Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Deep drawing process
Down-draw
Down-draw process
Downward drawing
Draw up artistic production
Draw up artists' measurements
Drawing up artists' measurements
Log artists' measurements
Metal drawing
Metal melting
Metal processing
Metal technology
Metallurgy
Metalworking
Record artistic production
Register artistic production
Rolling
Soldering
Welding
Write down artistic production
Write down artists' measurements

Traduction de «down-draw process » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
down-draw process | downward drawing

verticaal neerwaarts trekken






log artists' measurements | write down artists' measurements | draw up artists' measurements | drawing up artists' measurements

maten van artiesten meten | maten van artiesten nemen | maten van artiesten opmeten | maten van artiesten opnemen


record artistic production | register artistic production | draw up artistic production | write down artistic production

artistieke producties beschrijven | artistieke producties documenteren


metalworking [ metal drawing | metallurgy | metal melting | metal processing | metal technology | rolling | soldering | welding | Metallurgy(ECLAS) | Metallurgy(STW) ]

metaalbewerking [ behandeling van metalen | draadtrekken | lassen | metaalgieten | metallurgie | walserij ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Europol should therefore draw up rules on confidentiality and processing of such information, taking into account the basic principles and minimum standards laid down in Decision 2011/292/EU on the security rules for protecting EU classified information.[39]

Europol dient derhalve regels betreffende de vertrouwelijkheid en de verwerking van dergelijke informatie vast te stellen met inachtneming van de basisbeginselen en minimumnormen van Besluit 2011/292/EU betreffende de beveiligingsvoorschriften voor de bescherming van gerubriceerde EU-informatie[39].


66. Draws attention also to the trapped transitions in countries and regions where reform movements and transitional processes have been stopped or put down by the ruling regime; calls on the EU to continue its efforts to persuade the ruling elites in these countries, as well as in other countries of concern still under authoritarian rule, to initiate a reform process to develop strong and stable democracies in which the rule of law, human rights and fundamental freedoms are upheld; takes the view that this persuasion must take place in all dialogues with its partners, including at the highest political level, by making use of all the ...[+++]

66. vestigt tevens de aandacht op de stapsgewijze transities in landen en regio’s waar de hervormingsbewegingen en de overgangsprocessen zijn gestopt of onderdrukt door het zittende regime; dringt er bij de EU op aan haar inspanningen voort te zetten om de regerende elites in deze landen en in andere landen van zorg die nog steeds op autoritaire wijze worden bestuurd, ervan te overtuigen een hervormingsproces in gang te zetten, teneinde sterke en stabiele democratieën tot stand te brengen waarbinnen de rechtsstaat, mensenrechten en fundamentele vrijheden worden geëerbiedigd; is van mening dat dit moet gebeuren in alle dialogen met haar partners, ook op het hoogste ...[+++]


64. Draws attention also to the trapped transitions in countries and regions where reform movements and transitional processes have been stopped or put down by the ruling regime; calls on the EU to continue its efforts to persuade the ruling elites in these countries, as well as in other countries of concern still under authoritarian rule, to initiate a reform process to develop strong and stable democracies in which the rule of law, human rights and fundamental freedoms are upheld; takes the view that this persuasion must take place in all dialogues with its partners, including at the highest political level, by making use of all the ...[+++]

64. vestigt tevens de aandacht op de stapsgewijze transities in landen en regio’s waar de hervormingsbewegingen en de overgangsprocessen zijn gestopt of onderdrukt door het zittende regime; dringt er bij de EU op aan haar inspanningen voort te zetten om de regerende elites in deze landen en in andere landen van zorg die nog steeds op autoritaire wijze worden bestuurd, ervan te overtuigen een hervormingsproces in gang te zetten, teneinde sterke en stabiele democratieën tot stand te brengen waarbinnen de rechtsstaat, mensenrechten en fundamentele vrijheden worden geëerbiedigd; is van mening dat dit moet gebeuren in alle dialogen met haar partners, ook op het hoogste ...[+++]


Europol should therefore draw up rules on confidentiality and processing of such information, taking into account the basic principles and minimum standards laid down in Decision 2011/292/EU on the security rules for protecting EU classified information.[39]

Europol dient derhalve regels betreffende de vertrouwelijkheid en de verwerking van dergelijke informatie vast te stellen met inachtneming van de basisbeginselen en minimumnormen van Besluit 2011/292/EU betreffende de beveiligingsvoorschriften voor de bescherming van gerubriceerde EU-informatie[39].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
106. Emphasises that traineeships are an appropriate aid in making the right career choice at all stages of the process of choosing an occupation, and draws attention once again to the need to lay down minimum standards for traineeships, for example as regards income and social rights, including social protection and social security arrangements, in order to improve the quality of traineeships and ensure their educational value;

106. benadrukt het feit dat stages in alle fasen van de beroepskeuze een geschikt middel voor de juiste beroepskeuze zijn en wijst er nogmaals op dat er minimumvoorschriften voor stages moeten worden vastgesteld zoals met betrekking tot een inkomen en sociale rechten, o.a. sociale bescherming en socialezekerheidsregelingen, om de kwaliteit van de stages te verbeteren en hun onderwijskundige waarde te waarborgen;


16. Calls for further reforms of public administration, which still remains under-resourced and overtly politicised, and in particular for a review of the law on civil servants and state employees in order to establish a comprehensive and merit-based employment system, including transparent rules for hiring and laying down procedures for career advancement; underlines, equally, the need to strengthen human resources at the local level of administration and to provide sufficient financing for its functioning, in order to ensure its efficiency and transparency, particularly important in view of the ongoing decentralisation process; draws attention t ...[+++]

16. dringt aan op verdere hervormingen van de overheidsdiensten, die nog steeds over onvoldoende middelen beschikken en openlijk gepolitiseerd zijn, en met name op een herziening van de wetgeving inzake ambtenaren en overheidspersoneel, om te komen tot een transparant en op verdienste gebaseerd systeem, met duidelijke aanwervingsregels en bevorderingsprocedures; onderstreept ook de noodzaak om de personele middelen in de lokale administratie te versterken en hiervoor voldoende financiële middelen uit te trekken, teneinde een doeltreffende en transparante werking van deze diensten te verzekeren, hetgeen met name belangrijk is in het licht van het lopende decentraliseringsproces; wijst op de noodz ...[+++]


16. Calls for further reforms of public administration, which still remains under-resourced and overtly politicised, and in particular for a review of the law on civil servants and state employees in order to establish a comprehensive and merit-based employment system, including transparent rules for hiring and laying down procedures for career advancement; underlines, equally, the need to strengthen human resources at the local level of administration and to provide sufficient financing for its functioning, in order to ensure its efficiency and transparency, particularly important in view of the ongoing decentralisation process; draws attention t ...[+++]

16. dringt aan op verdere hervormingen van de overheidsdiensten, die nog steeds over onvoldoende middelen beschikken en openlijk gepolitiseerd zijn, en met name op een herziening van de wetgeving inzake ambtenaren en overheidspersoneel, om te komen tot een transparant en op verdienste gebaseerd systeem, met duidelijke aanwervingsregels en bevorderingsprocedures; onderstreept ook de noodzaak om de personele middelen in de lokale administratie te versterken en hiervoor voldoende financiële middelen uit te trekken, teneinde een doeltreffende en transparante werking van deze diensten te verzekeren, hetgeen met name belangrijk is in het licht van het lopende decentraliseringsproces; wijst op de noodz ...[+++]


Approved undertakings which use sugar for processing into one of the products listed in Article 13(2) of Regulation (EC) No 318/2006 must also draw up, for transmission to the Commission, the price of the sugar purchased, at the same intervals and in the same format as those laid down for sugar producers.

De erkende ondernemingen die suiker gebruiken om deze te verwerken tot één van de in artikel 13, lid 2, van Verordening (EG) nr. 318/2006 bedoelde producten, moeten bovendien de prijs van de aangekochte suiker even vaak en in hetzelfde formaat aan de Commissie meedelen als de suikerfabrikanten.


Approved undertakings which use sugar for processing into one of the products listed in Article 13(2) of Regulation (EC) No 318/2006 must also draw up, for transmission to the Commission, the price of the sugar purchased, at the same intervals and in the same format as those laid down for sugar producers.

De erkende ondernemingen die suiker gebruiken om deze te verwerken tot één van de in artikel 13, lid 2, van Verordening (EG) nr. 318/2006 bedoelde producten, moeten bovendien de prijs van de aangekochte suiker even vaak en in hetzelfde formaat aan de Commissie meedelen als de suikerfabrikanten.


They also informed the Commission that as of October 2006 these loan facilities had not been drawn down, apart from a GBP 50 million testing of the draw down process which was repaid in 7 days, and that the GBP 200 million facility had by then expired.

Zij hebben de Commissie tevens meegedeeld dat deze leenfaciliteiten vanaf oktober 2006 niet waren opgenomen — met uitzondering van een na zeven dagen terugbetaald bedrag ten belope van 50 miljoen GBP om het opnemingsproces te testen — en dat de faciliteit van 200 miljoen GBP ondertussen was verstreken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'down-draw process' ->

Date index: 2022-07-21
w