Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communicate with people about nature
Educate people about nature
Educate people on nature
Educate staff about product features
Educate the public about wildlife
Educating the public about the forest
Education about dying process
Education about eating pattern
Education about managing fever
Education process
Educational process
Give wildlife talks
People involved in the educational process
Speak to educate people about nature
Speak to the public about wildlife
Teach staff about product features
Train staff about product features
Training staff about a product feature

Traduction de «education about dying process » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Education about dying process

educatie over sterfproces


communicate with people about nature | speak to educate people about nature | educate people about nature | educate people on nature

mensen voorlichten over de natuur


give wildlife talks | speak to the public about wildlife | educate the public about wildlife | educating the public about the forest

publiek onderrichten over wilde planten en dieren


educate staff about product features | teach staff about product features | train staff about product features | training staff about a product feature

medewerkers onderrichten over productkenmerken | personeel onderrichten over productkenmerken | medewerkers opleiden over productkenmerken | personeel opleiden over productkenmerken


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either way round) by a f ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis waarin het kind, na een aanvankelijk normale voortgang in taalontwikkeling, zowel receptieve als expressieve taalvaardigheden verliest bij gelijkblijvende intelligentie; het begin van de stoornis gaat samen met paroxismale afwijkingen van het EEG en in de meeste gevallen ook met epileptische insulten. Doorgaans ligt het begin bij een leeftijd tussen drie en zeven jaar, waarbij de vaardigheden verloren gaan in een tijdsbestek van dagen of weken. Het chronologisch verband van het optreden van insulten en het taalverlies is wisselend, waarbij het één enkele maanden tot twee jaar aan het ander voorafgaat (of ander ...[+++]


Education about eating pattern

educatie over eetpatroon


Education about managing fever

educatie over koortsbeleid




people involved in the educational process

bij het onderwijsproces betrokkenen


Committee on Calculating and Data Processing Equipment in Scientific Education and Research

Commissie Reken-en Informatieverwerkende Apparatuur wetenschappelijk onderwijs en-onderzoek
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In particular, it shall reinforce the contribution of higher education to the process of innovation, through improved cooperation between higher education and research institutions, enterprises and local communities;

Met name bevordert het programma de bijdrage van het hoger onderwijs aan het innovatieproces door betere samenwerking tussen hogeronderwijsinstellingen en onderzoeksinstellingen, bedrijven en lokale gemeenschappen;


2". non-formal education" means a process that provides people with the possibility to develop their values, skills and competences outside the framework of formal education;

2". niet-formeel onderwijs": een proces dat mensen de mogelijkheid biedt hun waarden, vaardigheden en competenties te ontwikkelen buiten het kader van het formele onderwijs;


Thus, it should also help achieve the objectives of the Lisbon Strategy, including the environmental dimension, and of the European Area of Higher Education (the Bologna process), particularly the objective of making education and training a global quality benchmark by 2010 and of focusing on learning foreign languages in line with the conclusions of the Barcelona European Council of 2002.

Het programma kan zo ook de doelstellingen (inclusief de milieudoelstellingen) van de Lissabonstrategie en van de Europese ruimte voor hoger onderwijs (proces van Bologna) helpen verwezenlijken. Het is vooral zaak ervoor te zorgen dat onderwijs en opleiding uiterlijk 2010 wereldwijd model staan voor kwaliteit. Voorts moet de nadruk worden gelegd op het leren van vreemde talen (overeenkomstig de conclusies van de Europese Raad van Barcelona in 2002).


The Bologna Process (for higher education), the Copenhagen Process (for vocational education and training) and the European Research Area have helped to improve the transparency and facilitate the recognition of qualifications and credits for educational purposes, which remain a national competence.

Het Bolognaproces (voor hoger onderwijs), het proces van Kopenhagen (voor beroepsonderwijs en –opleiding) en de Europese onderzoekruimte hebben de transparantie helpen vergroten en de erkenning van kwalificaties en studiepunten, die een nationale bevoegdheid blijft, voor onderwijskundige doeleinden vereenvoudigd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Originally developed within the Erasmus Programme, it has become one of the central tools of the European Higher Education Area (Bologna Process). [http ...]

Het werd oorspronkelijk ontwikkeld in het kader van het Erasmusprogramma en is een van de centrale instrumenten geworden van de Europese ruimte voor hoger onderwijs (Bolognaproces). [http ...]


to reinforce the contribution of higher education and advanced vocational education to the process of innovation;

stimuleren van de bijdrage van het hoger (wetenschappelijk) onderwijs en het hoger beroepsonderwijs aan innovatieprocessen;


Furthermore it should be stressed that the European Ministers of Higher Education met in Bergen on 19-20 May 2005 for a mid-term review towards achieving the European Higher Education Area (Bologna process – intergovernmental cooperation).

Voorts dient te worden benadrukt dat de Europese ministers van Hoger Onderwijs op 19 en 20 mei 2005 bijeen zijn gekomen in Bergen voor een tussentijdse beoordeling van de vorderingen in de vorming van een Europese ruimte voor hoger onderwijs (proces van Bologna – intergouvernementele samenwerking).


29. Calls on the Member States to implement the Charter of Luxembourg on a "school for all" which gives children with disabilities early educational guidance, equal opportunities, a place in normal classes, support for slow learners, teachers specialising in continuous training, appropriate teaching methods and materials, an opportunity to learn new technologies so that they can improve their quality of life and gain their independence, and the active involvement of parents at all stages of the education and development process;

29. verzoekt de lidstaten het handvest van Luxemburg over een school voor iedereen na te leven, waarin voor kinderen met een handicap wordt voorzien in vroegtijdige schoolbegeleiding, gelijke kansen, integratie in normale klassen, extra aandacht voor kinderen met een leerachterstand, gespecialiseerde leerkrachten die permanent bijgeschoold worden, aangepaste onderwijsmethoden en leermiddelen, kansen om te leren omgaan met nieuwe technologieën waarmee zij de kwaliteit van hun bestaan en hun vermogen om voor zichzelf te zorgen kunnen verbeteren, en actieve betrokkenheid van de ouders bij alle fasen van het opvoedings- en ontwikkelingsproce ...[+++]


to reinforce the contribution of higher education and advanced vocational education to the process of innovation.

stimuleren van de bijdrage van het hoger wetenschappelijk onderwijs en het hoger beroepsonderwijs aan innovatieprocessen.


Thus, it should also help achieve the objectives of the Lisbon Strategy, including the environmental dimension, and of the European Area of Higher Education (the Bologna process), particularly the objective of making education and training a global quality benchmark by 2010 and of focusing on learning foreign languages in line with the conclusions of the Barcelona European Council of 2002.

Het programma kan zo ook de doelstellingen (inclusief de milieudoelstellingen) van de Lissabonstrategie en van de Europese ruimte voor hoger onderwijs (proces van Bologna) helpen verwezenlijken. Het is vooral zaak ervoor te zorgen dat onderwijs en opleiding uiterlijk 2010 wereldwijd model staan voor kwaliteit. Voorts moet de nadruk worden gelegd op het leren van vreemde talen (overeenkomstig de conclusies van de Europese Raad van Barcelona in 2002).


w