Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analysis of economic activity
Coding clerk
Convention 108
Economic analysis
Economic data
Economic deprivation
Economic evaluation
Economic globalisation
Economic globalization
Economic indicator
Economic research
Economic status
Economic study
Globalisation
Globalisation of economic activity
Globalisation of the economy
Globalization
Internationalisation of economic activity
Internationalization of economic activity
Personal Data Protection Convention
Problem related to housing and economic circumstances
Problems related to housing and economic circumstances

Traduction de «economic data » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Problem related to housing and economic circumstances

probleem verband houdend met behuizing en economische omstandigheden


Other problems related to housing and economic circumstances

overige gespecificeerde problemen verband houdend met behuizing en economische omstandigheden


Problems related to housing and economic circumstances

problemen verband houdend met behuizing en economische omstandigheden




Economic status (social concept)

sociaaleconomische status


economic indicator [ economic data(GEMET) ]

economische indicator


Convention for the Protection of Individuals with regard to Automatic Processing of Personal Data | Personal Data Protection Convention [ Convention 108 ]

Verdrag van de Raad van Europa van 28 januari 1981 tot bescherming van het individu in verband met de geautomatiseerde registratie van persoonsgegevens


economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]

economische analyse [ analyse van de economische activiteit | economische evaluatie | economische studie ]


globalisation [ economic globalisation | economic globalization | globalisation of economic activity | globalisation of the economy | globalization | internationalisation of economic activity | internationalization of economic activity ]

globalisering [ altermondialisme | geglobaliseerde economie | globalisering van de economie | internationalisering van de economie | mondialisering | mondialisering van de economie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Concerning data protection, which is being dealt with separately from the Economic Partnership Agreement, a Joint Statement was issued during the July Summit, in which the EU and Japan stress the importance of ensuring a high level of privacy and security of personal data as a fundamental right and as a central factor of consumer trust in the digital economy, which also further facilitate mutual data flows, leading to the development of digital economy.

Wat betreft gegevensbescherming, een thema dat buiten de economische partnerschapsovereenkomst wordt behandeld, is tijdens de top in juli een gezamenlijke verklaring afgelegd, waarin de EU en Japan benadrukken hoe belangrijk het is te zorgen voor een hoog niveau van privacy en bescherming van persoonsgegevens als een grondrecht en een centrale factor voor het consumentenvertrouwen in de digitale economie. Hierdoor worden wederzijdse gegevensstromen ook nog meer vergemakkelijkt, waardoor de digitale economie zich verder ontwikkelt.


The risk to the rights and freedoms of natural persons, of varying likelihood and severity, may result from data processing which could lead to physical, material or non-material damage, in particular: where the processing may give rise to discrimination, identity theft or fraud, financial loss, damage to the reputation, loss of confidentiality of data protected by professional secrecy, unauthorised reversal of pseudonymisation or any other significant economic or social disadvantage; where data subjects might be deprived of their ri ...[+++]

Gegevensverwerking kan voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personen qua waarschijnlijkheid en ernst uiteenlopende risico's inhouden die tot lichamelijke, materiële of immateriële schade kunnen leiden, met name: wanneer de verwerking kan leiden tot discriminatie, identiteitsdiefstal of -fraude, financiële verliezen, reputatieschade, verlies van vertrouwelijkheid van door het beroepsgeheim beschermde gegevens, ongeoorloofde ongedaanmaking van pseudonimisering, of enig ander aanzienlijk economisch of maatschappelijk nadeel; wanneer de betrokkenen hun rechten en vrijheden of de controle over hun persoonsgegevens dreigen te verlieze ...[+++]


The risk to the rights and freedoms of natural persons, of varying likelihood and severity, may result from personal data processing which could lead to physical, material or non-material damage, in particular: where the processing may give rise to discrimination, identity theft or fraud, financial loss, damage to the reputation, loss of confidentiality of personal data protected by professional secrecy, unauthorised reversal of pseudonymisation, or any other significant economic or social disadvantage; where data subjects might be d ...[+++]

Het qua waarschijnlijkheid en ernst uiteenlopende risico voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personenkan voortvloeien uit persoonsgegevensverwerking die kan resulteren in ernstige lichamelijke, materiële of immateriële schade, met name: waar de verwerking kan leiden tot discriminatie, identiteitsdiefstal of -fraude, financiële verliezen, reputatieschade, verlies van vertrouwelijkheid van door het beroepsgeheim beschermde persoonsgegevens, ongeoorloofde ongedaanmaking van pseudonimisering, of enig ander aanzienlijk economisch of maatschappelijk nadeel; wanneer de betrokkenen hun rechten en vrijheden niet kunnen uitoefenen of wor ...[+++]


4. The Commission (Eurostat) may amend data transmitted by Member States and provide the amended data and a justification of the amendment where there is evidence that the data reported by Member States do not comply with the requirements of Article 3(2) or where the data transmitted by Member States is incomplete. No later than five working days before the planned publication date, the Commission (Eurostat) shall communicate to the Member State concerned and to the Presidents of the Economic Policy Committee and of the Employment Com ...[+++]

4. Wanneer er aanwijzingen zijn dat de door de lidstaten verstrekte gegevens niet in overeenstemming zijn met de eisen van artikel 3, lid 2, van deze verordening of wanneer de door de lidstaten verstrekte gegevens onvolledig zijn, kan de Commissie (Eurostat) deze gegevens wijzigen en de gewijzigde gegevens en een motivering van de wijziging verstrekken. De Commissie (Eurostat) deelt de betrokken lidstaat en de voorzitters van het Comité voor de economische politiek en het Comité voor de werkgelegenheid uiterlijk vijf werkdagen vóór de geplande datum van beken ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. The Commission (Eurostat) may amend data transmitted by Member States and provide the amended data and a justification of the amendment where there is evidence that the data reported by Member States do not comply with the requirements of Article 3(2). No later than three working days before the planned publication date, the Commission (Eurostat) shall communicate to the Member State concerned and to the President of the Economic Policy Committee the amended data and the justification for the amendment.

4. Wanneer er aanwijzingen zijn dat de door de lidstaten verstrekte gegevens niet in overeenstemming zijn met de eisen van artikel 3, lid 2, van deze verordening, kan de Commissie (Eurostat) deze gegevens wijzigen en de gewijzigde gegevens en een motivering van de wijziging verstrekken. De Commissie (Eurostat) deelt de betrokken lidstaat en de voorzitter van het Comité voor de economische politiek uiterlijk drie werkdagen vóór de geplande datum van bekendmaking de gewijzigde gegevens en de motivering van de wijziging mee.


4. The Commission (Eurostat) may amend data transmitted by Member States and provide the amended data and a justification of the amendment where there is evidence that the data reported by Member States do not comply with the requirements of Article 3(2). No later than three working days before the planned publication date, the Commission (Eurostat) shall communicate to the Member State concerned and to the President of the Economic Policy Committee the amended data and the justification for the amendment.

4. Wanneer er aanwijzingen zijn dat de door de lidstaten verstrekte gegevens niet in overeenstemming zijn met de eisen van artikel 3, lid 2, van deze verordening, kan de Commissie (Eurostat) deze gegevens wijzigen en de gewijzigde gegevens en een motivering van de wijziging verstrekken . De Commissie (Eurostat) deelt de betrokken lidstaat en de voorzitter van het Comité voor de economische politiek uiterlijk drie werkdagen vóór de geplande datum van bekendmaking de gewijzigde gegevens en de motivering van de wijziging mee.


3. Member States shall ensure that all economic operators involved in the trade of tobacco products from the manufacturer to the last economic operator before the first retail outlet, record the entry of all unit and outside packets into their possession, as well as all intermediate movements and the final exit from their possession, and transmit the data electronically to a data storage facility pursuant to paragraph 6 . This obligation can be fulfilled by recording in aggregated form, e.g. of outside packaging.

3. De lidstaten zorgen ervoor dat alle marktdeelnemers die betrokken zijn bij de handel in tabaksproducten, van de producent tot de laatste marktdeelnemer vóór de eerste detaillist, van alle verpakkingseenheden en buitenverpakkingen het in bezit krijgen, alle intermediaire bewegingen en het niet langer in hun bezit hebben registreren, en de gegevens elektronisch naar een installatie voor gegevensopslag in de zin van lid 6 doorsturen . Aan deze verplichting kan worden voldaan door registratie in geaggregeerde vorm, bv. van buitenverpakkingen.


Public sector data, such as legal, traffic, meteorological, economic and financial data, constitutes the largest information source in the EU. Allowing this data to be re-used for other purposes (i.e. insurance services, GPS navigation and weather forecasting) has an enormous ability to stimulate economic growth and innovation.

Overheidsgegevens, zoals juridische, verkeers-, meteorologische, economische en financiële gegevens vormen de grootste informatiebron in de EU. Toestemming om deze gegevens te hergebruiken voor andere doeleinden (bijv. verzekeringsdiensten, gps-navigatie, weersvoorspellingen) heeft een enorm potentieel om economische groei en innovatie te stimuleren.


· Access to and extraction of data on US soil by US agencies will be monitored and when required blocked by a European official (Art. 12(1)). This procedure will prevent the possibility of data mining and economic espionage.

· de toegang tot en extractie van gegevens op het grondgebied van de VS door Amerikaanse instanties wordt door een Europese ambtenaar gecontroleerd en indien nodig geblokkeerd (artikel 12, lid 1); deze procedure voorkomt datamining en economische spionage;


Due to the diversity of consumer issues, comprehensive consumer-related information and data has to include general quantitative data (such as on consumption, living conditions and other socio-economic aspects), data linked to consumer activities (such as on the participation to consumer associations) and consumer economic interests (such as on prices).

Aangezien consumentenvraagstukken zo verschillend van aard zijn, bestaat er behoefte aan uitvoerige informatie en gegevens. Hiertoe behoren algemene kwantitatieve gegevens (zoals met betrekking tot consumptie, levensomstandigheden en andere sociaal-economische aspecten), gegevens in verband met door de consument ontplooide activiteiten (zoals deelname aan consumentenorganisaties) en met betrekking tot de economische belangen van de consument (zoals in verband met prijzen).


w