Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Education with explicit context
Finding with explicit context
Procedure with explicit context

Traduction de «education with explicit context » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Education with explicit context

voorlichting met expliciete context


Procedure with explicit context

verrichting met expliciete context


Finding with explicit context

bevinding met expliciete context
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Report on the development of eLearning indicators and identification of sources and methods in order to monitor progress in the use of ICT in formal and informal education, in the context of the Report on the concrete future objectives of education systems in the European Union. This report will contain an analysis of the quantified objectives already adopted with a view to their improvement and organisation on a systematic basis, and it will propose recommendations on the introduction of a follow-up and forward studies tool at Europe ...[+++]

Dit verslag zal een analyse bevatten van de reeds vastgestelde kwantitatieve doelstellingen, met het oog op de verspreiding en verbetering van het gebruik ervan. Daarnaast zal het verslag aanbevelingen doen voor de ontwikkeling van een instrument voor follow-up en toekomstverkenning op Europees niveau.


This is the first document which outlines a comprehensive and consistent approach for national policies on education in the context of the European Union.

Het gaat hierbij om het eerste document dat een algemene en coherente aanpak van het nationaal beleid op onderwijsgebied in de context van de Europese Unie schetst.


‘school pupil’ means a third-country national who is admitted to the territory of a Member State to follow a recognised, state or regional programme of secondary education equivalent to level 2 or 3 of the International Standard Classification of Education, in the context of a pupil exchange scheme or educational project operated by an education establishment in accordance with national law or administrative practice.

„scholier”: derdelander die is toegelaten tot het grondgebied van een lidstaat om daar, in het kader van een scholierenuitwisselingsprogramma of een educatief project dat wordt uitgevoerd door een daartoe overeenkomstig het nationale recht of de bestuurlijke gebruiken erkende organisatie, een erkend nationaal of regionaal programma van voortgezet onderwijs te volgen dat gelijkwaardig is aan niveau 2 of 3 van de internationale standaardclassificatie van het onderwijs.


of participation in a recognised, state or regional programme of education in the context of a pupil exchange scheme or educational project operated by an education establishment in accordance with national law or administrative practice.

zij deelnemen aan een erkend nationaal of regionaal onderwijsprogramma in het kader van een scholierenuitwisselingsprogramma of educatief project dat ten uitvoer wordt gelegd door een onderwijsinstelling overeenkomstig het nationale recht of de nationale gebruiken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. acht het belangrijk dat in leerprogramma's, ontwikkelingdoelen en eindtermen, leerstof, schoolprogramma's en lesprogramma's passende aandacht wordt geschonken aan gendergelijkheid in al haar facetten, en dat de plaats die vrouwen innemen binnen de verschillende vakgebieden in het curriculum van scholen moet worden geëvalueerd, waarbij de rol van vrouwen in de leerstof moet worden benadrukt; is van mening dat in lesmateriaal over gendergelijkheid het gelijkheidsbeginsel expliciet aan de orde moet worden gesteld en aandacht moet worden besteed aan een breed scala aan onderwerpen, waaronder geletterdheid, pesten, geweld, haatdragende t ...[+++]


25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. acht het belangrijk dat in leerprogramma's, ontwikkelingdoelen en eindtermen, leerstof, schoolprogramma's en lesprogramma's passende aandacht wordt geschonken aan gendergelijkheid in al haar facetten, en dat de plaats die vrouwen innemen binnen de verschillende vakgebieden in het curriculum van scholen moet worden geëvalueerd, waarbij de rol van vrouwen in de leerstof moet worden benadrukt; is van mening dat in lesmateriaal over gendergelijkheid het gelijkheidsbeginsel expliciet aan de orde moet worden gesteld en aandacht moet worden besteed aan een breed scala aan onderwerpen, waaronder geletterdheid, pesten, geweld, haatdragende t ...[+++]


25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. acht het belangrijk dat in leerprogramma's, ontwikkelingdoelen en eindtermen, leerstof, schoolprogramma's en lesprogramma's passende aandacht wordt geschonken aan gendergelijkheid in al haar facetten, en dat de plaats die vrouwen innemen binnen de verschillende vakgebieden in het curriculum van scholen moet worden geëvalueerd, waarbij de rol van vrouwen in de leerstof moet worden benadrukt; is van mening dat in lesmateriaal over gendergelijkheid het gelijkheidsbeginsel expliciet aan de orde moet worden gesteld en aandacht moet worden besteed aan een breed scala aan onderwerpen, waaronder geletterdheid, pesten, geweld, haatdragende t ...[+++]


30. Calls on the EU to continue supporting people-to-people contacts and exchange programmes in science, business and education; in this context, notes the shortcomings in the organisation and implementation of the EU-Central Asia Education Initiative and urges the EU Commission to address them in close cooperation with education specialists and the Central Asia partners;

30. verzoekt de EU de intermenselijke contacten en de uitwisselingsprogramma's op het gebied van wetenschap, economie en opleiding te blijven ondersteunen; wijst in dit verband op de tekortkomingen in de organisatie en de tenuitvoerlegging van het onderwijsinitiatief EU-Centraal-Azië en verzoekt de Commissie met klem deze in nauwe samenwerking met onderwijsdeskundigen en de Centraal-Aziatische partners te verhelpen;


9. Suggests language education in the context of compulsory and university education and in the context of vocational training should include business terminology in order to help SMEs, which are often hampered by a lack of knowledge of the language of customers in other Member States, to take full advantage of the internal market;

9. stelt voor bedrijfskundige terminologie op te nemen in taalopleidingen, in het kader van het verplichte onderwijs, het universitair onderwijs en het beroepsonderwijs, zodat KMO’s, die vaak hinder ondervinden van een gebrekkige kennis van de taal van klanten uit andere lidstaten, maximaal voordeel uit de interne markt kunnen halen;


This is the first document which outlines a comprehensive and consistent approach for national policies on education in the context of the European Union.

Het gaat hierbij om het eerste document dat een algemene en coherente aanpak van het nationaal beleid op onderwijsgebied in de context van de Europese Unie schetst.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education with explicit context' ->

Date index: 2024-04-14
w