Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Domestic responsibilities
Earned income
Earnings derived from exports
Earnings from work
Export earnings
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Home worker
Home working
Income derived from work
Job wage
Labour income
Moderate mental subnormality
Payment by the job
Piece rate
Piece wage
Piece work remuneration
Piece-work payment
Piecework earnings
Remuneration of work
Stealing from work
Straight piecework
Suspended access cradle work
Task wage
Underwater chamber-based working
Unit wage
Using wet bell
Work from suspended access cradle
Work from swing stagge
Work from underwater chamber
Work in underwater chamber
Working from home
Working safely from suspended access cradle

Vertaling van "earnings from work " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


job wage | payment by the job | piece rate | piece wage | piece work remuneration | piecework earnings | piece-work payment | straight piecework | task wage | unit wage

akkoordloon | collectief stukloon | stukloon


earnings derived from exports | export earnings

opbrengsten uit de export


work from swing stagge | working safely from suspended access cradle | suspended access cradle work | work from suspended access cradle

werken vanop een hangstelling | werken vanop een hangende steiger | werken vanop een hangsteiger


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.




Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


home working [ home worker | working from home | domestic responsibilities ]

thuiswerk [ thuiswerker ]


underwater chamber-based working | work from underwater chamber | using wet bell | work in underwater chamber

werken in een onderwaterkamer


remuneration of work [ income derived from work | Labour income(ECLAS) ]

arbeidsbezoldiging [ inkomsten uit arbeid ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Encouraging more people to work more and longer so as to obtain similar entitlements as before: increases in pensionable ages; rewarding later and penalising earlier retirement (see figure 8); moves from benefits based on earnings in best years towards entitlement based on working career average earnings; closing or restricting early exit pathways; labour market measures to encourage and enable older workers to stay in the labour market and encouraging greater gender equality in the labour market.

1. de mensen aanmoedigen om meer en langer te werken en zo dezelfde rechten op te bouwen als voorheen; verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd; latere pensionering belonen en vroegere pensionering ontmoedigen (zie figuur 8); overgang van aanspraken op basis van verdiensten in de beste jaren naar rechten op basis van de gemiddelde inkomsten tijdens de hele carrière; afsluiten of beperken van trajecten voor vervroegde uittreding; arbeidsmarktmaatregelen om oudere werknemers aan te moedigen en in staat te stellen op de arbeidsmarkt te blijven, en aanmoedigen van gendergelijkheid op de arbeidsmarkt.


Several stakeholders consider that workers should not be prevented from working beyond the 48-hour average, if they wish to earn additional income, or achieve more rapid career progression.

Verscheidene belanghebbenden zijn van mening dat het werknemers niet belet mag worden om meer dan het gemiddelde van 48 uur te werken als zij een extra inkomen willen verdienen of sneller carrière willen maken.


Romanian legislation does not allow non-resident individuals who work and earn all or most of their income in Romania to benefit from personal and family deductions.

Volgens de Roemeense wetgeving kunnen niet-ingezetenen die werken en hun volledige of het grootste deel van hun inkomen verwerven in Roemenië, geen gebruik maken van persoons- en gezinsgebonden aftrek.


9. Calls on all cotton-producing countries to create an enabling environment for adequate monitoring and reporting of labour conditions in the cotton sector by government, industry, independent NGOs and trade union bodies, and to support farmer organisations and trade unions in their efforts to raise income levels and improve working conditions on cotton fields; underlines the need for those working at the coalface of the cotton industry to earn a decent livelihood from their wor ...[+++]

9. vraagt alle katoenproducerende landen om een geschikte omgeving te creëren voor adequate monitoring en rapportage met betrekking tot de arbeidsomstandigheden in de katoensector door instanties van de overheid, de sector zelf, onafhankelijke ngo's en de vakbonden en om landbouwersorganisaties en vakbonden te steunen bij hun inspanningen om het inkomensniveau te verhogen en de arbeidsomstandigheden op de katoenplantages te verbeteren; onderstreept dat zij die het zware werk in de katoensector verrichten, een behoorlijke boterham met hun werk moeten verdienen en moeten delen in de winst die de katoenproducerende landen maken;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Calls on all cotton-producing countries to create an enabling environment for adequate monitoring and reporting of labour conditions in the cotton sector by government, industry, independent NGOs and trade union bodies, and to support farmer organisations and trade unions in their efforts to raise income levels and improve working conditions on cotton fields; underlines the need for those working at the coalface of the cotton industry to earn a decent livelihood from their wor ...[+++]

9. vraagt alle katoenproducerende landen om een geschikte omgeving te creëren voor adequate monitoring en rapportage met betrekking tot de arbeidsomstandigheden in de katoensector door instanties van de overheid, de sector zelf, onafhankelijke ngo's en de vakbonden en om landbouwersorganisaties en vakbonden te steunen bij hun inspanningen om het inkomensniveau te verhogen en de arbeidsomstandigheden op de katoenplantages te verbeteren; onderstreept dat zij die het zware werk in de katoensector verrichten, een behoorlijke boterham met hun werk moeten verdienen en moeten delen in de winst die de katoenproducerende landen maken;


They are still regarded as people whose main responsibility is care of the family, with earnings from work representing just a supplement to the family budget.

Ze worden nog altijd gezien als mensen die als belangrijkste verantwoordelijkheid de zorg voor het gezin hebben, en wiens verdiensten uit arbeid slechts een aanvulling vormen voor het gezinsbudget.


For example, the authors of novels earn their living from the publication of their books, but when scientists make their papers available on the web, they are primarily interested in making a name for themselves in their field of research and are less reliant on the money that their work earns.

Een auteur van een roman moet bijvoorbeeld van de publicatie van zijn werk leven, maar wanneer een wetenschapper zijn werk op het net plaatst, doet hij dat in de eerste plaats om in het onderzoek naam te maken en hij is minder afhankelijk van een beloning.


(2) The second strand of policy followed by Member States refers to the possibility to combine the receipt of the benefit entitlement with earnings from work (labour supply channel) by allowing the following: (i) combination of part-time or full-time job with partial unemployment benefit or unemployment assistance (Spain, Ireland, Portugal) or with a wide range of other social benefit schemes such as normal and specific unemployment benefits, RMI, lone-parent allowance, ASS and disabled adult allowance (France); and (ii) incentives to start-up business or to encourage self-employment by allowing to receive the unemployment benefit in a ...[+++]

(2) Een tweede beleidsoptie is het combineren van het recht op een uitkering met een arbeidsinkomen (aanbodzijde) door: (i) het mogelijk te maken dat een deeltijdse of voltijdse baan gecombineerd wordt met gedeeltelijke werkloosheidsuitkering of werkloosheidsbijstand (Spanje, Ierland, Portugal) of met een aantal andere uitkeringen zoals normale en specifieke werkloosheidsuitkeringen, RMI (minimum inpassingsinkomen), uitkeringen voor alleenstaande ouder, ASS en uitkeringen voor volwassen gehandicapten (Frankrijk); en (ii) stimulansen voor het starten van een eigen bedrijf of het zich vestigen als zelfstandige, waarbij de werkloosheidsuit ...[+++]


Opting out from the working time directive is voluntary: nobody can legally be forced to sign an opt-out and it is important to give people the flexibility to work longer hours and earn the overtime if they wish.

De opt-out in de arbeidstijdrichtlijn is vrijwillig: niemand kan juridisch worden gedwongen een opt-out te ondertekenen en daarnaast is het belangrijk mensen de flexibiliteit te geven om langer te werken en overuren te maken als zij dat willen.


The inactivity/unemployment trap occurs when benefits are high compared with expected incomes from working and/or a substantial part of the earned income is taxed away when a person takes up work.

Van een inactiviteits-/werkloosheidsval is sprake als de uitkeringen te hoog zijn in vergelijking met de te verwachten inkomsten uit arbeid en/of als een groot deel van het arbeidsloon zou worden afgeroomd door de belastingen.


w