24. Underlines that children and young people, who increasingly suffer the consequences of sedentariness and obesity, are more sensitive to advertising for food with high fat, salt and sugar content; welcomes self-regulatory initiatives and codes of conducts launched by businesses to limit children and young people's exposure to food advertising (such as the ones launched in the framework of the Commission's Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health), and calls on all stakehol
ders to effectively educate and inform children and you
ng people and their caregivers ...[+++] about the importance of balanced nutrition and an active, healthy lifestyle; in this regard, calls for an in-depth analysis by the Commission into whether stricter rules are needed regarding advertising aimed at children and young people; urges the Commission to include the protection of children among the main priorities of the Consumer Agenda, with particular focus on aggressive or misleading TV and online advertising; 24. onderstreept dat kinderen en jongeren die steeds vaker te maken krijgen met de negati
eve gevolgen van te weinig beweging en obesitas, gevoeliger zijn voor reclame voor voedingsmiddelen met een hoog vet-, zout- en suikergehalte; is verheugd over zelfregulerende initiatieven en gedragscodes van bedrijven om de blootstelling van kinderen en jongeren aan reclame voor voedingsmiddelen te beperken (zoals de initiatieven die zijn ontwikkeld in het kader van het actieplatform op het gebied van voeding, lichaamsbeweging en gezondheid van de Commissie), en roept alle belanghebbenden op kinderen en jongeren en hun verzorgers doeltreffend voor
...[+++]te lichten over het belang van een evenwichtig voedingspatroon en een actieve, gezonde levensstijl; roept in dit verband op tot een grondig onderzoek door de Commissie naar de vraag of er behoefte is aan strengere regels voor reclame met kinderen en jongeren als doelgroep; dringt er bij de Commissie op aan de bescherming van kinderen toe te voegen aan de hoofdprioriteiten van de agenda van de consument, met bijzondere aandacht voor agressieve en misleidende televisie- en online reclame;