

Bij Beschikking 2004/162/EG van de Raad van 10 februari 2004 (zoals gewijzigd bij Beschikking 2008/439/EG van de Raad van 9 juni 2008 en Besluit nr. 448/2011/EU van de Raad van 19 juli 2011), vastgesteld op grond van artikel 299, lid 2, van het EG-Verdrag (thans artikel 349 VWEU), werd Frankrijk gemachtigd om tot 1 juli 2014 vrijstelling of vermindering van de "octroi de mer" (heffing op over zee aangevoerde goederen) te verlenen voor bepaalde in de Franse ultraperifere gebieden (met uitzondering van Saint Martin) vervaardigde producten. Deze maatregel was bedoeld om de belemmeringen te compenseren waarmee de ultraperifere gebieden te kampen hebben (afgelegen ligging, afhankelijkheid op het gebied van grondstoffen e ...[+++]


According to the Commission proposal explanatory memorandum, Council Decision 2004/162/EC of 10 February 2004 (as amended by Council Decisions 2008/439/EC of 9 June 2008 and 448/2011/EU of 19 July 2011), adopted on the basis of Article 299(2) of the EC Treaty (now Article 349 TFEU), authorises France, until 1 July 2014, to apply exemptions or reductions to the ‘dock dues’ tax for a number of products produced in the French outermost regions (excluding Saint Martin), in order to enhance competiveness and to compensate for the additional costs of production due to isolation, raw material and energy dependence, the obligation to build up stocks, the small size of ...[+++]

Blijkens de toelichting bij het Commissievoorstel is Frankrijk op grond van Beschikking 2004/162/EG van de Raad van 10 februari 2004 (zoals gewijzigd bij Beschikking 2008/439/EG en Besluit 448/2011/EU van de Raad van 9 juni 2008 resp. 19 juli 2011), die is goedgekeurd krachtens artikel 299, lid 2, van het EG-Verdrag (nu artikel 349 VWEU), gemachtigd om tot 1 juli 2014 vrijstelling of verlaging van de "octroi de mer"-belasting toe te kennen voor een aantal producten afkomstig uit de Franse ultraperifere gebieden (met uitzondering van Saint Martin), om deze producten concurrerender te maken en de extra productiekosten te compenseren die een gevolg zijn van de geïsoleerde ligging, de afhankelijkheid van grondstoffen en energie, ...[+++]


Finally, we have endorsed the Commission proposal to create a financial guarantee certificate and to monitor it by creating, within the Maritime Safety Agency or elsewhere, an office providing information on the validity of the certificates, particularly for ships that pass through territorial waters and that do not dock at ports, the aim being to guarantee a maximum level of safety.

We sluiten ons verder aan bij het voorstel van de Commissie om een certificaat van financiële zekerheid in te voeren en daar toezicht op te houden door een lichaam in het leven te roepen – hetzij binnen het Agentschap voor maritieme veiligheid, hetzij elders – dat de geldigheid van deze certificaten kan controleren, en dan vooral die van schepen die in onze territoriale wateren op doorreis zijn en geen havens aandoen. Op die wijze kunnen we maximale veiligheid garanderen.


Finally, we have endorsed the Commission proposal to create a financial guarantee certificate and to monitor it by creating, within the Maritime Safety Agency or elsewhere, an office providing information on the validity of the certificates, particularly for ships that pass through territorial waters and that do not dock at ports, the aim being to guarantee a maximum level of safety.

We sluiten ons verder aan bij het voorstel van de Commissie om een certificaat van financiële zekerheid in te voeren en daar toezicht op te houden door een lichaam in het leven te roepen – hetzij binnen het Agentschap voor maritieme veiligheid, hetzij elders – dat de geldigheid van deze certificaten kan controleren, en dan vooral die van schepen die in onze territoriale wateren op doorreis zijn en geen havens aandoen. Op die wijze kunnen we maximale veiligheid garanderen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the purposes of this specification, docking stations are considered accessories and therefore, the performance levels associated with notebooks presented in Table 41 of Section 3, below, do not include them.

Voor deze specificatie worden docking stations beschouwd als accessoire; daarom worden ze buiten beschouwing gelaten bij de prestatieniveaus van notebooks die zijn opgenomen in tabel 41 van punt 3 hierna.


3 the level of supervision of the ship's personnel, passengers, visitors, vendors, repair technicians, dock workers, etc.; .

3 het niveau van toezicht op de bemanning, passagiers, bezoekers, leveranciers, monteurs, havenwerkers, enz.; .


the level of supervision of the ship's personnel, passengers, visitors, vendors, repair technicians, dock workers, etc.;

het niveau van toezicht op de bemanning, passagiers, bezoekers, leveranciers, monteurs, havenwerkers, enz.;


Indeed the Commission on 24 November 1999 adopted an interim report which was forwarded to the Council and the European Parliament, describing the system of dock dues and observing that these dues are an essential instrument for the maintenance of the level of development in these departments.

De Commissie heeft namelijk op 24 november 1999 een tussentijds verslag aan de Raad en het Parlement goedgekeurd waarin het "octroi de mer"-systeem werd gepresenteerd en waarin werd vastgesteld dat het een onontbeerlijk instrument is voor het behoud van het ontwikkelingsniveau van deze departementen.


Indeed the Commission on 24 November 1999 adopted an interim report which was forwarded to the Council and the European Parliament, describing the system of dock dues and observing that these dues are an essential instrument for the maintenance of the level of development in these departments.

De Commissie heeft namelijk op 24 november 1999 een tussentijds verslag aan de Raad en het Parlement goedgekeurd waarin het "octroi de mer"-systeem werd gepresenteerd en waarin werd vastgesteld dat het een onontbeerlijk instrument is voor het behoud van het ontwikkelingsniveau van deze departementen.


(12) Whereas, with due regard for the Treaty and in compliance with the relevant Community legislation, Member States may retain or adopt appropriate measures for transport-related activities at docks, wharves and marshalling yards, which are excluded from this Directive, in order to ensure a level of safety equivalent to that established by this Directive;

(12) Overwegende dat de Lid-Staten, met inachtneming van het Verdrag en in overeenstemming met de relevante communautaire wetgeving, passende maatregelen kunnen handhaven of aannemen betreffende de activiteiten in verband met het vervoer in havens, op kaden, en op spoorwegemplacementen welke niet onder deze richtlijn vallen, om te zorgen voor een veiligheidsniveau dat gelijkwaardig is met het niveau dat bij deze richtlijn is vastgesteld;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'dock leveller' ->

Date index: 2023-02-06
w