Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Double-stack container car
Double-stack container transport
Double-stack container wagon

Traduction de «double-stack container transport » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
double-stack container transport

double stack-container vervoer


double-stack container car | double-stack container wagon

tweelaagscontainerwagen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The new rail section allows a maximum speed of 120 km/h and it is designed to satisfy all possible future innovations (by using, for example, the latest generation of the harmonised European train control system, and by designing the infrastructure for double stack containers).

De nieuwe spoorlijn, waarop de treinen maximaal 120 km/u kunnen rijden, is klaar voor alle mogelijke nieuwe ontwikkelingen (met bijvoorbeeld de nieuwste generatie van het geharmoniseerde Europese signaliseringssysteem en de infrastructuur voor gestapeld containervervoer).


The 16km double-track Liefkenshoek Rail Link will connect Antwerp’s new Deurganckdok container port with existing track in docks on the other side of the river, thereby improving access to and from Antwerp, one of Europe’s busiest ports, to the continent’s Trans-European Transport Network (TEN-T), a priority lending area for the EIB.

Het 16 kilometer lange dubbelspoortraject van Liefkenshoek Rail Link gaat de nieuwe Deurganckdok containerhaven van Antwerpen verbinden met het bestaande traject op de kades aan de overkant van de rivier. Hierdoor ontstaat een betere bereikbaarheid van Antwerpen, een van Europa’s drukste havens, vanuit het continentale trans-Europese vervoersnetwerk (TEN-T), een van de prioriteiten voor de kredietverlening van de EIB.


32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in Resolution MEPC.141(54) are sufficient to guarantee ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


32. Reiterates its call on the Commission to submit a proposal to the Parliament and Council as soon as possible in order to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in Resolution MEPC.141(54) are sufficient to guarantee ...[+++]

32. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan het Parlement en de Raad, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie MEPC.141(54) al dan niet voldoende zijn om het veilig vervoer van bunkerolie die ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Reiterates its call to the Commission to submit a proposal to the Council and Parliament as soon as possible to ensure that bunker oil for engine fuel in new ships is also stored in safer, double-hull tanks since freight or container ships often contain heavy fuel as engine fuel in their bunkers the quantity of which may considerably exceed the cargoes of smaller oil tankers; considers that, before submitting such a proposal, the Commission should ascertain whether or not the existing IMO rules laid down in MEPC Resolution 141(54) are sufficient to guarantee ...[+++]

34. herinnert de Commissie aan zijn eis om zo spoedig mogelijk een voorstel voor te leggen aan de Raad en het Parlement, om ervoor te zorgen dat bunkerolie die gebruikt wordt als brandstof in nieuwe schepen ook in veilige dubbelwandige tanks wordt opgeslagen, omdat vracht- of containerschepen vaak zware stookolie als brandstof hebben, waarvan de hoeveelheid vaak veel groter kan zijn dan de vracht van kleine olietankers; vooraleer een dergelijk voorstel voor te leggen, dient de Commissie eerst na te gaan of de bestaande IMO-regels, zoals vastgelegd in resolutie 141(54) van de Commissie voor de bescherming van het mariene milieu (MEPC) al ...[+++]


While we should acknowledge the advances made by the European aviation industry’s voluntary initiative, the Emissions Containment Policy, with EU air traffic movements set to double by 2020 over the 2003 level, the real question is whether, on the basis of the polluter pays principle, this voluntary initiative will be adequate to counteract rising emissions from air transport.

We moeten erkentelijkheid betuigen voor de vooruitgang die is geboekt dankzij het vrijwillige initiatief van de Europese luchtvaartindustrie, het ‘Emissions Containment Policy’. Met een verwachte verdubbeling in 2020 ten opzichte van 2003 van de vliegbewegingen binnen de EU is de echte vraag evenwel of, uitgaande van het beginsel van ‘de vervuiler betaalt’, dit vrijwillige initiatief voldoende zal zijn om de toenemende emissies van het luchtvervoer te compenseren.


Hence the need for a more coherent and rigorous approach to maintaining the control of the units with a view to increasing safety, the harmonisation of certain characteristics of swap bodies in order to improve the efficiency of transfer and of the maintenance and implementation of a European intermodal loading unit which combines the advantages of current sea containers and those swap bodies, that is to say, stacking capacity, resistance, together with an optimum size for European pallets in accordance with the provisions of European road transport legislati ...[+++]

Een coherentere en strengere aanpak bij de controle van de eenheden is ook nodig om de veiligheid te vergroten en enkele eigenschappen van de mobiele laadeenheden te harmoniseren, teneinde de efficiëntie van overslag en onderhoud te verbeteren. Er moet een intermodale Europese laadeenheid worden ontwikkeld waarin de pluspunten van de huidige zeecontainers en mobiele laadbakken worden gecombineerd, namelijk stapelbaarheid en degelijkheid, en waarbij ook wordt gekeken naar de optimale maatvoering voor de Europese pallets overeenkomstig de Europese wetgeving voor het vrachtvervoer.


3. In case of delivery in containers, loading and transport costs up to container terminal, 'stack` position

3. Bij levering in containers, kosten van inlading en vervoer tot aan het stadium "containerterminal, gestapeld".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'double-stack container transport' ->

Date index: 2022-07-02
w