Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Check architectural drawings on site
Checking architectural drawings on site
Draw up assembly drawings
Draw-box
Drawing frame
Drawing kiln operating
Drawing kiln tending
Drawing up of the Community budget
Drawing up of the EU budget
Drawing up of the European Union budget
Drawing up of the budget
Establishment of the Community budget
Femoral vein blood draw
On-site architectural drawing check
Prepare assembly drawing
Prepare assembly drawings
Preparing assembly drawings
Roving frame
SDR
Special drawing rights
Tend drawing kiln
Tending of drawing kiln
Validate architectural drawings on site

Traduction de «drawing frame » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
drawing frame | roving frame

spilbanke | voorspinmachine


drawing frame

rek- en verdeelstoel | rek- endoubleermachine | rekmachine | rekstoel




draw up assembly drawings | prepare assembly drawing | prepare assembly drawings | preparing assembly drawings

assemblagetekeningen voorbereiden | montagetekeningen voorbereiden


on-site architectural drawing check | validate architectural drawings on site | check architectural drawings on site | checking architectural drawings on site

bouwtekeningen ter plekke controleren


drawing kiln operating | tending of drawing kiln | drawing kiln tending | tend drawing kiln

ovens om glas te trekken bedienen


drawing up of the EU budget [ drawing up of the Community budget | drawing up of the European Union budget | establishment of the Community budget ]

opstelling van de EU-begroting [ opstellen van de communautaire begroting | opstelling van de begroting van de Europese Unie ]


Femoral vein blood draw

afname van bloed uit vena femoralis




special drawing rights [ SDR ]

bijzondere trekkingsrechten [ BTR (bijzondere trekkingsrechten) | SDR ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The EU 2010 biodiversity baseline and the updated EU biodiversity indicators [17] will be key components of this framework, which will also draw on other data and information, such as that produced by the Shared Environmental Information System and Global Monitoring for Environment and Security, the European Forest Data Centre and the LUCAS Land Use Cover Area Frame Survey.

De biodiversiteitsreferentiesituatie in de EU in 2010 en de bijgewerkte EU-biodiversiteitsindicatoren[17] zijn belangrijke elementen in dit kader, waarvoor ook een beroep zal worden gedaan op andere data en informatie, zoals die van het gemeenschappelijk milieu-informatiesysteem, de wereldwijde monitoring voor milieu en veiligheid, het Europees datacentrum voor de bossen en het LUCAS-project ( Land Use Cover Area Frame Survey ).


1. The Agency shall, in collaboration with the Member States and the Commission, draw up the functional specifications for the EU portal and the EU database, together with the time frame for their implementation.

1. Het bureau stelt in samenwerking met de lidstaten en de Commissie de functiespecificaties voor het EU-portaal en de EU-databank op, samen met het tijdschema voor de uitvoering ervan.


The following principles shall apply both to the drawing up of those procedures and in the framing of the membership conditions applicable to such a branch (as referred to in Article 4 (2)):

Bij de uitwerking van deze procedures en het vaststellen van de voorwaarden voor deelneming van een dergelijk bijkantoor (als bedoeld in artikel 4, lid 2) worden de volgende beginselen in acht genomen:


1. The Agency shall, in collaboration with the Member States and the Commission, draw up the functional specifications for the EU portal and the EU database, together with the time frame for their implementation.

1. Het bureau stelt in samenwerking met de lidstaten en de Commissie de functiespecificaties voor het EU-portaal en de EU-databank op, samen met het tijdschema voor de uitvoering ervan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Maintains that when data are held by public authorities in Member States, the Commission should draw up a comprehensive set of standard guidelines for circulation, schedule collection, processing, and communication within a given time-frame, and should provide the encouragement needed for information to be made available for consultation by potential stakeholders; believes that a minimum set of guidelines needs to be laid down for mandatory communication and that similar data should be communicated and shared, so that all Member States have the same type of f ...[+++]

14. pleit ervoor dat de Commissie, in het geval van visserijgegevens die in handen zijn van publieke entiteiten in de lidstaten, een omvattend en uniform pakket richtsnoeren vaststelt voor openbaarmaking, schema’s, verwerking en overdracht binnen een bepaalde termijn; is van oordeel dat een minimumpakket richtsnoeren voor verplichte openbaarmaking moet worden vastgesteld en dat vergelijkbare gegevens moeten worden overgedragen en uitgewisseld, zodat alle lidstaten over hetzelfde soort visserijgegevens beschikken;


14. Calls on the Commission to draw up an action plan for determining specific and measurable objectives with time-frames, as set out in the accompanying document entitled ‘Strategy for equality between women and men 2010-2015’ and draws attention to the need to monitor the Commission’s activities;

14. verzoekt de Commissie een actieplan op te stellen om specifieke en meetbare doelstellingen met termijnen vast te stellen, zoals uiteengezet in het begeleidend document "Strategie voor de gelijkheid van vrouwen en mannen 2010-2015" en wijst erop dat er toezicht moet worden gehouden op de uitvoering van de activiteiten van de Commissie;


28. Calls on the Commission to draw up without delay a detailed time frame for monitoring implementation of this strategy and to present an annual progress report; considers, furthermore, that the Commission should reassess every year the effectiveness of these guidelines and initiatives in order to identify any problems that have arisen during their implementation, and should lay down additional objectives with a view to ensuring that EU industrial policy is always at the forefront of progress;

28. roept de Commissie op onverwijld een concreet tijdschema voor het toezicht op de omzetting van deze strategie op te stellen en elk jaar een voortgangsverslag voor te leggen; is tevens van mening dat de Commissie elk jaar moet nagaan hoe doeltreffend deze richtsnoeren en initiatieven zijn geweest om de bij de uitvoering ondervonden problemen in kaart te brengen en aanvullende doelstellingen vast te stellen, om er zeker van te zijn dat het EU-industriebeleid altijd actueel is;


4. Gives its strong support to the democratic process; underlines the importance of creating the necessary conditions for the holding of elections, within a time frame which gives all opposition forces and all the media time to organise at national level, for a new parliamentary assembly with the task of drawing up a democratic constitution which strikes a proper balance between the powers of the executive and the legislature and the independence of the judiciary; hopes that all democratic forces which pledge to respect pluralism, f ...[+++]

4. betuigt zijn krachtdadige steun voor het democratische proces; onderstreept dat het belangrijk is de nodige voorwaarden te scheppen voor het houden van verkiezingen − met voldoende tijd voor alle oppositiebewegingen en alle media om zich op nationaal niveau te organiseren − voor een nieuwe nationale vergadering die belast wordt met het opstellen van een democratische grondwet waarin het evenwicht tussen de uitvoerende en de wetgevende macht en de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht in acht worden genomen; wenst dat alle democratische krachten die zich ertoe verbinden het pluralisme, de gewetensvrijheid en de democratische ma ...[+++]


Drawing upon the ERG Common Position, it is reasonable to envisage a time frame of four years for phasing out asymmetries based on the estimation that in the mobile market it can be expected to take three to four years after entry to reach a market share of between 15 and 20 %, thereby approaching the level of the minimum efficient scale.

Uitgaande van het gemeenschappelijk standpunt van de ERG, is het redelijk te voorzien in een periode van vier jaar voor de geleidelijke eliminering van asymmetrieën, gebaseerd op de inschatting dat het op de mobiele markt waarschijnlijk drie à vier jaar na de toetreding tot de markt kan duren voordat een marktaandeel van 15 à 20 % kan worden verwezenlijkt, waarmee men in de buurt komt van de minimale omvang om rendabel te opereren.


Drawing upon the ERG Common Position, it is reasonable to envisage a time frame of four years for phasing out asymmetries based on the estimation that in the mobile market it can be expected to take three to four years after entry to reach a market share of between 15 and 20 %, thereby approaching the level of the minimum efficient scale.

Uitgaande van het gemeenschappelijk standpunt van de ERG, is het redelijk te voorzien in een periode van vier jaar voor de geleidelijke eliminering van asymmetrieën, gebaseerd op de inschatting dat het op de mobiele markt waarschijnlijk drie à vier jaar na de toetreding tot de markt kan duren voordat een marktaandeel van 15 à 20 % kan worden verwezenlijkt, waarmee men in de buurt komt van de minimale omvang om rendabel te opereren.


w